[B-4 2.3 NG ] Brak mocy!
[B-4 2.3 NG ] Brak mocy!
Czesc koledzy.Mam problem ze swoim B4 2.3.Brakuje mu mocy szczegolnie przy wyzszych obrotach.Przy wysokich predkosciach powyzej ok.5000 obrotow tak jakby sie dlawil,czasem tez mocno dlawi sie tez zaraz po odpaleniu i nie chce wejsc wcale na obroty.A teraz najwazniejsze-po odkreceniu korka oleju gasnie ale w eksploatacji oleju nie bierze?!Slyszalem ze to czesto spotykany problem i ze ten silnik jest bardzo czuly na lewe powietrze itp.ale postu na ten temat nie moge znalezc.Dodam ze auto jest teraz u mechanika ale ponoc i przeplywomiez i filtry sa ok. i generalnie nie wiemy od czego zaczac?Czy ktos mial ten sam problem i jak go rozwiazac????
Ostatnio zmieniony 23 mar 2009, 23:00 przez Qbas, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeśłi chodzi o nie wkręcanie się na obroty to chyba wiem jaka może być przyczyna.
Na postoju, na biegu jałowym wkręca się do 8 tys, a pod obciążeniem 4 tys - 5 tys i strasznie muli, u mnie obrotomierz stawał na 4 tys i jakby mocy nagle brakowało - 140 km/h i ani kilomrtra więcej
Przyczyną były czujniki spalania stukowego.
Musisz zvagować kompa i zczytać błędy - obstawiał bym te czujniki.
A jeśli chodzi o to lewe powietrze to też o tym słyszałem, ale u mnie po wykręceniu korka silnik dalej równo pracował
Na postoju, na biegu jałowym wkręca się do 8 tys, a pod obciążeniem 4 tys - 5 tys i strasznie muli, u mnie obrotomierz stawał na 4 tys i jakby mocy nagle brakowało - 140 km/h i ani kilomrtra więcej
Przyczyną były czujniki spalania stukowego.
Musisz zvagować kompa i zczytać błędy - obstawiał bym te czujniki.
A jeśli chodzi o to lewe powietrze to też o tym słyszałem, ale u mnie po wykręceniu korka silnik dalej równo pracował
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Jeśli tak to trzeba na błyskach polecieć. Zmyliło mnie to, że to Audi B4, a to auta po 90 roku. Błyski były w tych produkowanych do pierwszej połowy 90 roku
Możliwe, że to kumulacja kilku różnych problemów. U mnie były czujniki stukowe, sonda lambda, przepływomierz i czujnik od temperatury do ECU. Wszystko wpływało na to, że autko lepiej stało niż jeździło :mrgreen:
Najpierw wybłyskaj błędy i naprawiaj wszystko po kolei
Jak sprawdzić błędy znajdziesz na forum - użyj szukajki.
Pamiętaj tylko, że po wymianie jakiegoś elementu (przyczyny błędu) zresetuj kompa odłączając akumulator na około 30 min. Bo po wymianie możesz zauważyć poprawę, ale błędy zostaną w pamięci komputera i może mrugać Ci wkur...ca kontrolka na desce rozdzielczej.
Możliwe, że to kumulacja kilku różnych problemów. U mnie były czujniki stukowe, sonda lambda, przepływomierz i czujnik od temperatury do ECU. Wszystko wpływało na to, że autko lepiej stało niż jeździło :mrgreen:
Najpierw wybłyskaj błędy i naprawiaj wszystko po kolei
Jak sprawdzić błędy znajdziesz na forum - użyj szukajki.
Pamiętaj tylko, że po wymianie jakiegoś elementu (przyczyny błędu) zresetuj kompa odłączając akumulator na około 30 min. Bo po wymianie możesz zauważyć poprawę, ale błędy zostaną w pamięci komputera i może mrugać Ci wkur...ca kontrolka na desce rozdzielczej.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2009, 20:44 przez Kermit85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
jak gasnie to znaczy ze jest ok, jak sam zauwazyles ten silnik jest wrazliwy na lewe powietrze i odkrecenie korka czy wyciagniecie bagnetu powoduje dekompresje i po krotkiej chwili zgaszenie jednostki, z braniem oleju nie ma to nic wspolnegoQbas pisze:A teraz najwazniejsze-po odkreceniu korka oleju gasnie ale w eksploatacji oleju nie bierze?!
Z innych objawow moze to ze autko mimo ze nie ma "ducha" to jest mocno deptane a bez wzgledu na to spalanie dalej w okolicach 10 litrow??Gdzies czytalem ze przy zabitej przeplywce spalanie spada ale ta niby jest u mnie ok.Przy miarowym rozpedzaniu daje rade(najwiecej licznik pokazal 225kmh)ale gdy docisne do konca dlawi sie i traci moc.W moim odczuciu jest to cos z powietrzem bo jak u kolegi Padre na wolnych obrotach bardzo ladnie gada
https://audi80.pl/audi...6545.htm#276227
https://audi80.pl/audi...6545.htm#276227
ja zanim zrobiłem swojego to też zamulał i palił więcej niż teraz https://audi80.pl/23-ng-dziwny-blad- ... t27029.htm przeczytaj ten ostatni post w tym temacie