Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 8v 90KM ABT]dziwny spadek mocy, szarpanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Tomek0187
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:55

[2.0 8v 90KM ABT]dziwny spadek mocy, szarpanie

Post autor: Tomek0187 » 22 mar 2009, 23:04

Witam,
Z racji tego ze nie potrafię znalesc podobnego tematu postanowiłem napisać nowy.
Mam audi avant z 2.0 8v 90KM ABT i borykam się z takim problemem:
rano gdy samochód jest zimny problemu żadnego nie ma,jedzie super;)
natomiast wystarczy ze silnik pochodzi parę minut i go wyłączę i znów zapale
zaczynają się schody. Przy ok 2 tys obrotów(obroty lekko spadną i samochód jedzie, następny bieg to samo) tak jakby silnik nie dostawał paliwa, traci moc.
Na niższych obrotach ok,i dzieje się tak na każdym biegu do czasu gdy silnik się nie zagrzeje.
Potem już jest w miarę ok ale niekiedy gdy się jedzie na 5 biegu czasami też odczuć lekkie szarpanie.
Nie wiem co zrobić, wymieniłem wszystkie filtry, świece są dobrze przepalone, przebić tez raczej nie ma.
Kiedyś czytałem ze może to być jakiś przekaźnik albo sonda lambda, nie wiem za co się zabrać i co pierw wymienić żeby nie pakować kasy na daremno.
Liczę na waszą pomoc i fachową poradę, POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 mar 2009, 17:13

sprawdź gumę pod wtryskiem oraz odepnij sondę lambda i się przejedź. sprawdź czy wąż powietrzny pod obudową filtra powietrza nie jest przerwany.
filtr paliwa też zmieniłeś?
kombinowałeś coś z wydechem?
jak silnik pracuje na biegu jałowym?
czy ta usterka powstała po jakiejś naprawie?
Ostatnio zmieniony 23 mar 2009, 19:45 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 mar 2009, 19:23

grze pisze:czy wąż powietrzny pod obudową filtra paliwa
Chyba miałeś na myśli obudowę filtra powietrza?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 mar 2009, 19:32

Danek pisze:
grze pisze:czy wąż powietrzny pod obudową filtra paliwa
Chyba miałeś na myśli obudowę filtra powietrza?
chodziło mi o wąż powietrzny o nr 049 129 627 L :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 mar 2009, 19:43

czyli jednak miałeś na myśli wąż pod obudową filtra powietrza, a nie paliwa

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 mar 2009, 19:48

Danek, jak zwykle masz rację. Już poprawiłem tą nieścisłość :mrgreen:
Oczywiście, że chodziło o wąż powietrzny pod obudową filtra powietrza :-)

Awatar użytkownika
Tomek0187
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:55

Post autor: Tomek0187 » 23 mar 2009, 21:27

ale żeście się chłopaki zakręcili, filtr paliwa wymieniałem, z wydechem nic nie robiłem
Co do biegu jałowego- to czasem samochód jak stoi na luzie to zaczyna tracić obroty,chyba raz mi zgasł.
zauważyłem za na podobne dolegliwości to wymieniają sondę i jakiś przekaźnik 30???(w którym miejscu on jest i za ile go kupie???nowy)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 mar 2009, 21:30

Tomek0187 pisze:ale żeście się chłopaki zakręcili,
Kolego, w moim poście tym na samej górze masz przecież poprawione o co dokładnie chodzi. posprawdzaj to wszystko o czym jest tam napisane
Tomek0187 pisze:i jakiś przekaźnik 30???
to w ABK, a nie w ABT i nie wymieniają tylko przylutowują...

ps.
szukajka się kłania. to wszystko było wiele razy

Awatar użytkownika
Tomek0187
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:55

Post autor: Tomek0187 » 23 mar 2009, 21:42

grze pisze:Kolego, w moim poście tym na samej górze masz przecież poprawione o co dokładnie chodzi. posprawdzaj to wszystko o czym jest tam napisane
zażartowałem lekko, doceniam waszą pomoc i to poważnie, widzisz nie zwróciłem uwagi ze to abk,

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 mar 2009, 21:51

włącz go niech chodzi na wolnych obrotach, otwórz maskę i spróbuj lekko poruszać obudową filtra powietrza na boki czy nie zacznie to powodować wahań obrotów

czy spalanie Ci się nie zwiększyło?

Awatar użytkownika
Tomek0187
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:55

Post autor: Tomek0187 » 23 mar 2009, 21:56

OK, Grze jutro posprawdzam wszystko i dam znać co i jak, jak nic się nie dowiem to będę prosił o dalszą pomoc, bo zależy mi na tej sprawie

cinek1912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2009, 17:19

Post autor: cinek1912 » 24 mar 2009, 17:22

Ja mialem coś podobnego. Ja mu gazu, a on sie dusił. Na początku lekko, aż doszlo do tego, że ze skrzyżowania nie moglem wyjechać. Okazalo się, że to byl palec rozdzielacza. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl