[1.9TDI 1Z] Jakie jest właściwe podłączenie wężyków do N75.
Witam. Tu masz fotke z opisem gdzie co ma iść: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8b4bec2542e6788.html
- RzEsKi_STG
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2007, 16:34
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Dzieki, bardzo dobrze wykonany opis połączeń. Juz sie z tym uporałem, wszystkie wężyki nowe, a ten wężyk do Mapsensora, zamiast do IC podłączyłem do tego zaslepionego krócca w kolektorze dolotowym.
Tylko u mnie ten zawór strerujacy EGR chyba nie działa, bo nie reaguje na nic, po wlaczeniu zaplonu dochodzi do niego napiecie ale nic sie nie zmienia, psikałem w kanały WD40 ale nic nie pomogło...
Tylko u mnie ten zawór strerujacy EGR chyba nie działa, bo nie reaguje na nic, po wlaczeniu zaplonu dochodzi do niego napiecie ale nic sie nie zmienia, psikałem w kanały WD40 ale nic nie pomogło...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- RzEsKi_STG
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2007, 16:34
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Panowie potrzebuje porady w "niemojej " audi sa nie popodlaczane podcisnienia , jedno od turbo , jedno zaslepione przy kolektorze , jeden wezyk wolny a w zasadzie dwa bo ten drugi tez jest zaslepiony , jestem zielony jesli chodzi o tego disla , licze na wyrozumialosc, jak poprawie to ustrojstwo po podlaczac , ponizej dodam foty , aby zobrazowac cala historie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyne ustrojstwo ze zdjęcia ,którego podłaczenie ma istotny wpływ na osiągi ,to n75 .Egr nie istotny i szkoda o nim pisać .N75 podłczony jest w prosty sposób ,czyli wyjscie wezyka z boku zaworka idzie zawsze do gruszki .Wejscie węzyka do dolnego metalowego króćca idzie zawsze z wyjscia częsci ciśnieniowej turbiny ,czyli tamtędy wchodzi ciśnienie doładowania z dolotu i to należy sobie zapamietać .I tylko te dwa podłączenia są istotne dla jego prawidłowej pracy .Górne wejscie zaworka to "oddychanie" więc nie musi być nigdzie podpiete ,ale orginalnie jest podpiete do filtra powietrza .Niestety nawet prawidłowe podpięcie n75 nie gwarantuje jego poprawnej pracy ,bo praktycznie 90% ori n75 , mimo tego że jest elektrycznie sprawna ,to po 20 paru latach ciagłego "klepania " przy upuszczaniu ciśnienia,jest niesprawna i albo się "spóznia ",albo "spieszy " Zuzywa się sprezynka i tłoczek w środku czego nikt nie jest w stanie sprawdzić .W obu przypadkach jest problem ,choć w tym drugim ,kiedy się "spieszy " ,problem jest dużo większy ,bo auto ma totalnego muła ,z doladowniem max na poziomie ok 0.4-0,5 bara .Te "zawyżające " powodują co najwyżej "odcinkę " z przeładowania ,ale to rzadszy przypadek,szczególnie w staruszkach na "boschu" ,gdzie doładowanie rzadko kiedy osiąga te 0,85 bara .Zdecydowana większość niesprawnych powoduje własnie "muła " ,bo zaniża doładowanie.Wszystko co tu opisuję ,to wynik moich obserwacji podczas praktycznych testów takich zaworków ,także nie ma tu miejsca na domysły ,czy "bo mi sie tak wydaje". Mam kilka takich n75 ,które zdiagnozowalem jako własnie mega zamulajace ,które nadawały by się do programu "bedzie pan zadowolony" ...oj mieliby zagadkę ,no bo jak taki zaworek ,który przecież działa bo jest elektrycznie sprawny,może odebrać autu moc ...ano może i odbiera bardzo często Najprostszy jego test ,to jego fizyczne "wyłaczenie " z pracy ,czyli odpięcie wężyka z gruszki i testowa jazda bez upuszczania doladowania ,które warto wtedy zmierzyć ,a które powino bez problemu osiągnąć 1,5 bara
Wszystko fajnie i pieknie ale co to n75 i gruszka , i tak dla prostaka gdzie ma isc jaki wezyk widoczny na zdjeciu , sa dwa zawory elektromagnetyczne ( tak mi sie wydaje) , jeden ten przykrecony do budy drugi wiszacy na opasce nie jest to abosch tylko Pipe? , moglbys to opisac jak dla dziecka, byl bym bardzo wdzieczny .
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam. Podepne sie pod temat zeby nie zakladac nowego. Musze zmienic przewod idacy od intercolera do kompa bo moj jest przepalony i zrobil sie za krotki zeby go sztukowac. I pytanie czy jezeli kupie przewod sylikonowy o srednicy wew 3mm to bedzie dobry? I czy pozostale przewody podcisnienia bede mogl zastapic tym nowym sylikonowym? Pozdrawiam.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko