Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jakie jest właściwe podłączenie wężyków do N75.

saper27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2009, 16:37

Post autor: saper27 » 24 mar 2009, 16:40

Z tego co sie orientuje w przypadku silnikow AHU (turbina nie posiada zmiennej geometrii łopatek) polączenie zaworku N75 ze schematu etki jest prawidlowe. Jest to zwiazane z roznica sterowania podcisnieniem a nadcisnieniem w tych silnikach.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 mar 2009, 19:15

podłączenie N75 dla AHU i 1Z jest dokładnie takie same a jedynie zawór w AHU jest przykręcony "do góry nogami" w stosunku do 1Z <ok>

nivre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 gru 2007, 12:05
Lokalizacja: RSA/Sanok
Kontakt:

Post autor: nivre » 27 mar 2009, 10:57

Witam. Tu masz fotke z opisem gdzie co ma iść: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8b4bec2542e6788.html

Awatar użytkownika
RzEsKi_STG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 12 lip 2007, 16:34
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: RzEsKi_STG » 27 mar 2009, 13:34

Dzieki, bardzo dobrze wykonany opis połączeń. Juz sie z tym uporałem, wszystkie wężyki nowe, a ten wężyk do Mapsensora, zamiast do IC podłączyłem do tego zaslepionego krócca w kolektorze dolotowym.

Tylko u mnie ten zawór strerujacy EGR chyba nie działa, bo nie reaguje na nic, po wlaczeniu zaplonu dochodzi do niego napiecie ale nic sie nie zmienia, psikałem w kanały WD40 ale nic nie pomogło...

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 27 mar 2009, 16:05

Witam koledzy czy macie moze fotki gdzie jest usytuowany zaworek n75 i prawidłowo podłaczone wezyki lub jakis link.

Awatar użytkownika
RzEsKi_STG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 12 lip 2007, 16:34
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: RzEsKi_STG » 27 mar 2009, 16:27


Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 27 mar 2009, 17:26

Dziekuje

xawierek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2016, 19:25

Post autor: xawierek » 18 lip 2016, 20:26

Panowie potrzebuje porady w "niemojej " audi sa nie popodlaczane podcisnienia , jedno od turbo , jedno zaslepione przy kolektorze , jeden wezyk wolny a w zasadzie dwa bo ten drugi tez jest zaslepiony , jestem zielony jesli chodzi o tego disla , licze na wyrozumialosc, jak poprawie to ustrojstwo po podlaczac , ponizej dodam foty , aby zobrazowac cala historie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2016, 20:55

Jedyne ustrojstwo ze zdjęcia ,którego podłaczenie ma istotny wpływ na osiągi ,to n75 .Egr nie istotny i szkoda o nim pisać .N75 podłczony jest w prosty sposób ,czyli wyjscie wezyka z boku zaworka idzie zawsze do gruszki .Wejscie węzyka do dolnego metalowego króćca idzie zawsze z wyjscia częsci ciśnieniowej turbiny ,czyli tamtędy wchodzi ciśnienie doładowania z dolotu i to należy sobie zapamietać .I tylko te dwa podłączenia są istotne dla jego prawidłowej pracy .Górne wejscie zaworka to "oddychanie" więc nie musi być nigdzie podpiete ,ale orginalnie jest podpiete do filtra powietrza .Niestety nawet prawidłowe podpięcie n75 nie gwarantuje jego poprawnej pracy ,bo praktycznie 90% ori n75 , mimo tego że jest elektrycznie sprawna ,to po 20 paru latach ciagłego "klepania " przy upuszczaniu ciśnienia,jest niesprawna i albo się "spóznia ",albo "spieszy " Zuzywa się sprezynka i tłoczek w środku czego nikt nie jest w stanie sprawdzić .W obu przypadkach jest problem ,choć w tym drugim ,kiedy się "spieszy " ,problem jest dużo większy ,bo auto ma totalnego muła ,z doladowniem max na poziomie ok 0.4-0,5 bara .Te "zawyżające " powodują co najwyżej "odcinkę " z przeładowania ,ale to rzadszy przypadek,szczególnie w staruszkach na "boschu" ,gdzie doładowanie rzadko kiedy osiąga te 0,85 bara .Zdecydowana większość niesprawnych powoduje własnie "muła " ,bo zaniża doładowanie.Wszystko co tu opisuję ,to wynik moich obserwacji podczas praktycznych testów takich zaworków ,także nie ma tu miejsca na domysły ,czy "bo mi sie tak wydaje". Mam kilka takich n75 ,które zdiagnozowalem jako własnie mega zamulajace ,które nadawały by się do programu "bedzie pan zadowolony" ...oj mieliby zagadkę ,no bo jak taki zaworek ,który przecież działa bo jest elektrycznie sprawny,może odebrać autu moc ...ano może i odbiera bardzo często ;-) Najprostszy jego test ,to jego fizyczne "wyłaczenie " z pracy ,czyli odpięcie wężyka z gruszki i testowa jazda bez upuszczania doladowania ,które warto wtedy zmierzyć ,a które powino bez problemu osiągnąć 1,5 bara

xawierek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2016, 19:25

Post autor: xawierek » 18 lip 2016, 21:56

Wszystko fajnie i pieknie ale co to n75 i gruszka , i tak dla prostaka gdzie ma isc jaki wezyk widoczny na zdjeciu , sa dwa zawory elektromagnetyczne ( tak mi sie wydaje) , jeden ten przykrecony do budy drugi wiszacy na opasce nie jest to abosch tylko Pipe? , moglbys to opisac jak dla dziecka, byl bym bardzo wdzieczny .

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 lip 2016, 23:46

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ostatnie zdjęcie to bajpas z pominięciem zaworu sterowania turbiną , czyli N75

djchill
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 05 paź 2015, 23:58
Lokalizacja: Łomża

Post autor: djchill » 11 gru 2016, 14:39

Witam. Podepne sie pod temat zeby nie zakladac nowego. Musze zmienic przewod idacy od intercolera do kompa bo moj jest przepalony i zrobil sie za krotki zeby go sztukowac. I pytanie czy jezeli kupie przewod sylikonowy o srednicy wew 3mm to bedzie dobry? I czy pozostale przewody podcisnienia bede mogl zastapic tym nowym sylikonowym? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 gru 2016, 16:02

djchill pisze: czy jezeli kupie przewod sylikonowy o srednicy wew 3mm to bedzie dobry?
Będzie dobry , możesz smiało zakładać okok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl