[B4 all] Kontrola ciśnienia oleju i AC R4/5 vs. V6
[B4 all] Kontrola ciśnienia oleju i AC R4/5 vs. V6
Witam
Wiadomo, że występują problemy z kontrolą ciśnienia oleju jeśli moduł AC nie jest od odpowiedniego typu silnika: R4/5 i V6
Nigdzie niestety nie wyczytałem czym to się objawia.
Wsadziłem AC najprawdopodobniej od B3 (brak kontroli prędkości) jednak nie mam pewności od której wersji silnikowej on jest. Po numerach VAG nie znalazłem.
W moim ABK moduł chodzi prawidłowo jednak nie mam pewności co do kontroli ciśnienia oleju.
Czy jeśli AC jest od V6 to w R4/5 powinien zgłaszać nieprawidłowe ciśnienie oleju nawet jeśli jest ono prawidłowe?
Czy może co gorsza nie zgłosi go nawet jeśli z ciśnieniem coś będzie nie tak?
Jeśli temat bardziej nadaje się do działu silnikowego to proszę o przesunięcie.
Wiadomo, że występują problemy z kontrolą ciśnienia oleju jeśli moduł AC nie jest od odpowiedniego typu silnika: R4/5 i V6
Nigdzie niestety nie wyczytałem czym to się objawia.
Wsadziłem AC najprawdopodobniej od B3 (brak kontroli prędkości) jednak nie mam pewności od której wersji silnikowej on jest. Po numerach VAG nie znalazłem.
W moim ABK moduł chodzi prawidłowo jednak nie mam pewności co do kontroli ciśnienia oleju.
Czy jeśli AC jest od V6 to w R4/5 powinien zgłaszać nieprawidłowe ciśnienie oleju nawet jeśli jest ono prawidłowe?
Czy może co gorsza nie zgłosi go nawet jeśli z ciśnieniem coś będzie nie tak?
Jeśli temat bardziej nadaje się do działu silnikowego to proszę o przesunięcie.
[quote="Kunik"]Jeśli masz pewność że AC jest z b3 to jest to od 4-5 cylindrówki, bo w b3 nie było V-ek.[/quote
Mam taką pewność, że w czasie jazdy po wciśnięciu pokrętła regulacji podświetlenia nic się nie dzieje, po przekroczeniu tej "niby" zapamiętanej prędkości o 10km i więcej też cisza.
Tylko dzięki temu wnioskuję że to od B3
Sygnał prędkości podłączony w przeciwnym razie mógłbym wykonać test w trakcie jazdy, a mogę tylko na postoju.
Mam taką pewność, że w czasie jazdy po wciśnięciu pokrętła regulacji podświetlenia nic się nie dzieje, po przekroczeniu tej "niby" zapamiętanej prędkości o 10km i więcej też cisza.
Tylko dzięki temu wnioskuję że to od B3
Sygnał prędkości podłączony w przeciwnym razie mógłbym wykonać test w trakcie jazdy, a mogę tylko na postoju.
O ile mi wiadomo w B3 jest oddzielny moduł dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i jest on umiejscowiony pod kierownicą. Na pewno jest on obecny w pojazdach wyposażonych w licznik z samymi kontrolkami. W B4 moduł ten jest zintegrowany w MC i AC. Czy ktoś może ma schemat takiego modułu (od B3) lub wie na jakiej zasadzie on działa?
W b3 dynamiczna kontrola oleju działa na tej zasadzie, że na "przekaźnik" (o którym piszesz -umiejscowiony pod kierownica) podawany jest sygnał o ilości obrotów (w D z alternatora, a w BENZ bodajże z cewki)ppawlo pisze:O ile mi wiadomo w B3 jest oddzielny moduł dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i jest on umiejscowiony pod kierownicą. Na pewno jest on obecny w pojazdach wyposażonych w licznik z samymi kontrolkami. W B4 moduł ten jest zintegrowany w MC i AC. Czy ktoś może ma schemat takiego modułu (od B3) lub wie na jakiej zasadzie on działa?
Mobilek <piwo> pisze:
Moduł ten jest odpowiedzialny za kontrolę ciśnienia oleju w zależności od predkości obrotowej silnika. Jeżeli prędkość obrotowa silnika jest mniejsza niż 2000 obr/min i równocześnie ciśnienie oleju spada ponizej 30 kPa, to na tablicy miga lampka kontrolna ciśnienia oleju. Przy prędkości obrotowej silnika powyżej 2000 obr/min ciśnienie oleju powinno wynosić co najmniej w ( dieslu ) 140 kPa, jeżeli tak nie jest, to miga lampka kontrolna oleju i buczy brzęczyk zamontowany w module.
Pozdro
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska