Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Czy oplacalny jest remont silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
góral31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:09
Lokalizacja: Żywiec

[ABC] Czy oplacalny jest remont silnika

Post autor: góral31 » 18 mar 2009, 01:16

Witam.Przy okazji przeglądu instalacji LPG i wymianie świec zapłonowych poprosiłem o pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.I oto co wyszło: 1cyl12kG/cm3 2!!!7.6 3cyl12 4cyl10.5 5cyl13.1 6cyl10 .Nie wesoło zwłaszcza na 2cyl .Po próbie olejowej na 2 i 6 cylindrze było po 17 czyli na końcu skali.Remontować czy nie?Bo jeśli tak to obie głowice i pierścienie?Dodam ze silnik pracuje dobrze ,równo,zapala bez problemów tylko pali od 12-15 w trasie do17-20 w mieście i oleju też 0.5l/1000 weżmie.Ile wyniesie remoncik i czy to się w ogóle opłaci?Do ilu można zejść ze spalaniem(realnie bo słyszałem też że 2.6 7litrów pali :-? )?

[ Dodano: 2009-03-18, 14:55 ]
Dodam jeszcze ze auto ma przejechane 323 000 km
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 22:35 przez góral31, łącznie zmieniany 1 raz.

scyzor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2008, 15:03
Lokalizacja: GARWOLIN

Post autor: scyzor » 18 mar 2009, 21:27

<ok> moje zdanie -nie naprawiać ,jezdzić skoro nic takiego się nie dzieje , olej bieże każda v-ka i nie tylko one , żadna benzynowa b4 nie będzie miała spalania 7,6 - a twoje spalanie jest normalne ---jezdzij dalej -jak będzie trzeba szukaj silnika i wymiana na drugi --naprawa nieopłacalna ---ja bym tak zrobił , jeśli ktoś uważa inaczej -niech się wypowie lub potwierdzi --pomóżmy koledze podjąć właściwą decyzje :idea:






V-JEST FAJNA :evil:

[ Dodano: 2009-03-18, 21:30 ]
te silniki robią po 600 tyś -----jeżdzij dalej ,nie przejmuj się ;-)

[ Dodano: 2009-03-18, 21:31 ]
pytanko- na jakim oleju jezdzisz :?:
SCYZOR

góral31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: góral31 » 19 mar 2009, 00:41

Dzięki za podpowiedź.Jeżdżę na mobilu mineralnym.Czekam na dalsze opinie.

[ Dodano: 2009-03-19, 17:45 ]
Kolejne pytanie.Czy wymiana pierścieni wystarczy czy może wręcz dać odwrotny efekt?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 19 mar 2009, 19:56

Po 1. te silniki nie powinny jeździć na mineralnych olejach
Po 2. gdyby zaszła potrzeba większej regeneracji silnika, wolałbym odłożyć 2500zł i zainwestować w nowszą sztukę, z mniejszym przebiegiem itp

Bardzo często pojawiają się ogłoszenia na serwisach aukcyjnych o sprzedaży silnika i możliwości jego wcześniejszego skontrolowania w aucie, zmierzenia ciśnienia itp. - niby nie jest takie ważny wiek, ale każdy wolałby mieć trochę nowszy ;)

z resztą koszty naprawy V6 nie są takie małe, a speców którzy się naprawde na tym znają można wyliczać na palcach

scyzor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2008, 15:03
Lokalizacja: GARWOLIN

Post autor: scyzor » 19 mar 2009, 22:04

witam-moje zdanie jest cały czas takie samo nie naprawiaj jak będzie trzeba szukaj motoru ,-same pierścienie nic nie dadzą -jak zostanie rozebrany to przekonasz się jakie koszty ci urosną -lepiej wymienić silnik, ale masz jeszcze czas.
jedno jest pewne ,przy następnej wymianie oleju nie zmieniaj na półsyntetyk to pogorszy sprawe -lej taki jaki lałeś :!: pozdro głowa do góry śmigaj dalej.
Mam nadzieję że pomogłem ci podjąć właściwą decyzje https://audi80.pl/images/smiles/564.gif






V-jest the best :evil:
SCYZOR

góral31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: góral31 » 19 mar 2009, 23:19

Nie podjąłem narazie decyzji.Moim zdaniem kupowanie drugiego silnika mija się z celem.Są to głównie padnięte jednostki lub powypadkowe .Możliwość sprawdzenia? :-) Łatwo można silnik przygotować do takiej kontroli a gwarancji nie dadzą np. rocznej.!!Koszt naprawy czyli pierścienie uszczelki panewki i regeneracja głowic(profesjonalna w specjalistycznym warsztacie)plus robocizna to jakieś 2.5-3tyś w zależności od stanu obu głowic.Rozrządu i świec nie liczę bo był robiony.

scyzor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2008, 15:03
Lokalizacja: GARWOLIN

Post autor: scyzor » 20 mar 2009, 00:28

zrobisz jak zechcesz to twoja niunia ;-)
SCYZOR

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 20 mar 2009, 02:45

ja sie wlasnie szykuje do mini remontu bo mi lyka 1l oleju na 1000 km i czesci mi wyszly
(uszczelki miski, glowic, kolektora,pokryw,simering walkow, pierscionki, uszczelniacze) 730zl (wiadomo po max upustach w ic ) ale mysle ze to nie duzo + robota
silnika nie wymienie bo nie wiem co kupie a na 2.7 biturbo narazie kasy nie nazbieralem
wiec bedzie nimi remont i ma jezdzic dalej
cisnienia nie sprawdzalem ale mysle ze przez uszczelniacze 1l/1000km nie lyknie
jesli juz rozbierac to wumieniac wszystko co sie da teraz auta nie oplaca sie zmieniac bo kryzys niby jest i malo chetnych do kupowania licze ze wszystko razem z robata i kompletnym rozrzadem zamknie sie w 2000 spokojnie

jakbys sie decydowal na robienie tego silnika to napisz na pw albo ci kupie te czesci albo dam ci numer do IC jesli masz gdzies niedalego ja mam czesci w nizszych cenach jak sklepy biora w hutcie

dajmy na to ja pierscienie mam po 66zl standardy uszczelniacze po 1.70 a w skpelie po rabacie 15% koles mi uszczelniacz powiedzial 2.70 to jest spora roznica
130KM/300Nm
CHIP TUNING TDI
Czyszczenie Nastawnika
Diagnostyka VAG logi itd
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11 ... hlight=hct
W KUPIE SIŁA BOO KUPY NIKT NIE RUSZY
http://www.a4club.eu

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 mar 2009, 18:40

hct pisze:cisnienia nie sprawdzalem ale mysle ze przez uszczelniacze 1l/1000km nie lyknie
Jakiś czas temu mierzyłem u siebie ciśnienie na cylindrach bo też brał mi około 1 litra- 0,7 litra na 1000km.

Ale, że ciśnienie było od 12,4 do 12,9 na każdym cylindrze to zmieniłem tylko uszczelniacze bez ściągania głowic.

Mam przejechane prawie 5 tys. km po robocie i ubyło mi może z 0,5 litra albo i nie. Jak każda V-ka musi swoje wziąć.

Koszty od razu spadają w dół bo za części zmieściłem się chyba w 150zł.
KorNoLio

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 21 mar 2009, 01:46

no to juz sam nie wiem :-? a ile za robote wyszlo bez sciagania glowic to tez nie kazdy mechanik potrafi bez sciagania

a kopcil ci bardzo bo mnie kopci
130KM/300Nm
CHIP TUNING TDI
Czyszczenie Nastawnika
Diagnostyka VAG logi itd
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11 ... hlight=hct
W KUPIE SIŁA BOO KUPY NIKT NIE RUSZY
http://www.a4club.eu

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 21 mar 2009, 14:33

No mi nie kopcił, może bardzo delikatnie przy ruszaniu ze świateł, ale nie zawsze i prawie nie zauważalnie.

Co do roboty, to cena uszczelek pod pokrywy, uszczelniacze na trzonki zaworów i uszczelniacze na wałki rozrządu.

No i robota, rozpinać rozrząd ustawiać go itd.
KorNoLio

Awatar użytkownika
boomer86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 05 lis 2007, 21:51
Lokalizacja: Opole

Post autor: boomer86 » 24 mar 2009, 13:42

Zdecydowanie remotnowac!
Z dawca z SWAPa jest jak z losem na loterii - istnieje pewne prawdopobienstwo , ze trafisz na egzemplarz w dobrym stanie ... Kazda eksploatowana Vka , czy to ABC czy AAH - olej zuzywa, przy tym znaki dymne tez daje , bo i ktoredy ma sie wydostac ten litr oleju ,podawany de facto przez producenta za norme zuzycia na 1000km ... :?: 8-)
Jezlei silnik wyremontujesz od podstaw/pierscienie,glowice etc./bedziesz mial pewnosc,ze motor poluzy jeszcze dlugie lata i wiele km -> poznasz wartosc swojego wozidla ;-)
Moja spala 0,8-1 l / 1000km i tez daje znac , ktoredy tego oleju ubywa w postaci dymka z wydechu,a przy wiekszym obciazeniu nawet chmurki sie tworza ;-) a stopien sprezania jest rowny we wszystkich cylindrach i ma wartosc 10,5 ... cisnienia nie sprawdzalem , uznajac pierwsza wartosc za wymiernik ;-)
Co do spalania paliwa , pod warunkiem ze podajesz wartosci LPG , to okreslic CIe mozna jako dynamicznie poruszajacego sie kierowce ;-) a jezeli to instalacja sekwencyjna , to chyba czesto wskazowka obrotomierza gosci w okolicach czerwonego pola ... <ok>
Powodzenia

[ Dodano: 2009-03-24, 14:23 ]
góral31 pisze:zięki za podpowiedź.Jeżdżę na mobilu mineralnym.
W kwestii specyfikacji oleju , jaki powinien być używany w naszym klimacie , a mowa o 10W40 w klasyfikacji SF/A2-96 .
Wykluczyć proszę z płynów ustrojowych 15-tkę , a przyjąć do świadomości i wiadomości , że mogłeś się przyczynić do rozszczelnienia układu korbowo-tłokowego poprzez nieodpowiednia 'gradację' oleju implikowanego do motoru swojej niuńki :-/
Przeprzaszam , że tak bezpośrednio - kiepsko u mnie z podejściem pseudo-psychologicznym :oops:
Powodzonka kolego!
..:: B4 AVANT ABC "OŚka" ::..

rash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2007, 14:30

Re: [80 b4 ABC] remont silnika

Post autor: rash » 24 mar 2009, 18:43

góral31 pisze:Dodam ze silnik pracuje dobrze ,równo,zapala bez problemów tylko pali od 12-15 w trasie do17-20 w mieście i oleju też 0.5l/1000 weżmie.Ile wyniesie remoncik i czy to się w ogóle opłaci?Do ilu można zejść ze spalaniem(realnie bo słyszałem też że 2.6 7litrów pali :-? )?

Jeżeli to napęd na jedną oś, to o wiele za dużo pali. Przy jednej ośce i spokojne jeździe słyszałem, że można zejść do ok. 10l w trasie. Ja mam quattro i razu pewnego zatankowałem do pełna paliwka 98 (jeżeli ktoś na tym silniku jeździ na 95 to współczuję audiczce) i jeździłem w mieście - wyszło mi ok. 15.5l/100km.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 24 mar 2009, 19:09

mi średnio LPG pali 13,4
w trasie schodze spokojnie do 12 lpg

ale jak nie trzyma ciśnienie to normalne że będzie więcej łykał paliwa

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 24 mar 2009, 20:47

boomer86 pisze:a stopien sprezania jest rowny we wszystkich cylindrach i ma wartosc 10,5 ... cisnienia nie sprawdzalem
W jaki sposób to sprawdziłeś :?:
KorNoLio

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga