[B4 1.9TDI 1Z] jechał zabrakło mocy i stanął
[B4 1.9TDI 1Z] jechał zabrakło mocy i stanął
Witam.
Jechałem dzisiaj moja Audiczką prędkością 160 km/h i zauważyłem w lusterku chmurę jasnego dymu. Później jak dodawałem gazu auto nie chciało jechać. Skończyło się na całkowitym zatrzymaniu. Auto nie reagowało na dodanie gazu. Nie chciało zapalić, a jak już zapaliło to rury wydechowej leciały kłęby jasnego dymu. Czy ktoś może mnie naprowadzić jaka to jest usterka. Z góry dziękuję za pomoc.
Jechałem dzisiaj moja Audiczką prędkością 160 km/h i zauważyłem w lusterku chmurę jasnego dymu. Później jak dodawałem gazu auto nie chciało jechać. Skończyło się na całkowitym zatrzymaniu. Auto nie reagowało na dodanie gazu. Nie chciało zapalić, a jak już zapaliło to rury wydechowej leciały kłęby jasnego dymu. Czy ktoś może mnie naprowadzić jaka to jest usterka. Z góry dziękuję za pomoc.
Powiem, że nie wiem o który dokładnie Ci chodzi, ale zdjąłem ten miękki gumowy co trzema się na dwóch opaskach i w środku jest olej. Dodam także, że ten czarny plastykowy element który jest łączony tą gumą, którą zdjąłem powinien być przykręcony a u mnie ta śruba jest zerwana. Jest on przykręcony pomiędzy silnikiem i nim samym. Jest tam taka śruba.
Jutro odstawiam do mechanika i bede wiedzial cos wiecej. A jeśli chodzi o ilość oleju w turbo to w tej metalowej części i weżu były wilgotne ścianki tylko w tej czarnej plastykowej rurze było troche więcej. Tam w środku jest takie załamanie i z tego co można zobaczyć z zewnątrz to tylko było w tym zagłębieniu.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
obawiam sie ze to moze byc wina turbiny.kumpel miał podobną sytuacje jak ty.jechał z dość dużą prędkością i nagle coś trzasneło i pojawił sie biały dym.samochód stracił moc i silnik zgasł.kumpel nie mógł zapalić i chyba dobrze bo mechanik mu powiedział że jeśli by odpalił silnik to by miał wiekszy problem niż naprawa turbiny.w sumie nie wiem co by mu wtedy groziło ale teraz juz wiem ze nie wolno zapalać w takiej sytuacji silnika...okazało sie ze to turbo...niestety
Jestem już po wizycie u mechanika. Jego diagnoza to: pękła osłona od rozrządu i kawałek plastyku wpadł w pasek i przestawił go o 2 zęby. Na szczęście nic nie namieszał. Jak możecie to podpowiedźcie co jeszcze można sprawdzić po takiej usterce.
[ Dodano: 2007-04-16, 14:21 ]
Mam jeszcze jedną sprawę. Chodzi mi o regenerację nastawnika pompy wtryskowej. Nie orientujecie sie może, czy w okolicach województwa lubuskiego ktoś wykonuje tego typu usługi. Ja znalazłem 2 osoby, które to robię. Jednak są trochę daleko ode mnie (410 i 510 km). Czekam na jakies wskazówki.
[ Dodano: 2007-04-16, 14:21 ]
Mam jeszcze jedną sprawę. Chodzi mi o regenerację nastawnika pompy wtryskowej. Nie orientujecie sie może, czy w okolicach województwa lubuskiego ktoś wykonuje tego typu usługi. Ja znalazłem 2 osoby, które to robię. Jednak są trochę daleko ode mnie (410 i 510 km). Czekam na jakies wskazówki.
ha... takem przypuszczał że coś z rozrządem... turbina może nie działać, a silnik powinien palić...
sprawdź stan koła pasowego na wale korbowym, chodzi o to czy po przestawieniu rozrządu nie poluzowała się śruba, czy nie ma koło mozliwości ruchów poprzecznych, najlepiej sprawdzić to u mechanika specjalnym zegarem
sprawdź stan koła pasowego na wale korbowym, chodzi o to czy po przestawieniu rozrządu nie poluzowała się śruba, czy nie ma koło mozliwości ruchów poprzecznych, najlepiej sprawdzić to u mechanika specjalnym zegarem
sam wiesz, jacy są teraz mechanicy... czytałem kiedyś na forum golfa o mechaniku, który 2 razy ustawiał w ciagu 2 tyg kąt wtrysku... i do głowy mu nie przyszło, żeby sprawdzić stan koła... silnik AAZ (jak odkręci się śruba, to spadnie koło, zerwie się pasek, dostaną zawory i popychacze, będzie trzeba być może napawać na czop wału, potem szlify i na 1000PLN sie nie skonczy)
dlatego po prosty spytaj czy daje Ci gwarancję, że możesz bezpiecznie jeździć...
spytaj też najormalniej w świecie, czy mogłby Ci sprawdzić czy koło się nie giba, bo przypadłością silników diesla vw/audi jest właśnie wykręcająca się śruba i poluzowanie koła...
sprawdź bo naprawy są naprawdę drogie
dlatego po prosty spytaj czy daje Ci gwarancję, że możesz bezpiecznie jeździć...
spytaj też najormalniej w świecie, czy mogłby Ci sprawdzić czy koło się nie giba, bo przypadłością silników diesla vw/audi jest właśnie wykręcająca się śruba i poluzowanie koła...
sprawdź bo naprawy są naprawdę drogie