Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] Kontrola ciśnienia oleju i AC R4/5 vs. V6

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

[B4 all] Kontrola ciśnienia oleju i AC R4/5 vs. V6

Post autor: PMX » 22 mar 2009, 12:01

Witam
Wiadomo, że występują problemy z kontrolą ciśnienia oleju jeśli moduł AC nie jest od odpowiedniego typu silnika: R4/5 i V6

Nigdzie niestety nie wyczytałem czym to się objawia.

Wsadziłem AC najprawdopodobniej od B3 (brak kontroli prędkości) jednak nie mam pewności od której wersji silnikowej on jest. Po numerach VAG nie znalazłem.

W moim ABK moduł chodzi prawidłowo jednak nie mam pewności co do kontroli ciśnienia oleju.

Czy jeśli AC jest od V6 to w R4/5 powinien zgłaszać nieprawidłowe ciśnienie oleju nawet jeśli jest ono prawidłowe?

Czy może co gorsza nie zgłosi go nawet jeśli z ciśnieniem coś będzie nie tak?

Jeśli temat bardziej nadaje się do działu silnikowego to proszę o przesunięcie.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 22 mar 2009, 15:02

Jeżeli wsadzisz AC z Vki do R to błąd ciśnienia oleju powinien Ci mrugać cały czas.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 22 mar 2009, 16:07

KLAKSON, dzieki... a spotkałeś się może gdzieś z rozpiską numerów VAG żebym mógł sprawdzić od jakiego modelu mam moduł? Na rozpisce która jest w instrukcji (na centrum) podłączenia AC/BC niestety nie ma mojego numeru.

Etka też niewiele mówi

Awatar użytkownika
Kunik
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 21 cze 2007, 13:41

Post autor: Kunik » 22 mar 2009, 16:08

Jeśli masz pewność że AC jest z b3 to jest to od 4-5 cylindrówki, bo w b3 nie było V-ek.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 22 mar 2009, 16:21

[quote="Kunik"]Jeśli masz pewność że AC jest z b3 to jest to od 4-5 cylindrówki, bo w b3 nie było V-ek.[/quote

Mam taką pewność, że w czasie jazdy po wciśnięciu pokrętła regulacji podświetlenia nic się nie dzieje, po przekroczeniu tej "niby" zapamiętanej prędkości o 10km i więcej też cisza. :-(

Tylko dzięki temu wnioskuję że to od B3

Sygnał prędkości podłączony w przeciwnym razie mógłbym wykonać test w trakcie jazdy, a mogę tylko na postoju.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 22 mar 2009, 18:49

Ale też nie każdy moduł AC w b4 miał sygnalizacje przekroczenia prędkości, także się tym nie kieruj :-D

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 22 mar 2009, 19:15

Zmasuj kable od czujnika oleju niebieskiego i będziesz miał pewność czy AC zgłosi Ci błąd oleju w razie "W".

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 22 mar 2009, 23:00

Panowie dziękuję za rozjaśnienie mi sprawy <piwo>

KLAKSON, no proszę ile ciekawych rzeczy można się przypadkiem dowiedzieć :lol:

Miałem właśnie dziś zamiar zmasować czujnik niebieski ale już czasu nie starczyło, jutro obadam sprawę.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 23 mar 2009, 23:45

O ile mi wiadomo w B3 jest oddzielny moduł dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i jest on umiejscowiony pod kierownicą. Na pewno jest on obecny w pojazdach wyposażonych w licznik z samymi kontrolkami. W B4 moduł ten jest zintegrowany w MC i AC. Czy ktoś może ma schemat takiego modułu (od B3) lub wie na jakiej zasadzie on działa?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 mar 2009, 00:20

ppawlo pisze:O ile mi wiadomo w B3 jest oddzielny moduł dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i jest on umiejscowiony pod kierownicą. Na pewno jest on obecny w pojazdach wyposażonych w licznik z samymi kontrolkami. W B4 moduł ten jest zintegrowany w MC i AC. Czy ktoś może ma schemat takiego modułu (od B3) lub wie na jakiej zasadzie on działa?
W b3 dynamiczna kontrola oleju działa na tej zasadzie, że na "przekaźnik" (o którym piszesz -umiejscowiony pod kierownica) podawany jest sygnał o ilości obrotów (w D z alternatora, a w BENZ bodajże z cewki)
Mobilek <piwo> pisze:
Moduł ten jest odpowiedzialny za kontrolę ciśnienia oleju w zależności od predkości obrotowej silnika. Jeżeli prędkość obrotowa silnika jest mniejsza niż 2000 obr/min i równocześnie ciśnienie oleju spada ponizej 30 kPa, to na tablicy miga lampka kontrolna ciśnienia oleju. Przy prędkości obrotowej silnika powyżej 2000 obr/min ciśnienie oleju powinno wynosić co najmniej w ( dieslu ) 140 kPa, jeżeli tak nie jest, to miga lampka kontrolna oleju i buczy brzęczyk zamontowany w module.
Pozdro

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 26 kwie 2009, 14:27

Odświeżam temat. a da się jakoś przerobić moduł ac z v pod r żeby było wszystko ok ??

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 27 kwie 2009, 09:13

slawek88yo pisze:Odświeżam temat. a da się jakoś przerobić moduł ac z v pod r żeby było wszystko ok ??
Niestety ale się nie da. Kolega Cobra wie jak przerobić z R4/5 na V, ale w odwrotną stronę się nie da

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl