[ABC] Czy oplacalny jest remont silnika
[ABC] Czy oplacalny jest remont silnika
Witam.Przy okazji przeglądu instalacji LPG i wymianie świec zapłonowych poprosiłem o pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.I oto co wyszło: 1cyl12kG/cm3 2!!!7.6 3cyl12 4cyl10.5 5cyl13.1 6cyl10 .Nie wesoło zwłaszcza na 2cyl .Po próbie olejowej na 2 i 6 cylindrze było po 17 czyli na końcu skali.Remontować czy nie?Bo jeśli tak to obie głowice i pierścienie?Dodam ze silnik pracuje dobrze ,równo,zapala bez problemów tylko pali od 12-15 w trasie do17-20 w mieście i oleju też 0.5l/1000 weżmie.Ile wyniesie remoncik i czy to się w ogóle opłaci?Do ilu można zejść ze spalaniem(realnie bo słyszałem też że 2.6 7litrów pali )?
[ Dodano: 2009-03-18, 14:55 ]
Dodam jeszcze ze auto ma przejechane 323 000 km
[ Dodano: 2009-03-18, 14:55 ]
Dodam jeszcze ze auto ma przejechane 323 000 km
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 22:35 przez góral31, łącznie zmieniany 1 raz.
<ok> moje zdanie -nie naprawiać ,jezdzić skoro nic takiego się nie dzieje , olej bieże każda v-ka i nie tylko one , żadna benzynowa b4 nie będzie miała spalania 7,6 - a twoje spalanie jest normalne ---jezdzij dalej -jak będzie trzeba szukaj silnika i wymiana na drugi --naprawa nieopłacalna ---ja bym tak zrobił , jeśli ktoś uważa inaczej -niech się wypowie lub potwierdzi --pomóżmy koledze podjąć właściwą decyzje :idea:
V-JEST FAJNA :evil:
[ Dodano: 2009-03-18, 21:30 ]
te silniki robią po 600 tyś -----jeżdzij dalej ,nie przejmuj się
[ Dodano: 2009-03-18, 21:31 ]
pytanko- na jakim oleju jezdzisz :?:
V-JEST FAJNA :evil:
[ Dodano: 2009-03-18, 21:30 ]
te silniki robią po 600 tyś -----jeżdzij dalej ,nie przejmuj się
[ Dodano: 2009-03-18, 21:31 ]
pytanko- na jakim oleju jezdzisz :?:
Po 1. te silniki nie powinny jeździć na mineralnych olejach
Po 2. gdyby zaszła potrzeba większej regeneracji silnika, wolałbym odłożyć 2500zł i zainwestować w nowszą sztukę, z mniejszym przebiegiem itp
Bardzo często pojawiają się ogłoszenia na serwisach aukcyjnych o sprzedaży silnika i możliwości jego wcześniejszego skontrolowania w aucie, zmierzenia ciśnienia itp. - niby nie jest takie ważny wiek, ale każdy wolałby mieć trochę nowszy
z resztą koszty naprawy V6 nie są takie małe, a speców którzy się naprawde na tym znają można wyliczać na palcach
Po 2. gdyby zaszła potrzeba większej regeneracji silnika, wolałbym odłożyć 2500zł i zainwestować w nowszą sztukę, z mniejszym przebiegiem itp
Bardzo często pojawiają się ogłoszenia na serwisach aukcyjnych o sprzedaży silnika i możliwości jego wcześniejszego skontrolowania w aucie, zmierzenia ciśnienia itp. - niby nie jest takie ważny wiek, ale każdy wolałby mieć trochę nowszy
z resztą koszty naprawy V6 nie są takie małe, a speców którzy się naprawde na tym znają można wyliczać na palcach
witam-moje zdanie jest cały czas takie samo nie naprawiaj jak będzie trzeba szukaj motoru ,-same pierścienie nic nie dadzą -jak zostanie rozebrany to przekonasz się jakie koszty ci urosną -lepiej wymienić silnik, ale masz jeszcze czas.
jedno jest pewne ,przy następnej wymianie oleju nie zmieniaj na półsyntetyk to pogorszy sprawe -lej taki jaki lałeś :!: pozdro głowa do góry śmigaj dalej.
Mam nadzieję że pomogłem ci podjąć właściwą decyzje https://audi80.pl/images/smiles/564.gif
V-jest the best :evil:
jedno jest pewne ,przy następnej wymianie oleju nie zmieniaj na półsyntetyk to pogorszy sprawe -lej taki jaki lałeś :!: pozdro głowa do góry śmigaj dalej.
Mam nadzieję że pomogłem ci podjąć właściwą decyzje https://audi80.pl/images/smiles/564.gif
V-jest the best :evil:
Nie podjąłem narazie decyzji.Moim zdaniem kupowanie drugiego silnika mija się z celem.Są to głównie padnięte jednostki lub powypadkowe .Możliwość sprawdzenia? Łatwo można silnik przygotować do takiej kontroli a gwarancji nie dadzą np. rocznej.!!Koszt naprawy czyli pierścienie uszczelki panewki i regeneracja głowic(profesjonalna w specjalistycznym warsztacie)plus robocizna to jakieś 2.5-3tyś w zależności od stanu obu głowic.Rozrządu i świec nie liczę bo był robiony.
ja sie wlasnie szykuje do mini remontu bo mi lyka 1l oleju na 1000 km i czesci mi wyszly
(uszczelki miski, glowic, kolektora,pokryw,simering walkow, pierscionki, uszczelniacze) 730zl (wiadomo po max upustach w ic ) ale mysle ze to nie duzo + robota
silnika nie wymienie bo nie wiem co kupie a na 2.7 biturbo narazie kasy nie nazbieralem
wiec bedzie nimi remont i ma jezdzic dalej
cisnienia nie sprawdzalem ale mysle ze przez uszczelniacze 1l/1000km nie lyknie
jesli juz rozbierac to wumieniac wszystko co sie da teraz auta nie oplaca sie zmieniac bo kryzys niby jest i malo chetnych do kupowania licze ze wszystko razem z robata i kompletnym rozrzadem zamknie sie w 2000 spokojnie
jakbys sie decydowal na robienie tego silnika to napisz na pw albo ci kupie te czesci albo dam ci numer do IC jesli masz gdzies niedalego ja mam czesci w nizszych cenach jak sklepy biora w hutcie
dajmy na to ja pierscienie mam po 66zl standardy uszczelniacze po 1.70 a w skpelie po rabacie 15% koles mi uszczelniacz powiedzial 2.70 to jest spora roznica
(uszczelki miski, glowic, kolektora,pokryw,simering walkow, pierscionki, uszczelniacze) 730zl (wiadomo po max upustach w ic ) ale mysle ze to nie duzo + robota
silnika nie wymienie bo nie wiem co kupie a na 2.7 biturbo narazie kasy nie nazbieralem
wiec bedzie nimi remont i ma jezdzic dalej
cisnienia nie sprawdzalem ale mysle ze przez uszczelniacze 1l/1000km nie lyknie
jesli juz rozbierac to wumieniac wszystko co sie da teraz auta nie oplaca sie zmieniac bo kryzys niby jest i malo chetnych do kupowania licze ze wszystko razem z robata i kompletnym rozrzadem zamknie sie w 2000 spokojnie
jakbys sie decydowal na robienie tego silnika to napisz na pw albo ci kupie te czesci albo dam ci numer do IC jesli masz gdzies niedalego ja mam czesci w nizszych cenach jak sklepy biora w hutcie
dajmy na to ja pierscienie mam po 66zl standardy uszczelniacze po 1.70 a w skpelie po rabacie 15% koles mi uszczelniacz powiedzial 2.70 to jest spora roznica
Jakiś czas temu mierzyłem u siebie ciśnienie na cylindrach bo też brał mi około 1 litra- 0,7 litra na 1000km.hct pisze:cisnienia nie sprawdzalem ale mysle ze przez uszczelniacze 1l/1000km nie lyknie
Ale, że ciśnienie było od 12,4 do 12,9 na każdym cylindrze to zmieniłem tylko uszczelniacze bez ściągania głowic.
Mam przejechane prawie 5 tys. km po robocie i ubyło mi może z 0,5 litra albo i nie. Jak każda V-ka musi swoje wziąć.
Koszty od razu spadają w dół bo za części zmieściłem się chyba w 150zł.
Zdecydowanie remotnowac!
Z dawca z SWAPa jest jak z losem na loterii - istnieje pewne prawdopobienstwo , ze trafisz na egzemplarz w dobrym stanie ... Kazda eksploatowana Vka , czy to ABC czy AAH - olej zuzywa, przy tym znaki dymne tez daje , bo i ktoredy ma sie wydostac ten litr oleju ,podawany de facto przez producenta za norme zuzycia na 1000km ... :?: 8-)
Jezlei silnik wyremontujesz od podstaw/pierscienie,glowice etc./bedziesz mial pewnosc,ze motor poluzy jeszcze dlugie lata i wiele km -> poznasz wartosc swojego wozidla
Moja spala 0,8-1 l / 1000km i tez daje znac , ktoredy tego oleju ubywa w postaci dymka z wydechu,a przy wiekszym obciazeniu nawet chmurki sie tworza a stopien sprezania jest rowny we wszystkich cylindrach i ma wartosc 10,5 ... cisnienia nie sprawdzalem , uznajac pierwsza wartosc za wymiernik
Co do spalania paliwa , pod warunkiem ze podajesz wartosci LPG , to okreslic CIe mozna jako dynamicznie poruszajacego sie kierowce a jezeli to instalacja sekwencyjna , to chyba czesto wskazowka obrotomierza gosci w okolicach czerwonego pola ... <ok>
Powodzenia
[ Dodano: 2009-03-24, 14:23 ]
Wykluczyć proszę z płynów ustrojowych 15-tkę , a przyjąć do świadomości i wiadomości , że mogłeś się przyczynić do rozszczelnienia układu korbowo-tłokowego poprzez nieodpowiednia 'gradację' oleju implikowanego do motoru swojej niuńki
Przeprzaszam , że tak bezpośrednio - kiepsko u mnie z podejściem pseudo-psychologicznym :oops:
Powodzonka kolego!
Z dawca z SWAPa jest jak z losem na loterii - istnieje pewne prawdopobienstwo , ze trafisz na egzemplarz w dobrym stanie ... Kazda eksploatowana Vka , czy to ABC czy AAH - olej zuzywa, przy tym znaki dymne tez daje , bo i ktoredy ma sie wydostac ten litr oleju ,podawany de facto przez producenta za norme zuzycia na 1000km ... :?: 8-)
Jezlei silnik wyremontujesz od podstaw/pierscienie,glowice etc./bedziesz mial pewnosc,ze motor poluzy jeszcze dlugie lata i wiele km -> poznasz wartosc swojego wozidla
Moja spala 0,8-1 l / 1000km i tez daje znac , ktoredy tego oleju ubywa w postaci dymka z wydechu,a przy wiekszym obciazeniu nawet chmurki sie tworza a stopien sprezania jest rowny we wszystkich cylindrach i ma wartosc 10,5 ... cisnienia nie sprawdzalem , uznajac pierwsza wartosc za wymiernik
Co do spalania paliwa , pod warunkiem ze podajesz wartosci LPG , to okreslic CIe mozna jako dynamicznie poruszajacego sie kierowce a jezeli to instalacja sekwencyjna , to chyba czesto wskazowka obrotomierza gosci w okolicach czerwonego pola ... <ok>
Powodzenia
[ Dodano: 2009-03-24, 14:23 ]
W kwestii specyfikacji oleju , jaki powinien być używany w naszym klimacie , a mowa o 10W40 w klasyfikacji SF/A2-96 .góral31 pisze:zięki za podpowiedź.Jeżdżę na mobilu mineralnym.
Wykluczyć proszę z płynów ustrojowych 15-tkę , a przyjąć do świadomości i wiadomości , że mogłeś się przyczynić do rozszczelnienia układu korbowo-tłokowego poprzez nieodpowiednia 'gradację' oleju implikowanego do motoru swojej niuńki
Przeprzaszam , że tak bezpośrednio - kiepsko u mnie z podejściem pseudo-psychologicznym :oops:
Powodzonka kolego!
Re: [80 b4 ABC] remont silnika
góral31 pisze:Dodam ze silnik pracuje dobrze ,równo,zapala bez problemów tylko pali od 12-15 w trasie do17-20 w mieście i oleju też 0.5l/1000 weżmie.Ile wyniesie remoncik i czy to się w ogóle opłaci?Do ilu można zejść ze spalaniem(realnie bo słyszałem też że 2.6 7litrów pali )?
Jeżeli to napęd na jedną oś, to o wiele za dużo pali. Przy jednej ośce i spokojne jeździe słyszałem, że można zejść do ok. 10l w trasie. Ja mam quattro i razu pewnego zatankowałem do pełna paliwka 98 (jeżeli ktoś na tym silniku jeździ na 95 to współczuję audiczce) i jeździłem w mieście - wyszło mi ok. 15.5l/100km.