Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Identyfikacja silnika i błąd (VAG).

Awatar użytkownika
hp13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 09 mar 2009, 16:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

[1.9TDI 1Z] Identyfikacja silnika i błąd (VAG).

Post autor: hp13 » 16 mar 2009, 17:01

witam - zacznę od początku

skąd mieć pewność ze silnik to 1Z?
można to jakoś poznać po numerze silnika?

Obrazek

moje auto to Audi 80 B4 1994 sedan 1,9TDI (silnik na pewno był zmieniany - ale nie wiem na jaki - na ten z powyższym numerem, z tym że numer ten nic mi nie mówi)

Z większością błędnych wskazań (VAG) już się uporałem, studiując forum.
Więc z tego co mi się wydaje to te liczby są już ok (a są?)

Obrazek

pozostaje jeden i cały czas ten sam błąd:

Obrazek

co zrobić aby się go pozbyć?
odłączyć coś przy pedale hamulca? czy trzeba coś naprawiać? wymienić?

HELP
Ostatnio zmieniony 16 mar 2009, 19:27 przez hp13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 16 mar 2009, 17:15

Zrób zdjęcie silnika to Ci powiemy co tam masz wsadzone :mrgreen: Ten błąd to wina włącznika świateł stopu pod pedałem hamulca <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 mar 2009, 17:24

jeśli chodzi o sterownik silnika to jest ten sam co u mnie z wersją softu D21 i na pierburgu :mrgreen:

a zdjęcia silnika by się też przydały

Awatar użytkownika
hp13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 09 mar 2009, 16:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: hp13 » 16 mar 2009, 17:31

silnik:
Obrazek

włącznik świateł stopu... chm... ale światła stopu działają :)
tylko chyba ten co je kontroluje nie działa :(

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 mar 2009, 17:40

wygląda że jest to 1Z, wszystko identycznie jak u mnie, mała uwaga.. uzupełnij płyn chłodniczy i wyrzuć te plastikowe śmieci pod zbiorniczkiem wyrównawczym i przy filtrze oleju

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 16 mar 2009, 17:45

1Z Pierburg,a co do świateł to mogą działać ale styki mogły np.zaśniedzieć <ok>
Hmm w grupie 000 pole 2 powinno być ciut inaczej 49,51 jak dobrze pamiętam.Dawkę paliwa też bym zmienił (mg) puknij w nastawnik na pompie.Używaj szukajki tam wszystko jest jak na tacy. <piwo>

Awatar użytkownika
hp13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 09 mar 2009, 16:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: hp13 » 16 mar 2009, 17:52

RaKo pisze:1Z Pierburg,a co do świateł to mogą działać ale styki mogły np.zaśniedzieć <ok>
Hmm w grupie 000 pole 2 powinno być ciut inaczej 49,51 jak dobrze pamiętam.Dawkę paliwa też bym zmienił (mg) puknij w nastawnik na pompie.Używaj szukajki tam wszystko jest jak na tacy. <piwo>
49-51 tak, ale niestety u mnie udało się zrobić 40 albo 63 więc wybrałem 63 :)
ciężko było to ustawić co do milimetra

styki zaśniedziały i to wszystko ? to może być cała przyczyna ?
czyli jeśli pozbędę się śniedzi to może wszystko wrócić do normy ?
czy konieczna wymiana jakiegoś czujnika albo czegoś ?

(dzięki za chęć pomocy - WSZYSTKIM)

[ Dodano: 2009-03-16, 17:54 ]
UKI_XX pisze:wygląda że jest to 1Z, wszystko identycznie jak u mnie, mała uwaga.. uzupełnij płyn chłodniczy i wyrzuć te plastikowe śmieci pod zbiorniczkiem wyrównawczym i przy filtrze oleju
płyn chłodniczy... to stare zdjęcie :)
śmieci ? znaczy się co ?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 mar 2009, 19:27

Kup nowy włącznik cena to max 20zł i nie szukaj dziury w całym. <ok>

PS> Dziękuję za przeniesienie tematu w miejsce gdzie być powinien ;-)

Awatar użytkownika
hp13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 09 mar 2009, 16:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: hp13 » 16 mar 2009, 20:58

Solskier pisze:Kup nowy włącznik cena to max 20zł i nie szukaj dziury w całym. <ok>
już szukam :)
Solskier pisze:PS> Dziękuję za przeniesienie tematu w miejsce gdzie być powinien ;-)
mój błąd

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 mar 2009, 22:54

jakiś czarny stożkowaty plastik tam leży i niebardzo wiem co to jest.. a ten drugi to myślałem że to kawałek plastikowej butelki ale możliwe że tam masz syrenę od alarmu..

co do kąta wtrysku to u Ciebie wg Tdi timing powinno być 65 przy 90st a wartość 49-51 tyczy się np. VW golfa i mimo że niby ten sam silnik a jednak w audi jest inaczej <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 mar 2009, 14:02

RaKo pisze:Hmm w grupie 000 pole 2 powinno być ciut inaczej 49,51 jak dobrze pamiętam.Dawkę paliwa też bym zmienił (mg) puknij w nastawnik na pompie
Wszystko fajnie tylko ze kolega nie mial wlaczonej opcji "Basic Settings" wiec nie mozna stwierdzic czy statyczny kąt wtrysku jest dobrze ustawiony czy zle.

Nic nie rob z dawką - jest dobrze.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hp13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 09 mar 2009, 16:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: hp13 » 21 mar 2009, 13:23

i kupa - wymieniłem włącznik (dałem 17zł) i to nic nie dało :(
stopy nie działają, komp wywala błąd "break pedal monitoring" i jest zabawnie :(

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 mar 2009, 15:57

hp13 pisze:wymieniłem włącznik (dałem 17zł) i to nic nie dało :(
stopy nie działają, komp wywala błąd "break pedal monitoring"
Sprawdz instacje od włacznika do ecu, czy ma przejscia. Pin 20 i 44 w ecu. Kabel koloru (czerowny z czarnym paskiem) i czerwony z białym albo szarym paskiem już nie pamiętam dokładnie. I pytanie dodatkowe nie miałeś zmienianego przypadkiem sterownika silnika ?

Awatar użytkownika
hp13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 09 mar 2009, 16:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: hp13 » 22 mar 2009, 01:40

czerwono czarny - przewodzi, ale przewodzi NIC :( bo w żółto czarnym nie ma napięcia :(
a automat zwiera tylko żółto czarny z czerwono czarnym :(
trzeba będzie puścić nową żyłę ze skrzynki z bezpiecznikami do tego ustrojstwa... tylko dlaczego się zepsuło...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 mar 2009, 14:23

Nie wiem jak je sprawdzałeś, ale na jednym z dwóch ma byc stały plus który zanika po wciśnięciu pedału hamulca a na drugim na odwrót - po wciśnięciu hamulca dostaje +.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl