Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] nieszczęsne obroty, nie falują, ale sa nie tak:/

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG] nieszczęsne obroty, nie falują, ale sa nie tak:/

Post autor: papaj » 16 mar 2009, 20:55

witam, temat moj troche dziwny, i dla mnie samego zbyt trudny do rozwiązania, mianowicie: auto po odpaleniu ładnie trzyma 1100 i spada na 900, ale po przekroczeniu 50 stopni po odpaleniu trzyma 800 i tak az do ok 80 stopni, potem znow ładnie 900 no i jak sie porządnie nagrzeje to znów 800 i do tego szarpie przy dodawaniu gazu, ktoś wie o co kaman? o falujących obrotach przeczytałem juz chyba wszystko, a moje nie tyle faluja, co w roznych zakresach temp są rozne, ale zawsze rowno trzymają, wymieniłem czujnik dwu pinowy czarny i mam zamiar zabrać sie za czyszczenie dolotu, tylko nie bardzo wiem od czego zacząć
dodam ze mam lpg z blosem, a problem wystepuje i na pb i lpg

Awatar użytkownika
Furti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 lut 2007, 12:45
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: Furti » 16 mar 2009, 23:24

U mnie występuje coś podobnego i przeczyszczenie silniczka krokowego pomaga.Spróbuj i u siebie.Może i tobie pomoże.

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 17 mar 2009, 12:16

witam,

Kolega wyżej dobrze podpowiada:
-przeczyść krokowca
-rozbierz dolot(gume łączącą przepływomierz z przepustnicą) i sprawdź czy nie łapie lewego powietrza, porzeczyść dolot - podkreślam iż dolot musi byc idealnie szczelny.
-kolejną rzeczą jaką bym zrobił to sprawdzenie koloru elektrod świec zapłonowych, jeśli jest nie odpowiedni to sprawdziłbym ustawienie mieszanki najlepiej na analizatorze spalin.

PS. Proponuję zrobić te czynności po kolei tak jak napisałem, krokowiec musi być dokładnie wyczyszczony w środku.

Napisz poźniej dokładnie jak po tym wszystkim się zachowuje silnik podczas postoju oraz jazdy.

Pzodrawiam życzę powodzenia;-) ;-)

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 17 mar 2009, 14:18

ok, więc zastosuję się do waszych sugesti i póżniej opisze co i jak wyszło

kolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 18 mar 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kolek » 17 mar 2009, 22:28

jezeli chodzi o czyszczenie krokowego to podobno najlepszym srodkiem do czyszczenia jest plyn do czyszczenia tarczy hamulcowych..(chyba z mysla o motorach robia takie specyfiki) ja czyscilem benzyna ekstrakcyjna ale efekt byl sredni..teraz sie przymierzam do tego wlasnie plynu :-D radze odrazu utopic w takowym plynie.

oczko69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2009, 00:31

Post autor: oczko69 » 18 mar 2009, 22:20

witam do czyszczenia silniczka krokowego najlepiej uzyc : preparat do czyszczenia gaznikow i przepustnic np.http://moto.allegro.pl/item560018890_cy ... znika.html a jakbys miał dostep do myjki ultradzwiekowej no to by było całkiem super ;-)

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 19 mar 2009, 11:33

przeczyściłem krokowca, ale niestety, problem nadal nie ustaje

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 19 mar 2009, 16:50

Witam ponownie,

Czy wykonałeś dalsze czynności które CI napisałem w poprzednim poście?

Słuchaj taka zmiana obrotów może występować przy pracy silnika, obroty jałowe w tym silniku to chyba jak się nie mylę to zakres od 790 - 900 i to zależy jak obciążony jest silnik.
U mnie w 3A na nie dokładnie wyregulowanej dawce paliwa trzymał wyższe obroty tak 900/950... wyregulowałem zapłon, dokładnie płytkę przepływomierza, oraz dawkę paliwa i teraz trzyma miedzy 850/900...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 19 mar 2009, 17:41

no tak trzymal Ci 900- 950 ale rowno, a u mnie przy jednakowym obciązeniu, tylko swiatla i dmuchawa na 1 te obroty w zaleznosci od temp sa rozne w granicach 200 rpm

guma na przepływce szczelna, ale zauwazylem ze jak dodaje gazu i przyłożę ucho do kolektora to jest taki lekki krotki świst, czy to moze wskazywać na nieszczelność na listwie wtryskowej? i na dodatek auto ostatnio spaliło 17,5 lpg na miescie nie przekraczając 4000 rpm, świece są nowe ngk zakladane 4000 km temu, analiza spalin robiona ok 1500 km temu i co2 wyszło w normie tylko lambda troche za wysoka

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 19 mar 2009, 19:36

Witam,

To sprawdź w jakim stanie są oringi uszczelniające na plastykowych obudowach od wtryskiwaczy, tam może być nieszczelność... a dalej to nie mam na razie pomysłu, sorry ale mam trochę spraw ostatnio na głowie...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 20 mar 2009, 12:16

Najrozsądniej było by podpiąć pod vag-a,zrobisz diagnostyke i masz jasność.
A tak we wasnym zakresie:poza krokowcem,szczelnością dolotu,czujnikami,zerknij na stan ukł.zapłonowego,może kończą się świece(na gazie iskra musi być konkret),kopułka...poza tym spróbju odpiąć sonde lambda(tylko nie uszkodz przewodu,poprostu odepnij na kostce i zobacz czy będzie zmiana).Jeżdżenie na zapchanym filtrze powietrza też nie służy silnikowi ;-)

[ Dodano: 2009-03-20, 12:23 ]
papaj pisze:i na dodatek auto ostatnio spaliło 17,5 lpg na miescie nie przekraczając 4000 rpm
Czy na benzynie też tak siorbie?
Może poprostu leje gazem i trzeba go wyregulować.

Sprawdz gumową rurke między krokowcem a kolektorem dolotowym,w kształcie litery "L"(jak zaczyna pracować ściskać się w takcie rozwijania prędkości obr.przez silnik najprawdopodobniej puszcza).

Mam 90 Q NG i na mieście siorbie ok.14l gazu.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 20 mar 2009, 14:33

regulacje gazu robil poprzedni wlasciciel ktory zakladał blosa, zaraz sprawdze ta rurke i dam znac, a swiece, kable wn, kopułka nowe Beru, swiece ngk wszystko ma jakie 5 tys dopiero

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl