Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] jechał zabrakło mocy i stanął

Carma
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2007, 13:19

[B4 1.9TDI 1Z] jechał zabrakło mocy i stanął

Post autor: Carma » 15 kwie 2007, 14:32

Witam.
Jechałem dzisiaj moja Audiczką prędkością 160 km/h i zauważyłem w lusterku chmurę jasnego dymu. Później jak dodawałem gazu auto nie chciało jechać. Skończyło się na całkowitym zatrzymaniu. Auto nie reagowało na dodanie gazu. Nie chciało zapalić, a jak już zapaliło to rury wydechowej leciały kłęby jasnego dymu. Czy ktoś może mnie naprowadzić jaka to jest usterka. Z góry dziękuję za pomoc.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 15 kwie 2007, 16:34

mi sie wydaje ze jest cos z cisnieniem doladowania moze cos w przewodach pekl ktorys czy spadł :-/

[ Dodano: 2007-04-15, 16:38 ]
w najgorszym przypadku turbo sprawdz przewody od turba jak sa cale zdejmij ten od turbiny ktory pcha do interculera i zobacz czy nie ma tam za duzo oleju :-|

Carma
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2007, 13:19

Post autor: Carma » 15 kwie 2007, 17:56

czyli ten, na którym sprawdza się czy turbina pompuje?

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 15 kwie 2007, 17:59

no ten od turbiny do inter.chyba tez tam mozna sprawdzic czy pompuje :lol:

Carma
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2007, 13:19

Post autor: Carma » 15 kwie 2007, 18:25

Powiem, że nie wiem o który dokładnie Ci chodzi, ale zdjąłem ten miękki gumowy co trzema się na dwóch opaskach i w środku jest olej. Dodam także, że ten czarny plastykowy element który jest łączony tą gumą, którą zdjąłem powinien być przykręcony a u mnie ta śruba jest zerwana. Jest on przykręcony pomiędzy silnikiem i nim samym. Jest tam taka śruba.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 15 kwie 2007, 18:59

mam złą wiadomość. wygląda to tak, jakbyś turbinę zajechał. miałem z tym kiedyś do czynienia w passacie

Carma
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2007, 13:19

Post autor: Carma » 15 kwie 2007, 19:10

Jest tez dziwne bo na początku jak się zatrzymałem to jeszcze 2 razy udało mi się go zapalić. Jak zapalił to obroty skakaly od 500 do 1000 i jak pisalem wyzej trasznie kopcil na siwo. Oleju nie ubyło. A w turbinie nie było tego oleju dużo tylko ścianki były wilgotne.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 15 kwie 2007, 19:12

chodzilo mi o ten z turba do interculera a ty chyba zdjales ten z interculera do kolektora ssacego tam delikatnie moze byc wilgotne ale jezeli jest ful oleju to po turbie chyba ale glowy nie dam uciac a co do tej srobki to u mnie tez jest urwana

Carma
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2007, 13:19

Post autor: Carma » 15 kwie 2007, 19:20

Jutro odstawiam do mechanika i bede wiedzial cos wiecej. A jeśli chodzi o ilość oleju w turbo to w tej metalowej części i weżu były wilgotne ścianki tylko w tej czarnej plastykowej rurze było troche więcej. Tam w środku jest takie załamanie i z tego co można zobaczyć z zewnątrz to tylko było w tym zagłębieniu.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 15 kwie 2007, 19:23

u mnie tez delikatnie wilgotne jest turbo od srodka ale wszystko gra i oleju nie bierze moze bedzie dobrze daj znac jak cos bedziesz wiecej wiedzial ai niech mechanik zwroci uwage na przeplywke moze to :?: ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 kwie 2007, 21:17

obawiam sie ze to moze byc wina turbiny.kumpel miał podobną sytuacje jak ty.jechał z dość dużą prędkością i nagle coś trzasneło i pojawił sie biały dym.samochód stracił moc i silnik zgasł.kumpel nie mógł zapalić i chyba dobrze bo mechanik mu powiedział że jeśli by odpalił silnik to by miał wiekszy problem niż naprawa turbiny.w sumie nie wiem co by mu wtedy groziło ale teraz juz wiem ze nie wolno zapalać w takiej sytuacji silnika...okazało sie ze to turbo...niestety :-(

Carma
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2007, 13:19

Post autor: Carma » 16 kwie 2007, 14:15

Jestem już po wizycie u mechanika. Jego diagnoza to: pękła osłona od rozrządu i kawałek plastyku wpadł w pasek i przestawił go o 2 zęby. Na szczęście nic nie namieszał. Jak możecie to podpowiedźcie co jeszcze można sprawdzić po takiej usterce.

[ Dodano: 2007-04-16, 14:21 ]
Mam jeszcze jedną sprawę. Chodzi mi o regenerację nastawnika pompy wtryskowej. Nie orientujecie sie może, czy w okolicach województwa lubuskiego ktoś wykonuje tego typu usługi. Ja znalazłem 2 osoby, które to robię. Jednak są trochę daleko ode mnie (410 i 510 km). Czekam na jakies wskazówki.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 16 kwie 2007, 14:27

ha... takem przypuszczał że coś z rozrządem... turbina może nie działać, a silnik powinien palić...

sprawdź stan koła pasowego na wale korbowym, chodzi o to czy po przestawieniu rozrządu nie poluzowała się śruba, czy nie ma koło mozliwości ruchów poprzecznych, najlepiej sprawdzić to u mechanika specjalnym zegarem

Carma
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2007, 13:19

Post autor: Carma » 16 kwie 2007, 14:29

a czy mechanik tego nie powinien sam sprawdzić?

[ Dodano: 2007-04-16, 14:31 ]
bo np. sprawdzał ciśnienie w tłokach i nie wiem jak do niego podejść.
Sam chyba wiesz jak reagują mechanicy na mądrującyhc się klientów

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 16 kwie 2007, 14:36

sam wiesz, jacy są teraz mechanicy... czytałem kiedyś na forum golfa o mechaniku, który 2 razy ustawiał w ciagu 2 tyg kąt wtrysku... i do głowy mu nie przyszło, żeby sprawdzić stan koła... silnik AAZ (jak odkręci się śruba, to spadnie koło, zerwie się pasek, dostaną zawory i popychacze, będzie trzeba być może napawać na czop wału, potem szlify i na 1000PLN sie nie skonczy)

dlatego po prosty spytaj czy daje Ci gwarancję, że możesz bezpiecznie jeździć...
spytaj też najormalniej w świecie, czy mogłby Ci sprawdzić czy koło się nie giba, bo przypadłością silników diesla vw/audi jest właśnie wykręcająca się śruba i poluzowanie koła...

sprawdź bo naprawy są naprawdę drogie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl