Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TD] Wymiana przegubu wewnętrznego - problem

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

[80 B4 1.9 TD] Wymiana przegubu wewnętrznego - problem

Post autor: Luken66 » 21 mar 2009, 16:36

Witam
Mam problem. Rozwalił mi się całkowicie wewnętrzny przegub. Samochód sam nie jeździ. Wbijam bieg i stoi w miejscu. Jest to przegub prawy. Mam problem z jego odkręceniem. Śruby są trochę zjechane bo ktoś wcześniej wymieniał go mało fachowo. Klucz mi się obmyka. Macie jakiś sposób na odkręcenie tych śrub? Do tego jeszcze jest tam słabe dojście.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 21 mar 2009, 17:10

Spróbuj jakąś sprytną"żabką"uchwycić z zewnątrz łeb tej śruby - może pójdzie.
Ale najpierw sprawdż dokładnie czy to jest przegub.

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 21 mar 2009, 17:26

Na 100% przegub. Żabką ciężko będzie. Na razie pryskam WD40 i popróbuję. Może jakimś sposobem się uda. Myślałem że ktoś ma jakiś sprawdzony patent.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 21 mar 2009, 18:03

Nie dawno odkręcałem u siebie ten kołnierz do wyciągnięcia półosi i wszystkie śrubki poszły jak to się mówi na piechotę.
Jedna postawiła opor,to ją wzdłuż jej osi zdrowo stuknąłem (ale tak zeby nic nie połamać) i poszła bez problemu.
Oczywiście przed włożeniem klucza trzeba dokładnie oczyścic gniazdo łba śruby,bo smar i piasek będą błokowały jego dobre ułożenie.
Możesz też użyć klucza z większą ilością wypustów,a w ostateczności na gorąco a nawet słyszałem że można coś dospawać,ale to już ostateczność i jakieś ryzyko.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 mar 2009, 18:21

Można wyjąć całą półoś ze skrzyni i na spokojnie rozkręcić na warsztacie.

Awatar użytkownika
malineek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:11
Lokalizacja: zelów

Post autor: malineek » 21 mar 2009, 18:44

miałem ten sam problem i dospawałem nakrętkę.długą elektrodą dasz rade.nie jest to łatwe ale realne do wykonania

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 21 mar 2009, 19:32

Spróbuj przecinakiem pójdzie na pewno

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 21 mar 2009, 23:31

Czarekj napisał,że można wyjąć całą półoś i na spokojnie porozkręcać na stole.
Bardzo możliwe,ale jest to chyba wyższa szkoła jazdy,bo jeśli dobrze kompinuję,trzeba trochę napocząć skrzynię biegów a przy tem narazić się na niemały stress.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 mar 2009, 11:22

Nie trzeba nic "napoczynać" po prostu podważa się przegub z dwóch stron , wypierając o skrzynię i wyskakuje z zatrzasku.

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 22 mar 2009, 12:14

I łatwo go tak wyjąć? Muszę zobaczyć bo tak by było o wiele prościej wykręcić te śruby.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 22 mar 2009, 22:34

Napisz jak Ci poszło.
A swoją drogą wielkie dzięki dla CZAREKJ za informację.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 mar 2009, 00:53

W tamtym tygodniu miałem dokładnie ten sam problem. Musiałem wymienić przegub wewnętrzny prawy. Dojście jest kiepskie, bo wydech leci i utrudnia dojście. Zabawy z odkręceniem było na 2dni :mrgreen: . Na początku tylko jedna mi śruba puściła, a w pozostałych zepsuły sie otwory i klucz się ślizgał.
Podstawa, to wyczyścić sruby (dziury w łepkach- dokładnie) i końce śrub, co wystają z drugiej strony. Te końce zapsikać wd-40, poczekac aż wd sie dostanie głęboko. Później z tatą robiliśmy taki patent, że na ten klucz co wchodzi w śrube (bodajże M8) zakładaliśmy zwykły klucz 10 (musi byc dobry żeby się nie rozciągał) i tata kręcił, a ja popukiwałem drewnem w koniec tego klucza M8. i wszystkie śruby puściły <ok> . Wiem ze zagmatwałem, ale jak ktoś zainteresowany to prosze na PW to dam zdjęcie jak to robiłem. pozdro i powodzenia i duuzżo cierpliwości <ok>

Można też obpukać śruby(tylko z wyczuciem) i może gwint zedrży i puści.

[ Dodano: 2009-03-23, 00:59 ]
czarekj pisze:Nie trzeba nic "napoczynać" po prostu podważa się przegub z dwóch stron , wypierając o skrzynię i wyskakuje z zatrzasku.
Nie wiem jak w b4, ale w b3 nie da się tak. W b3 jest tak, że na półosi jest ta gumowa osłona przegubu i w niej jest przegub i to wszystko razem jest przykrecone do tego co wystaje z skrzyni. Więc jak sie podwazy, to co najwyżej przegub zaskoczy z półosi, ale nadal to wszystko bedzie się razem trzymać.

Obrazek

And-sto

Post autor: And-sto » 23 mar 2009, 11:59

Wyciągnięcie półosi jest chyba najlepszą opcją, ( jeśli nasz trochę czasu i garaż
to sobie poradzisz ) Jak nie będziesz w stanie domowymi sposobami odkręcić śrub
zawsze można podskoczyć do jakiegoś warsztatu. Łatwiej zanieść pół oś jak samochód :mrgreen: Ale dasz radę, troche zabawy jest ale to dośc prosta operacja.
Panowie mam jeszcze pytanko. Też czeka mnie wymiana przeg. wewn.
Chodzi mi o firmę i cenę może ktoś z was coś poleci, mam B3 1.8 s 66kW (szukałem na forum ale co znalazłem odnosiło się do B4 :-/ )
Z odkręceniem nie będe miał problemu bo śruby same się odkręcaja :mrgreen:

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 24 mar 2009, 01:57

Wydaje mi się kol.spiczi,że coś pomyliłeś albo ja nie czaję kumy.
Według mnie,przegub wewnętrzny (ten przy skrzyni) nie jest w gumowej osłonie,tylko na wierzchu.
Osłona stanowi tylko zbiornik ze smarem i za pomocą 6-ciu śrub przez otwory w zewnętrznym pierścieniu tego przegubu przykręcona jest do czegoś co wystaje ze skrzyni biegów.
Właśnie z tym czymś,a mówią na to kołnierz albo flaunsza trzeba przy pomocy specjalnego narzędzia oderwać wszystko i wygodnie na warsstacie rozkręcić.
Na tym bowiem polega problem założyciela tematu,że własnie te śrupki się zapiekły a wnęki na kluczyk chyba "torx" roz...trajbowały.
Tak bynajmniej zrozumiałem proponowane przez "czarekj" rozwiązanie problemu.
Zresztą kol."And-sto" jest podobnego zdania.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 mar 2009, 16:44

antoni pisze:Wydaje mi się kol.spiczi,że coś pomyliłeś albo ja nie czaję kumy.
Według mnie,przegub wewnętrzny (ten przy skrzyni) nie jest w gumowej osłonie,tylko na wierzchu.
Osłona stanowi tylko zbiornik ze smarem i za pomocą 6-ciu śrub przez otwory w zewnętrznym pierścieniu tego przegubu przykręcona jest do czegoś co wystaje ze skrzyni biegów.
Właśnie z tym czymś,a mówią na to kołnierz albo flaunsza trzeba przy pomocy specjalnego narzędzia oderwać wszystko i wygodnie na warsstacie rozkręcić.
Na tym bowiem polega problem założyciela tematu,że własnie te śrupki się zapiekły a wnęki na kluczyk chyba "torx" roz...trajbowały.
Tak bynajmniej zrozumiałem proponowane przez "czarekj" rozwiązanie problemu.
Zresztą kol."And-sto" jest podobnego zdania.
Masz racje kolego. Nie wiem co mi się zrobiło, że tak źle napisalem :oops: Mój błąd :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl