Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK + LPG] Problem z szarpaniem ok 2 tys rpm

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
truskawkowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
Lokalizacja: Bielsko - Biała

[B4 ABK + LPG] Problem z szarpaniem ok 2 tys rpm

Post autor: truskawkowy » 18 mar 2009, 07:40

Witam, wczoraj niby dobry i sprawdzony zaklad (jezdzilem juz 4 autami z gazem od niech bez problemu) zalozyl mi gaz sekwencyjny, wtryski ida na pelnej sekwencji (nie full group jak na benzynie, tak powiedzial gazownik) i pojawia sie objaw szarpania przy stalej jezdzie na poziomie 1800-2700 tys obrotow. Gazownik tlumaczy to dlugoscia rurek i opoznieniem w wylaczeniu systemu hamowania silnikiem/odciannia gazu przy zamknietej przepustnicy, po dodaniu gazu pojawia sie dziura w gazie przez chwile i potem znowu rusza. Problem w tym ze operacyjna predkosc 80-100 na godz wypada na 4-5 biegu wlasnie w podobnym zakresie obrotow, a przy takiej jezdzie gaz jest ledwo muskany, wiec przy kazdym szarpnieciu efektem domina, noga podskakuje i zamyka/otwiera przepustnice, pojawia sei nastepne szarpniecie i tak w kolko, chyba ze doda sie mocno gazu, ale nie o to mi chodzi.

Chcialem zapytac czy to powszechny problem, wtryski mam zamocowane na rurkach ok 20cm na pokrywie zaworowej po stronie swiec, czy da sie je przeniesc na druga strone, zeby byly blizej, np. pod bypass (ktory zamontuje sie np. na kolanku). Prosze o wypowiedz w tym temacie. Wybulilem troche i efekt jest sredni.

Czy da sie jakos ograniczyc/opoznic prog zadzialania funkcji CUT OFF (zeby zamkniecie przepustnicy na ulamek sekundy nie uruchamialo jej)?

Instalalacja:
sterownik ZENIT
wtryski Valtek typ 30 (???) niebieska etykietka przy sterowniku
(to tak z tego co pamietam, popoludniu sprawdze to moze uda sie cos wiecej napisac).

Moze ktos ma namiar na jakas pro gazownie na slasku??
Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, 07:00 przez truskawkowy, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Barti-1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 11 lis 2007, 09:47
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: Barti-1 » 18 mar 2009, 08:11

Witam serdecznie.
Ja mam identyczny problem jak kolega truskawkowy i walczę juz z nim od roku. Nikt nie jest w stanie mi pomóc. Zaznaczę tylko, ze kiedy kupiłem auto z instalacja tego problemu nie było. Wystapił puzniej tak wiec nie wydaje mi sie by była to wina zbyt długich rurek.
Tak jak truskawkowy, podejzewam zawór cutt-off o niepoprawne działanie lub silniczek krokowy, który moze sie przycinac.
Dołaczam sie do prosby truskawkowego o pomoc forumowiczów.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 mar 2009, 21:51

truskawkowy pisze:wtryski ida na pelnej sekwencji (nie full group jak na benzynie)
Niby jakim cudem? Kto Ci takich bajek naopowiadał? Wtryskiem steruje komp LPG na podstawie sygnałów z ECU i otwiera wtryskiwacze dokładnie w ten sam sposób jak ECU benzynowe.
Co do Twoich problemów to niestety bez bliższego przyjrzenia się instalacji (sprawdzenie wtryskiwaczy, średnic dysz, nawiertów, obejrzenie map itd, itp) - spójrz do wątku https://audi80.pl/b4-20-abk-94-nowa- ... t21386.htm - jak trudno jest poprawnie zdiagnozować usterkę nie widząc auta. Popytaj kolegi KorNoLio on ma więcej doświadczenia praktycznego w temacie sekwencyjnego LPG.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 19 mar 2009, 22:49

To prawda musi być full grupa inaczej nie da się tego podłączyć żeby pracowało.

Co za tym idzie potrzebne są bardzo szybkie wtryski, valtek nie da rady, masz pewnie jeszcze te czerwone wolniejsze.

Nie ma nawet mowy o tym, żeby poprawnie to jeździło.

Sterownik też uważam, że jest do niczego, mam taki sam (niestety), muszę o czym prędzej wyrzuć, narazie staram sobie jakoś z nim radzić.

Przydały by nam się foty instalacji, i screany z programu.

Cut off- em steruje główne ECU, poprzez odcinanie dawki paliwa przy zamkniętej przepustnicy, na gazie występuje to samo zjawisko, ponieważ sterownik LPG korzysta z informacji głównego kompa.

Co do rurek to oczywiście należy montować jak najkrótsze, i wszystkie mają być tej same długości.

Powiem tak, na tych wtryskach i do tego na tym sterowniku nie będzie to poprawnie pracowało.

Co do ABC możesz mieć wyklepane wtryski, rozkalibrowane, nie podają prawidłowej dawki gazu, tutaj jest o tyle lepiej, że wtrysk jest sekwencyjny i jego czas jest dłuższy, dlatego wcześniej to pracowało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl