Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Luzy na wirniku.

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

[ALL] Luzy na wirniku.

Post autor: gobi2802 » 20 mar 2009, 18:23

Witam i mam pytanie do kolegów Przy okazji remontu silnika Wyjąłem turbosprężarkę Mam Garretta i patrze a tu spore luzy na wirniku. Do tej pory nic złego się nie działo ale może już teraz się tym zając. prosze o pomoc i radę czy dac turbo do regeneracji puki jeszcze nie wysiadło? i jaki to może byc koszt? Może ktoś wie gdzie w okolicy olsztyna naprawiają sprężarki?
Ostatnio zmieniony 22 mar 2009, 14:20 przez gobi2802, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 20 mar 2009, 18:34

koszt regeneracji z tego co widziałem ok 800zł na allegro pełno jest tego typu ogłoszeń, a jak tam samochód ciągnie dobrze nie łyka za dużych ilości oleju

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

Post autor: gobi2802 » 20 mar 2009, 18:52

pomyka ok i oleju nie brał Przestawiłem go na pinie i wydmuchało uszczelke , okazało sie tez że blok jest pęknięty. Postanowiłem silnik wyremontowac i przy okazji wyszedł ten luz na turbinie.Do tej pory nic sie z nią nie działo dla tego moze koszt zlikwidowania tych luzów nie bedzie duży???????

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 mar 2009, 18:57

Skoro oleju nie brał i kopa miał to zostaw to tak jak jest. Wirnik zawsze trochę luzu będzie miał. Oczywiście zależy jaki ten luz masz i czy wzdłużny czy poprzeczny. Z tego co słyszałem wzdłużnego nie powinno być. Poprzeczny do pewnych wartości jest dopuszczalny.

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

Post autor: gobi2802 » 20 mar 2009, 20:12

Luzy są poprzeczne ok 2 mm luzów wzdłużnych nie ma w ogóle No i nie brał oleju.Moze mi podpowiecie czy po wymianie pierscieni uszczelki pod głowica trzeba go jakos specjalnie oszczedzac na poczatku ?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

(1.9TDI 1z)

Post autor: tokarka606 » 20 mar 2009, 23:42

Zrób tysia i zmień olej,kup jakis tani byle 10w\40,nie wstawiaj mu po prostu przez ten czas.Co do turbo to u mnie jest też taki luz byłem z tym u gościa co to robi i mówi że tak ma być,turbo słychać tylko na zimnym silniku,to tyle

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 mar 2009, 23:56

tokarka606 pisze:Co do turbo to u mnie jest też taki luz byłem z tym u gościa co to robi i mówi że tak ma być,turbo słychać tylko na zimnym silniku,to tyle
Jestem tego samego zdanie. Skoro turbina daje ciśnienie i nie leje olejem to po co ją regenerować? Jak ci całkowicie siądzie to wtedy w nią zainwestujesz. A może być tak że będzie ci służyć jeszcze wiele lat - po co więc wydawać 800 zł skoro sprawa tego nie wymaga :?:

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 22 mar 2009, 13:00

Przez przekręcanie pina i nadmierne wyzyłowania silnika trwałosc jego szybko sie konczy,jest to zbyt mała pojemnosc jak na wage autka.Kiedys mniałem golfika 2 zwykly wolnossacy silnik 1.6 diesel mniał orginalny przebieg 420 tysiaków i nic sie nie działo cicha praca olej od wymiany do wymiany prawie taki sam stan.Oczywiscie frajdy z jazdy takiej nie było przyspieszenia słabe ale spalanie 4,5

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

Post autor: gobi2802 » 22 mar 2009, 16:52

No właśnie po zmianie położenia pina auto ożyło ale uszczelke moment wydmuchało a przy okazji wyszła rysa na bloku silnika.Kupiłem używany blok w dobrym sanie ale niestety dostałem blok CY. Do wymiany poszły pierscienie panewki łożyska wszystkie uszczelniacze i kompletny remont głowicy.Dodatkowo zmieniłem podstawę filtra oleju na taka z seata,ma dodatkowo chłodnice oleju.Jeszcze kompletne sprzegło,łożysko igiełkowe na wałku i koszt wyszedł 3000. Mam nadzieje że wszystko pochodzi teraz bo koszt spory?Niestety nie można podobno kupic do tego silnika wzmocnionej uszczelki pod głowice ale kupiłen najlepszą jaka była do dostania. Jak myslicie pochodzi to tak jak napisałem????

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 22 mar 2009, 17:22

Silnik sb z tego co sie orientuje ma chłodniczke do oleju z małym wiatraczkiem i czujnik wrazie podwyzszonej temperatury włącza sie wiatraczek u mnie tak jest.Silniki RA nie mniały tylko.Powinienes mniec także pompkę do chłodzenia turbiny.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 mar 2009, 22:21

gobi2802 pisze:Postanowiłem silnik wyremontowac i przy okazji wyszedł ten luz na turbinie.Do tej pory nic sie z nią nie działo dla tego moze koszt zlikwidowania tych luzów nie bedzie duży
kolego jeśli nic się nie dzieje to po co szukać problemów?? jak zacznie brać olej lub nie będzie dawało ciśnienia można coś pomyśleć o regeneracji turbo. ale widzę że jesteś taki jak mój kumpel który też co tylko usłyszy to od razu patrzy czy u niego coś takiego się nie dzieje.kiedyś nasz kumpel regenerował turbo bo miał spore luzy no i brało olej.mój kumpel tak zaczął sprawdzać turbo, tak zacząć grzebać i sprawdzać luzy że po kilkuset kilometrach jego turbo też było do regeneracji <ok> gość do którego zawieźliśmy turbo powiedział że nie powinno się grzebać i sprawdzać luzów a jeśli już ktoś musi to robić to bardzo delikatnie...także morał kolego nie szukaj problemów i nie grzeb tam gdzie nie trzeba <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 mar 2009, 22:52

Krzysztoflk pisze:Silnik sb z tego co sie orientuje ma chłodniczke do oleju z małym wiatraczkiem i czujnik wrazie podwyzszonej temperatury włącza sie wiatraczek u mnie tak jest.Silniki RA nie mniały tylko.Powinienes mniec także pompkę do chłodzenia turbiny.
Chłodnica oleju to fakt, ale wiatrak do niej to już nie taki standard. Miały go chyba tylko wersje z seryjnie montowanych hakiem, czy coś takiego. Generalnie wiatrak na chłodnicę oleju to raczej rzadkość.

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 23 mar 2009, 15:21

Własnie u mnie chyba był wiatraczek na chłodniczce oleju tak podejrzewam ale ktos w przeszłosci go zdemontował.Patrzałem z kanału poprawiłem słabo wiszace kable i domysliłem sie sie ze moga byc od wiatreczka,patrzac dalej jakies haki i jakby odłamane plastiki od chłodniczki pozostałosc po wiatraczku niewiem dlaczego i co komus przeszkadzał.

gobi2802
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:50

Post autor: gobi2802 » 23 mar 2009, 20:14

Kolego Krzysztofik masz racje że silnik sb ma chłodnice oleju.U mnie też taka jest.Niestety blok silnika SB jest inny niż CY.Podstawa filtra oleju zupełnie inna i niezamienna z innymi dla tego nie można podłączyc chłodnicy oleju. Jedynym wyjściem była zmiana podstawy filtra na taką w której jest chłodzenie oleju płynem chłodniczym.Co do turbo:Gdy było na wierzchu sprawdziłem tylko luzy wirnika ,bez grzebania i rozbierania czegokolwiek.W ten sposób nic mu sie nie stanie.Szkoda mi mojej audiczki bo chodziła fajnie.Koszt remontu jest duzy i z ekonomicznego punktu widzenia nieopłacalny ale sentyment mam jakiś do tego auta.Mam nadzieje że pochodzi jeszcze jakis czs.Dostanie bloku od SB graniczy z cudem. Pozdrawiam

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 23 mar 2009, 21:52

Ja niestety koledzy z przyczyn ekonomicznych ogłosiłem moja audiczke i musze sprzedac jesli jest ktos chetny przesle fotki stan idealny silnik sb pracuje super jest mocna i mało pali dodam ze ja nic nie kombinuje z pinem przewaznie jezdze spokojnie.Jak narazie nie mniałem problemów przez 2 lata uzytkowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl