toz normalne że tak, bo każde szlifowanie głowicy ja osłabiaLabiel pisze:Głowica sprawdzona musi być, to fakt, czy jest prosta. Ale jeśli prosta będzie to po co ją planować? Więc to nie jest tak że musowo musi być planowana i tyle.
[1.9TDI 1Z] Olej w zbiorniku wyrownawczym.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja kupilem swoja audice i miala w zbiorniczku czarno!! widzialem to przy zakupie ale widzialem tez ze chlodnica oleju jest swiezutka nowiutka z orginalna naklejka BEHR wiec domyslilem sie ze to z tego powodu... troche ryzykowalem ale cóż. wyplukalem uklad chlodzenia wodą z ludwikiem zeby wymyc ten tluszcz caly
przy okazji wymieniłem termostat i jak narazie wszystko jest super... czasem sie gdzies w plynie znajdzie jakis maly czarny paproch ze zwazonego oleju bo nigdy sie dokladnie tego nie wyplucze ale w najmniejszym stopniu nie przeszkadza to w prawidlowym dzialaniu ukladu chlodzącego!
przy okazji wymieniłem termostat i jak narazie wszystko jest super... czasem sie gdzies w plynie znajdzie jakis maly czarny paproch ze zwazonego oleju bo nigdy sie dokladnie tego nie wyplucze ale w najmniejszym stopniu nie przeszkadza to w prawidlowym dzialaniu ukladu chlodzącego!
u mnie było tak: waliły spaliny do zbiorniczka wyrównawczego(bąbelkowało i na korku robiło się masło) :podejrzenie głowica lub uszczelka, porozebraniu okazało się: pękniety tłok(używany 120 zł) głowica sprawdzona ciśnieniowo i splanowana!!!(200 zł) uszczelka +uszczelniacze +nowe śruby + robocizna =1000zł
ja miałem to samo.i oleju nie ubywało tylko w zbiorniczku robiły się burzynki:D . również te same podejrzenia..uszczelka/chłodniczka oleju.. wymieniłem chłodniczke (120zł),przepłukałem kilka razy cały układ i wymieniłem płyn na nowy..jak narazie jest (odpukać) gucio-po ok. 500km.miejmy nadzieję że będzie dobrze..
- dardaw2
- Forum Audi 80
- Posty: 691
- Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
- Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
- Kontakt:
I ja zauważyłem takie coś u siebie. Wypłukałem zbiorniczek benzyną, było miodzio, ale olej znowu się dostaje. Brejdak w robocie ma przyrząd do sprawdzania szczelności głowicy. Polega to na pobraniu oparów ze zbiorniczka pryz rozgrzanym silniku, wtedy jakiś tam odczynnik zmienia kolor i wyszło że jest szczelna. Badanie powtórzył jeszcze raz i to samo. Teraz właśnie stawiamy na chłodniczkę oleju. Wymienimy uszczelniacz i ciekawe co będzie.
niestety... wymiana chłodniczki to nie było to... okazało się że to uszczelka pod głowicą nawaliła. taki perścień z niej wywaliło. wymieniłem przy okazji rozebranej głowicy wszystkie inne uszczelki jakie były "po drodze" i do dziś mam już spokój z olejem w zbiorniczku wyr. płyn chłodniczy jest czysty..ta przyjemność kosztowała mnie ok.800zł..i autko jest jakby troszke mocniejsze.. przejechałem już ok 1tys.km i jest ok. pozdrawiam
Naczynie należy wyjąć i wymyć - ot cała filozofia. Chłodnicę też najlepiej byłoby wymontować - wtedy łatwiej się ją płucze i więcej syfu można wyrzucić.
Ja kiedys czysciłem układ chłodniczy za pomocą płynu do płukania rozpuszczonego w wodzie [przegotowanej lub destylowanej] - nalewanie, rozgrzanie, wypuszczenie syfu i tak kilka razy aż leciała czysta woda.
Ja kiedys czysciłem układ chłodniczy za pomocą płynu do płukania rozpuszczonego w wodzie [przegotowanej lub destylowanej] - nalewanie, rozgrzanie, wypuszczenie syfu i tak kilka razy aż leciała czysta woda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 105
- Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wałbrzych
Panowie caly olej ktory dostaje sie do ukladu chlodzenia zbiera sie w zbiorniczku wyrownawczym i nie ma sensu czyscic calego ukladu.
Pojawienie sie oleju w plynie chlodzacym moze ozanaczac uszkodzenie uszczelki glowicy,uszkodzenie chlodniczki oleju badz sa to pozostalosci po naprawie tych usterek.
W moim przypadku byla szczelona chlodniczka ktora wymienilem okolo 6 miesiecy temu i olej jeszcze mi sie pojawia w zbiorniczku,ale w miare jego czyszczenia jest go coraz mniej.
Pojawienie sie oleju w plynie chlodzacym moze ozanaczac uszkodzenie uszczelki glowicy,uszkodzenie chlodniczki oleju badz sa to pozostalosci po naprawie tych usterek.
W moim przypadku byla szczelona chlodniczka ktora wymienilem okolo 6 miesiecy temu i olej jeszcze mi sie pojawia w zbiorniczku,ale w miare jego czyszczenia jest go coraz mniej.