Witam, wczoraj niby dobry i sprawdzony zaklad (jezdzilem juz 4 autami z gazem od niech bez problemu) zalozyl mi gaz sekwencyjny, wtryski ida na pelnej sekwencji (nie full group jak na benzynie, tak powiedzial gazownik) i pojawia sie objaw szarpania przy stalej jezdzie na poziomie 1800-2700 tys obrotow. Gazownik tlumaczy to dlugoscia rurek i opoznieniem w wylaczeniu systemu hamowania silnikiem/odciannia gazu przy zamknietej przepustnicy, po dodaniu gazu pojawia sie dziura w gazie przez chwile i potem znowu rusza. Problem w tym ze operacyjna predkosc 80-100 na godz wypada na 4-5 biegu wlasnie w podobnym zakresie obrotow, a przy takiej jezdzie gaz jest ledwo muskany, wiec przy kazdym szarpnieciu efektem domina, noga podskakuje i zamyka/otwiera przepustnice, pojawia sei nastepne szarpniecie i tak w kolko, chyba ze doda sie mocno gazu, ale nie o to mi chodzi.
Chcialem zapytac czy to powszechny problem, wtryski mam zamocowane na rurkach ok 20cm na pokrywie zaworowej po stronie swiec, czy da sie je przeniesc na druga strone, zeby byly blizej, np. pod bypass (ktory zamontuje sie np. na kolanku). Prosze o wypowiedz w tym temacie. Wybulilem troche i efekt jest sredni.
Czy da sie jakos ograniczyc/opoznic prog zadzialania funkcji CUT OFF (zeby zamkniecie przepustnicy na ulamek sekundy nie uruchamialo jej)?
Instalalacja:
sterownik ZENIT
wtryski Valtek typ 30 (???) niebieska etykietka przy sterowniku
(to tak z tego co pamietam, popoludniu sprawdze to moze uda sie cos wiecej napisac).
Moze ktos ma namiar na jakas pro gazownie na slasku??
[B4 ABK + LPG] Problem z szarpaniem ok 2 tys rpm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
[B4 ABK + LPG] Problem z szarpaniem ok 2 tys rpm
Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, 07:00 przez truskawkowy, łącznie zmieniany 3 razy.
Witam serdecznie.
Ja mam identyczny problem jak kolega truskawkowy i walczę juz z nim od roku. Nikt nie jest w stanie mi pomóc. Zaznaczę tylko, ze kiedy kupiłem auto z instalacja tego problemu nie było. Wystapił puzniej tak wiec nie wydaje mi sie by była to wina zbyt długich rurek.
Tak jak truskawkowy, podejzewam zawór cutt-off o niepoprawne działanie lub silniczek krokowy, który moze sie przycinac.
Dołaczam sie do prosby truskawkowego o pomoc forumowiczów.
Pozdrawiam
Ja mam identyczny problem jak kolega truskawkowy i walczę juz z nim od roku. Nikt nie jest w stanie mi pomóc. Zaznaczę tylko, ze kiedy kupiłem auto z instalacja tego problemu nie było. Wystapił puzniej tak wiec nie wydaje mi sie by była to wina zbyt długich rurek.
Tak jak truskawkowy, podejzewam zawór cutt-off o niepoprawne działanie lub silniczek krokowy, który moze sie przycinac.
Dołaczam sie do prosby truskawkowego o pomoc forumowiczów.
Pozdrawiam
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Niby jakim cudem? Kto Ci takich bajek naopowiadał? Wtryskiem steruje komp LPG na podstawie sygnałów z ECU i otwiera wtryskiwacze dokładnie w ten sam sposób jak ECU benzynowe.truskawkowy pisze:wtryski ida na pelnej sekwencji (nie full group jak na benzynie)
Co do Twoich problemów to niestety bez bliższego przyjrzenia się instalacji (sprawdzenie wtryskiwaczy, średnic dysz, nawiertów, obejrzenie map itd, itp) - spójrz do wątku https://audi80.pl/b4-20-abk-94-nowa- ... t21386.htm - jak trudno jest poprawnie zdiagnozować usterkę nie widząc auta. Popytaj kolegi KorNoLio on ma więcej doświadczenia praktycznego w temacie sekwencyjnego LPG.
To prawda musi być full grupa inaczej nie da się tego podłączyć żeby pracowało.
Co za tym idzie potrzebne są bardzo szybkie wtryski, valtek nie da rady, masz pewnie jeszcze te czerwone wolniejsze.
Nie ma nawet mowy o tym, żeby poprawnie to jeździło.
Sterownik też uważam, że jest do niczego, mam taki sam (niestety), muszę o czym prędzej wyrzuć, narazie staram sobie jakoś z nim radzić.
Przydały by nam się foty instalacji, i screany z programu.
Cut off- em steruje główne ECU, poprzez odcinanie dawki paliwa przy zamkniętej przepustnicy, na gazie występuje to samo zjawisko, ponieważ sterownik LPG korzysta z informacji głównego kompa.
Co do rurek to oczywiście należy montować jak najkrótsze, i wszystkie mają być tej same długości.
Powiem tak, na tych wtryskach i do tego na tym sterowniku nie będzie to poprawnie pracowało.
Co do ABC możesz mieć wyklepane wtryski, rozkalibrowane, nie podają prawidłowej dawki gazu, tutaj jest o tyle lepiej, że wtrysk jest sekwencyjny i jego czas jest dłuższy, dlatego wcześniej to pracowało.
Co za tym idzie potrzebne są bardzo szybkie wtryski, valtek nie da rady, masz pewnie jeszcze te czerwone wolniejsze.
Nie ma nawet mowy o tym, żeby poprawnie to jeździło.
Sterownik też uważam, że jest do niczego, mam taki sam (niestety), muszę o czym prędzej wyrzuć, narazie staram sobie jakoś z nim radzić.
Przydały by nam się foty instalacji, i screany z programu.
Cut off- em steruje główne ECU, poprzez odcinanie dawki paliwa przy zamkniętej przepustnicy, na gazie występuje to samo zjawisko, ponieważ sterownik LPG korzysta z informacji głównego kompa.
Co do rurek to oczywiście należy montować jak najkrótsze, i wszystkie mają być tej same długości.
Powiem tak, na tych wtryskach i do tego na tym sterowniku nie będzie to poprawnie pracowało.
Co do ABC możesz mieć wyklepane wtryski, rozkalibrowane, nie podają prawidłowej dawki gazu, tutaj jest o tyle lepiej, że wtrysk jest sekwencyjny i jego czas jest dłuższy, dlatego wcześniej to pracowało.