Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Swap na AAH

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
rash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2007, 14:30

[ABC] Swap na AAH

Post autor: rash » 21 mar 2009, 15:36

Nie mogę się doszukać gdziekolwiek informacji na temat zmiany silnika ABC na AAH. Chodzi o wymianę samego silnika, bez skrzyni - czy się da bez większych problemów? Wiem, że w samych silnikach są minimalne różnice - chyba aluminiowy dolot w AAH, inny układ wężyków podciśnienia, inny komputer - ale jeżeli będę wymieniał silnik z osprzętem, to nie będzie problemów. Co natomiast z podłączeniem do skrzyni? W etce nie znalazłem różnic. Kiedyś wyczytałem (teraz nie mogę tego znaleźć), że są różnice w skrzyniach biegów. Jeśli tak, to czy to kwestia samych przełożeń, czy połączenia z silnikiem?

A może ktoś z forumowiczów już swapował te silniki?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 23:17 przez rash, łącznie zmieniany 1 raz.

arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

Post autor: arti » 21 mar 2009, 18:57

Witam kolege.ja przekladalem silnik taki silnik,ale przezucilem razem ze skrzynia. w abc sa mniejsze hamulce,jest inna wiazka i rozni sie elektronika.ja zdecydowalem sie na przelozenie samego dolu a elektronike mam od 2.6,a komputer mam od 2.8.na trasie spalanie schodzi do 9 litrow a w miescie lyknie nawet 15,ale to zalezy od nogi. a jezeli chcesz/masz wiecej pieniedzy to zainwestuj w 2.2T.pozdrawiam

rash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2007, 14:30

Post autor: rash » 22 mar 2009, 11:14

Silnik zmieniam, bo ABC mi padł i muszę go zmienić. Przy okazji zastanawiam się, czy nie można by było zmienić na 2.8, bo mam na oku jeden od A6 - właśnie AAH. Mam zamiar zrobi jak Ty - zostawić wiązkę podmienić kompa. Skrzyni nie mogę zmieniać bo musiałbym przerzucać również cały mechanizm quattro - to już za dużo roboty i kasy. A na hamulce przyjdzie z czasem pora.

Dokonywałeś jeszcze jakiś przeróbek? Rozumiem, że łapy silnika są identyczne?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 22 mar 2009, 11:23

Nie da się zostawić wiązki od 2.6, musisz mieć kompa z wiązką od 2.8 i silnik 2.8.

Duuuuużo zabawy.

rash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2007, 14:30

Post autor: rash » 22 mar 2009, 14:10

KorNoLio pisze:Nie da się zostawić wiązki od 2.6, musisz mieć kompa z wiązką od 2.8 i silnik 2.8.

Duuuuużo zabawy.
No to zasmuciłeś mnie kolego. W takim razie chyba nie zostanie mi nic innego jak szukanie 2.6.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 22 mar 2009, 20:54

rash pisze:
KorNoLio pisze:Nie da się zostawić wiązki od 2.6, musisz mieć kompa z wiązką od 2.8 i silnik 2.8.

Duuuuużo zabawy.
No to zasmuciłeś mnie kolego. W takim razie chyba nie zostanie mi nic innego jak szukanie 2.6.
Dokładnie, live is brutal and full off zasackas :mrgreen:

arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

Post autor: arti » 22 mar 2009, 21:25

ja tak zrobilem.a jesli kolega jest zainteresowany to prosze o rozmowe na prywatnym.

[ Dodano: 2009-03-22, 21:26 ]
i dodam ze zamiana mi zajela 1 dzien.pozdrawiam

rash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2007, 14:30

Post autor: rash » 09 sie 2009, 12:40

Zakończę historię swojego niedoszłego swapu.

Ostatecznie zdecydowałem się pójść najprostszą drogą i wstawić ten sam silnik, by było jak najmniej roboty. Oczywiście nie udało mi się uniknąć pewnych kłopotów, bo w okolicy dostałem starszy silnik i trzeba było kombinować z rozrządem (jak wstawiać inny silnik, to już wymienić rozrząd). Dopiero w zeszłym miesiącu wymiana ostatecznie się zakończyła - rozwlekło się to na parę miesięcy, bo nie potrzebowałem już szybko autka - w międzyczasie stałem się posiadaczem A6 Avant 1.9TDI (AVF) z 2003. :) Tak więc 80tka stoi sobie pod domem, przejechała od marca niecałe 500km. Muszę ją tylko jeszcze dopieścić - przez to niejeżdżenie hamulców praktycznie nie ma, a i ma problem z przyspieszaniem <3000obr./min. Pewnie kolejne miesiące miną, kiedy furka zacznie w końcu śmigać. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl