Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B-4 2.3 NG ] Brak mocy!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Qbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Lubuskie

[B-4 2.3 NG ] Brak mocy!

Post autor: Qbas » 23 mar 2009, 19:47

Czesc koledzy.Mam problem ze swoim B4 2.3.Brakuje mu mocy szczegolnie przy wyzszych obrotach.Przy wysokich predkosciach powyzej ok.5000 obrotow tak jakby sie dlawil,czasem tez mocno dlawi sie tez zaraz po odpaleniu i nie chce wejsc wcale na obroty.A teraz najwazniejsze-po odkreceniu korka oleju gasnie ale w eksploatacji oleju nie bierze?!Slyszalem ze to czesto spotykany problem i ze ten silnik jest bardzo czuly na lewe powietrze itp.ale postu na ten temat nie moge znalezc.Dodam ze auto jest teraz u mechanika ale ponoc i przeplywomiez i filtry sa ok. i generalnie nie wiemy od czego zaczac?Czy ktos mial ten sam problem i jak go rozwiazac????
Ostatnio zmieniony 23 mar 2009, 23:00 przez Qbas, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 23 mar 2009, 20:01

Jeśłi chodzi o nie wkręcanie się na obroty to chyba wiem jaka może być przyczyna.
Na postoju, na biegu jałowym wkręca się do 8 tys, a pod obciążeniem 4 tys - 5 tys i strasznie muli, u mnie obrotomierz stawał na 4 tys i jakby mocy nagle brakowało - 140 km/h i ani kilomrtra więcej ;-)

Przyczyną były czujniki spalania stukowego.
Musisz zvagować kompa i zczytać błędy - obstawiał bym te czujniki.

A jeśli chodzi o to lewe powietrze to też o tym słyszałem, ale u mnie po wykręceniu korka silnik dalej równo pracował :-/

Awatar użytkownika
Qbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Qbas » 23 mar 2009, 20:10

To by pasowalo.Mysle jednak ze to bedzie kumulacja kilku problemow,auto wiecej stoi jak jezdzi bo mnie nie ma w domu i czujniki,wtryski itd.na pewno to czuja.Co do VAGowania to szczeze nawet nie wiedzialem ze taka padaczka ma komp. :-D

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 23 mar 2009, 20:19

Ta "padaczka" ma komp. Nawet dwa ma. Jeden od sterowaniem dawką paliwa, a drugi od sterowania zapłonem. Takie jaja ;-) .
O diagnozie NG za pomocą lapka i fejsu zapomnij. Tylko kody migwe wchodzą w rachubę.

Awatar użytkownika
Qbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Qbas » 23 mar 2009, 20:31

Spoko bedziemy podlaczac skoro tak:mrgreen:Dzieki koledzy,moze cos z tego bedzie.Ktorys z klubowiczow ma jeszcze jakies sugestie??

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 23 mar 2009, 20:36

Jeśli tak to trzeba na błyskach polecieć. Zmyliło mnie to, że to Audi B4, a to auta po 90 roku. Błyski były w tych produkowanych do pierwszej połowy 90 roku :-/

Możliwe, że to kumulacja kilku różnych problemów. U mnie były czujniki stukowe, sonda lambda, przepływomierz i czujnik od temperatury do ECU. Wszystko wpływało na to, że autko lepiej stało niż jeździło :mrgreen:

Najpierw wybłyskaj błędy i naprawiaj wszystko po kolei ;-)

Jak sprawdzić błędy znajdziesz na forum - użyj szukajki.

Pamiętaj tylko, że po wymianie jakiegoś elementu (przyczyny błędu) zresetuj kompa odłączając akumulator na około 30 min. Bo po wymianie możesz zauważyć poprawę, ale błędy zostaną w pamięci komputera i może mrugać Ci wkur...ca kontrolka na desce rozdzielczej.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2009, 20:44 przez Kermit85, łącznie zmieniany 1 raz.

hopek03
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 01 lut 2009, 12:35

Post autor: hopek03 » 23 mar 2009, 20:43

morze by zmierzyć ciśnienie paliwa być może pompa pada i brakuje paliwa przy wyższych obrotach albo zaciera się tłoczek rozdzielacza paliwa przyczyn morze być dużo, czy masz jeszcze jakieś objawy :?:

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 23 mar 2009, 20:50

Ja mam podobny problem

https://audi80.pl/b4-23-ng-slaba-dyn ... t25778.htm

Może tu coś znajdziesz

topgear68

Post autor: topgear68 » 23 mar 2009, 20:59

Qbas pisze:A teraz najwazniejsze-po odkreceniu korka oleju gasnie ale w eksploatacji oleju nie bierze?!
jak gasnie to znaczy ze jest ok, jak sam zauwazyles ten silnik jest wrazliwy na lewe powietrze i odkrecenie korka czy wyciagniecie bagnetu powoduje dekompresje i po krotkiej chwili zgaszenie jednostki, z braniem oleju nie ma to nic wspolnego

Awatar użytkownika
Qbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Qbas » 23 mar 2009, 21:08

Z innych objawow moze to ze autko mimo ze nie ma "ducha" to jest mocno deptane a bez wzgledu na to spalanie dalej w okolicach 10 litrow??Gdzies czytalem ze przy zabitej przeplywce spalanie spada ale ta niby jest u mnie ok.Przy miarowym rozpedzaniu daje rade(najwiecej licznik pokazal 225kmh)ale gdy docisne do konca dlawi sie i traci moc.W moim odczuciu jest to cos z powietrzem bo jak u kolegi Padre na wolnych obrotach bardzo ladnie gada ;-)
https://audi80.pl/audi...6545.htm#276227

hopek03
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 01 lut 2009, 12:35

Post autor: hopek03 » 23 mar 2009, 21:20

ja zanim zrobiłem swojego to też zamulał i palił więcej niż teraz https://audi80.pl/23-ng-dziwny-blad- ... t27029.htm przeczytaj ten ostatni post w tym temacie

Awatar użytkownika
Qbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Qbas » 23 mar 2009, 22:21

Dzieki.Mysle ze to moze byc to.Jutro zadzwonie do mechanika i niech obada ten temat.Mam nadzieje ze sie uda bo szczeze to juz myslalem o przeszczepie tyle mnie to nerwow kosztuje..

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 23 mar 2009, 22:53

Qbas pisze:Jutro zadzwonie do mechanika
Jasne, dzwoń...ale najpierw popraw tytuł tego tematu, tak jak Regulamin nakazuje!

Awatar użytkownika
Qbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Qbas » 23 mar 2009, 23:03

Racja.Bledy swierzaka :shock: Pozdrawiam Pana Moderatora <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl