[2.3 NG] nieszczęsne obroty, nie falują, ale sa nie tak:/
[2.3 NG] nieszczęsne obroty, nie falują, ale sa nie tak:/
witam, temat moj troche dziwny, i dla mnie samego zbyt trudny do rozwiązania, mianowicie: auto po odpaleniu ładnie trzyma 1100 i spada na 900, ale po przekroczeniu 50 stopni po odpaleniu trzyma 800 i tak az do ok 80 stopni, potem znow ładnie 900 no i jak sie porządnie nagrzeje to znów 800 i do tego szarpie przy dodawaniu gazu, ktoś wie o co kaman? o falujących obrotach przeczytałem juz chyba wszystko, a moje nie tyle faluja, co w roznych zakresach temp są rozne, ale zawsze rowno trzymają, wymieniłem czujnik dwu pinowy czarny i mam zamiar zabrać sie za czyszczenie dolotu, tylko nie bardzo wiem od czego zacząć
dodam ze mam lpg z blosem, a problem wystepuje i na pb i lpg
dodam ze mam lpg z blosem, a problem wystepuje i na pb i lpg
witam,
Kolega wyżej dobrze podpowiada:
-przeczyść krokowca
-rozbierz dolot(gume łączącą przepływomierz z przepustnicą) i sprawdź czy nie łapie lewego powietrza, porzeczyść dolot - podkreślam iż dolot musi byc idealnie szczelny.
-kolejną rzeczą jaką bym zrobił to sprawdzenie koloru elektrod świec zapłonowych, jeśli jest nie odpowiedni to sprawdziłbym ustawienie mieszanki najlepiej na analizatorze spalin.
PS. Proponuję zrobić te czynności po kolei tak jak napisałem, krokowiec musi być dokładnie wyczyszczony w środku.
Napisz poźniej dokładnie jak po tym wszystkim się zachowuje silnik podczas postoju oraz jazdy.
Pzodrawiam życzę powodzenia;-)
Kolega wyżej dobrze podpowiada:
-przeczyść krokowca
-rozbierz dolot(gume łączącą przepływomierz z przepustnicą) i sprawdź czy nie łapie lewego powietrza, porzeczyść dolot - podkreślam iż dolot musi byc idealnie szczelny.
-kolejną rzeczą jaką bym zrobił to sprawdzenie koloru elektrod świec zapłonowych, jeśli jest nie odpowiedni to sprawdziłbym ustawienie mieszanki najlepiej na analizatorze spalin.
PS. Proponuję zrobić te czynności po kolei tak jak napisałem, krokowiec musi być dokładnie wyczyszczony w środku.
Napisz poźniej dokładnie jak po tym wszystkim się zachowuje silnik podczas postoju oraz jazdy.
Pzodrawiam życzę powodzenia;-)
jezeli chodzi o czyszczenie krokowego to podobno najlepszym srodkiem do czyszczenia jest plyn do czyszczenia tarczy hamulcowych..(chyba z mysla o motorach robia takie specyfiki) ja czyscilem benzyna ekstrakcyjna ale efekt byl sredni..teraz sie przymierzam do tego wlasnie plynu radze odrazu utopic w takowym plynie.
witam do czyszczenia silniczka krokowego najlepiej uzyc : preparat do czyszczenia gaznikow i przepustnic np.http://moto.allegro.pl/item560018890_cy ... znika.html a jakbys miał dostep do myjki ultradzwiekowej no to by było całkiem super
Witam ponownie,
Czy wykonałeś dalsze czynności które CI napisałem w poprzednim poście?
Słuchaj taka zmiana obrotów może występować przy pracy silnika, obroty jałowe w tym silniku to chyba jak się nie mylę to zakres od 790 - 900 i to zależy jak obciążony jest silnik.
U mnie w 3A na nie dokładnie wyregulowanej dawce paliwa trzymał wyższe obroty tak 900/950... wyregulowałem zapłon, dokładnie płytkę przepływomierza, oraz dawkę paliwa i teraz trzyma miedzy 850/900...
Pozdrawiam
Czy wykonałeś dalsze czynności które CI napisałem w poprzednim poście?
Słuchaj taka zmiana obrotów może występować przy pracy silnika, obroty jałowe w tym silniku to chyba jak się nie mylę to zakres od 790 - 900 i to zależy jak obciążony jest silnik.
U mnie w 3A na nie dokładnie wyregulowanej dawce paliwa trzymał wyższe obroty tak 900/950... wyregulowałem zapłon, dokładnie płytkę przepływomierza, oraz dawkę paliwa i teraz trzyma miedzy 850/900...
Pozdrawiam
no tak trzymal Ci 900- 950 ale rowno, a u mnie przy jednakowym obciązeniu, tylko swiatla i dmuchawa na 1 te obroty w zaleznosci od temp sa rozne w granicach 200 rpm
guma na przepływce szczelna, ale zauwazylem ze jak dodaje gazu i przyłożę ucho do kolektora to jest taki lekki krotki świst, czy to moze wskazywać na nieszczelność na listwie wtryskowej? i na dodatek auto ostatnio spaliło 17,5 lpg na miescie nie przekraczając 4000 rpm, świece są nowe ngk zakladane 4000 km temu, analiza spalin robiona ok 1500 km temu i co2 wyszło w normie tylko lambda troche za wysoka
guma na przepływce szczelna, ale zauwazylem ze jak dodaje gazu i przyłożę ucho do kolektora to jest taki lekki krotki świst, czy to moze wskazywać na nieszczelność na listwie wtryskowej? i na dodatek auto ostatnio spaliło 17,5 lpg na miescie nie przekraczając 4000 rpm, świece są nowe ngk zakladane 4000 km temu, analiza spalin robiona ok 1500 km temu i co2 wyszło w normie tylko lambda troche za wysoka
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Najrozsądniej było by podpiąć pod vag-a,zrobisz diagnostyke i masz jasność.
A tak we wasnym zakresie:poza krokowcem,szczelnością dolotu,czujnikami,zerknij na stan ukł.zapłonowego,może kończą się świece(na gazie iskra musi być konkret),kopułka...poza tym spróbju odpiąć sonde lambda(tylko nie uszkodz przewodu,poprostu odepnij na kostce i zobacz czy będzie zmiana).Jeżdżenie na zapchanym filtrze powietrza też nie służy silnikowi
[ Dodano: 2009-03-20, 12:23 ]
Może poprostu leje gazem i trzeba go wyregulować.
Sprawdz gumową rurke między krokowcem a kolektorem dolotowym,w kształcie litery "L"(jak zaczyna pracować ściskać się w takcie rozwijania prędkości obr.przez silnik najprawdopodobniej puszcza).
Mam 90 Q NG i na mieście siorbie ok.14l gazu.
A tak we wasnym zakresie:poza krokowcem,szczelnością dolotu,czujnikami,zerknij na stan ukł.zapłonowego,może kończą się świece(na gazie iskra musi być konkret),kopułka...poza tym spróbju odpiąć sonde lambda(tylko nie uszkodz przewodu,poprostu odepnij na kostce i zobacz czy będzie zmiana).Jeżdżenie na zapchanym filtrze powietrza też nie służy silnikowi
[ Dodano: 2009-03-20, 12:23 ]
Czy na benzynie też tak siorbie?papaj pisze:i na dodatek auto ostatnio spaliło 17,5 lpg na miescie nie przekraczając 4000 rpm
Może poprostu leje gazem i trzeba go wyregulować.
Sprawdz gumową rurke między krokowcem a kolektorem dolotowym,w kształcie litery "L"(jak zaczyna pracować ściskać się w takcie rozwijania prędkości obr.przez silnik najprawdopodobniej puszcza).
Mam 90 Q NG i na mieście siorbie ok.14l gazu.