Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] ustawienie blosa, wyniki z analizy

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG] ustawienie blosa, wyniki z analizy

Post autor: papaj » 21 mar 2009, 13:08

witam, jako ze auto spala ok 17 l gazu pojechałem sprawdzic na analizator mieszanke oto wyniki:

Co - 5,42
CO2 - 3.99
O2 - 9,35
Lambda 1,366 w porywach nawet 1.6

i teraz tak, w blosie srubę dawkującą zakręciłem na max a wyniki wyszły jak powyżej i auto zre jak smok, moje pytanie czy sonda lambda może być odpowiedzialna za takie spalanie? sonde sprawdze dopiero w pn a do tego czasu jeszcze kilkaset km zrobic musze

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 21 mar 2009, 20:18

Witam,

Według mnie sonda może być odpowiedzialna za takie spalanie, więc sprawdź jakie napięcie podaje...

P.S. Ile zapłaciłeś za samo sprawdzenie na analizatorze spalin??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 21 mar 2009, 20:57

w poniedziałek jade sprawdzić sone na oscyloskopie

za badanie spalin 10 zeta <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2009, 21:24

Chyba ta polecana i popularniejsza wersja blosa&#8217;a nie ma żadnego elektronicznego sterownia na podstawie sygnałów z sondy lombda. Chyba że posiadasz tą wersje z elektronicznym sterowaniem.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 21 mar 2009, 21:29

mam wersje bez elektryki, mowisz ze w tym wypadku lambda nie ma nic do rzeczy?

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 21 mar 2009, 21:45

Witam,

Jeśli wersja mechaniczna, bez elektroniki to sonda lamba nie ma wpływu na regulację, zgadzam się, sorry nie zapytałem wcześniej...

Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2009, 21:48

mam wersje bez elektryki, mowisz ze w tym wypadku lambda nie ma nic do rzeczy?
Nie ma nic do rzeczy, bo instalacja LPG podciśnieniowa może reagować na dane z sondy lambda jeśli posiada dodatkowe elektroniczne elementy sterujące (komputer, zawór z silniczkiem krokowym itp.). Może zgłoś się do usera KorNoLio, on jest tutaj ekspertem od blos&#8217;a.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 22 mar 2009, 11:31

No nie jest to prawidłowe, ustawienie mieszanka jest za uboga nie jest dobrze musisz ją wyregulować, na ubogiej mieszance samochód może również więcej palić.

Kiedyś zaciął mi się silniczek krokowy, nie miałem jak tego bardzo naprawić, wyjeździłem jeden zbiornik i spalanie w mieście przy mocniejszym ciskaniu wyszło mi ponad 21 litrów.

Nie gazownicy ustawią ci poprawnie skład mieszanki na lambdę równą 1.

O wynikach z samego analizatora więcej powie ci Danek.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 mar 2009, 20:59

Mieszanka zdecydowanie za uboga (lambda powinna się zawierać 0,97-1,03, a O2 0,1-05) w związku z ubogą mieszanką proces spalania jest niecałkowity, prawdopodobnie wypadają zapłony - baardzo wysokie CO (powinno być 0,5-4%) i niskie CO2 (powinno być 12-16). HC pewnie też masz bardzo wysokie.
Jak najszybciej wzbogać mieszankę bo pożegnasz się z katalizatorem, a na dłuższą metę może nawet będziesz musiał robić remont silnika.

Awatar użytkownika
kwiatek4357
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2009, 22:45
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: kwiatek4357 » 28 kwie 2009, 23:09

Witam. O jak dobrze, że jakimś cudem znalazłem temal o Blosie. Walcze z bardzo dużym spalaniem w mieście ok.20L albo więcej. Ogólnie śmierdzi do okoła nie przepalonym gazem do tego niestabilne wolne obroty (czasem 3 razy dziennie muszę regulować bo np. robią się za wolne i przygasa w korku, a po jakimś czasie też w korku już wchodzi na 1400obr./m. i znowu regulacja......
Masakra! jedyne co mnie pociesza, że w trasie pali ok13 przy częstym wyprzedzaniu itp.
Chcę spróbować blosa ale nie mogę odpalić tych zdjęć które wrzucił kiedyś Kornel w swoim wątku o Cupe 2.3NG i blosie. Gdyby mógł ktoś udostępnić takie fotki, jak to upchać bym był wdzięczny. pozdrawiam

dawid9k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2008, 12:58
Lokalizacja: Torun

Post autor: dawid9k » 14 maja 2009, 15:58

Tez posiadam 2.3 i byl bym zainteresowanym zalozeniem blosa , mi spala w trasie 9/12 L gazu , w miescie jest gorzej bo niezaleznie od nogi spala 18-20 a w zime jak byl lekko rozregulowany spalal 22 ;] .

Okazalo sie teraz ze 2 cylindry maja b.slabe cisnienie i niby przez to tyle pali i jest slaby , mi sie wydaje ze jest to nie jedyna przyczyna , dlatego po zrobieniu silnika chcial bym zalorzyc BLOSA .

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 14 maja 2009, 18:10

Na początek zajął bym się tymi dwoma cylindrami, a jak będzie ok to wtedy myślał o montażu blosa.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 14 maja 2009, 21:12

ja mam blosa w ABK i pali średnio 10l
pół roku temu zakładałem blosa kumplowi do 2.3 NG no i pali mu średnio 13 w trasie ok 11.5
co do dokładnej regulacji ciężka sprawa można ustawić ładnie w garażu ale potem musowe dopracowanie podczas jazdy. do tego przydatny jest ten mały wskaźnik AFR. Samo Ustawienie na analizatorze mało daje.

Awatar użytkownika
kwiatek4357
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2009, 22:45
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: kwiatek4357 » 14 maja 2009, 21:40

Kornel masz jeszcze te zdjęcia z montażu Blosa?

Ostatnio bylem u gazownika i powiedział że musi chodzić dobrze na benzynie bo inaczej nie da się wyreglować gazu. Coś w tym pewnie jest ale nie mam przekonania , (sprawdzałem dolot i jest szczelny) jednak na benzynie pracuje raz tak a raz inaczej, podeżewam pompe paliwa bo głośno brzęczy.Gazownik zauważył że mam parownik do 100HP. jak wam się wydaje, może przez to więcej palić?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 14 maja 2009, 22:26

Fotki, mam na kompie.

Silnik musi pracować poprawnie na PB, żeby potem szopek nie było.

Parownik w NG musi być do 140kW, nie 100HP. Masz za mały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl