Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3, 1.8s, 91/96] Duże spalanie, identyfikacja silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

[B3, 1.8s, 91/96] Duże spalanie, identyfikacja silnika

Post autor: KrYdE » 24 mar 2009, 14:51

Witam!
Jestem nowy tu na forum i jednocześnie posiadaczem swojego pierwszego Audi (dodatkowo jest to moje pierwsze własne auto). Jest to B3 1.8s 1991/96 (składak).

Mam do Was koledzy kilka pytań:

1. Jak poprawnie zidentyfikować model silnika w autku? Czy monowtrysk, to jest to samo, co gaźnik? Przyznam szczerze, że próbowałem poszukać o tym w sieci, jednak zgłupiałem już zupełnie i się już pogubiłem.

2. Prawdopodobnie autko za dużo pali. Kolega, który ma ten sam model ale z 87 roku i na pełnym wtrysku ostatnio zauważył, że moje przejeżdża dużo mniej kilometrów na podobnej ilości paliwa. Autko dymi na biało, nawet dość widocznie. To jest ponoć efekt za bogatej mieszanki (to wyczytałem w netku). Czy można samodzielnie spróbować wyregulować skład mieszanki w takim silniku, czy konieczne jest odwiedzenie mechanika? Jak to ew. można zrobić?

Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Krzysiek

Dodaję wg zaleceń Wojtka zdjęcia silnika
(nie odkręciłem niestety całkiem filtra, ale mam nadzieję, że to wystarczy)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dodatkowo przy okazji zajrzenia pod maskę, dojrzałem jakąś odłączoną wtyczkę z przodu. Czy ktoś może podpowiedzieć od czego to może być (zaznaczona na czerwono)?
Obrazek

Jeszcze raz z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2009, 17:44 przez KrYdE, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 mar 2009, 14:55

Najlepiej jak zrobisz fotki silnika ze zdjetym filtrem powietrza, inaczej nikt Ci nie pomorze.

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 24 mar 2009, 17:47

Dodatkowo zauważyłem na silniku kilka cyfr/liter. Może one coś mówią o silniku?

026 103 373 Q (Q lub O lub 0)
oraz
WWO (O lub 0)

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 24 mar 2009, 20:05

Witam na moje oko jest to PM (monowtrysk)

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 24 mar 2009, 20:27

Tak jak kolega już napisał to wygląda na PM , te numery co podałeś to głowica , numer z symbolem silnika masz nieco niżej pod świecami . Tak dla ciekawości to powiem ci że mam identyczny numer tej głowicy .
Co do spalania to musisz pomierzyć to dokładnie przy tankowaniu , jeśli auto odpala normalnie i ma w miarę przyspieszenie to w tym silniku nie ma co za bardzo regulować - mam na myśli wtrysk , ale jest szereg czujników w koło tego wtrysku jak np. czujnik temperatury cieczy itp.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2009, 20:33 przez darioj1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 24 mar 2009, 20:29

Tak jak mówi poprzednik, silnik jest na monowtrysku czyli w tym przypadku PM.
Wtyczka o którą pytasz jest od przeciwmgielnych.
Co do spalania to zacznij od filtrów i układu WN. Jak to będzie OK to sprawdź sondę.

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 24 mar 2009, 20:37

Dziękuje bardzo za odpowiedzi. Czyli już wiem, mniej więcej co jest pod maską :)

Co do spalania i filtrów, to filtr oleju i powietrza były wymieniane. Przyjrzę sie w takim razie pozostałym sugestiom. Tymczasem dziękuje za pomoc.

Hmm.. co do spalania, to możę warto jeszcze dodać, że sam silnik nie sprawia kłopotów. Pali bez problemów, chodzi równo, nie faluje, nie przerywa i nic z podobnych rzeczy. Pozatym, że dymi na biało, to wszystko wygląda OK. Przy próbie zmierzenia prędkości maksymalnej udało się to autko rozpędzić do 160 km/h - dalej już nie chciał. Czy to też może być oznaka np. problemu złej mieszanki itp?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 25 mar 2009, 19:40

KrYdE, co to znaczy, że silnik spala "dużo"? dla każdego ma to inne znaczenie. napisz ile Ci spala na 100 km i w jakim trybie było to mierzone (trasa, miejski, czy mieszany).
Watro również zmienić filtr paliwa. U mnie po jego wymianie spalanie spadło - tylko załóż jakiś dobry (Mann albo Knecht).

Poza tym, na ten temat było dużo na forum. O spalaniu w monowtrysku dowiesz się dużo z tego tematu: https://audi80.pl/b4-20-abt-duze-spa ... t18357.htm

Awatar użytkownika
rydzudzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 sty 2008, 20:07
Lokalizacja: Leoncin

Post autor: rydzudzik » 25 mar 2009, 21:05

Witam. Masz identyczny silnik jak moja niunia, rodzaj PM , monowtrysk, 1.8s z tego co moge pomóc to napisze moje dane co do spalania, mam inst.LpG zwykłą, Trasa ok 7 litrów mieszany ok 9 litrów gazu miasto to różnie czasem i 12 schochluje ale ogólnie to nie tak dużo, co do prędkości to spokojnie o ile masz zdrowy motor powinna pojechć ok 180 , a wiec moim zdaniem masz za bogatą mieszanke A ile tobie pali?? I nie patrz ze dobrze chodzi to nie gażnik, jak masz za bogatą mieszanke nie odczujesz za bardzo.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 16 kwie 2009, 14:28

Cześć


KrYdE, mam identyczny silnik - PM z 1991 roku.

Spalanie w mieście (jazda średnio dynamiczna) maksymalnie 12 l LPG,
Trasa - około 8 litrów LPG.
Rekord to 7 litrów przy jednostajnej niemal jeździe 80-90 km/h.

Wydaje mi się, że biorąc pod uwagę wagę auta i pojemność, spalanie jest optymalne.
Ogólnie PM to bardzo udana konstrukcja, prosta i dość niezawodna.

Martini

Awatar użytkownika
bunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 27 lip 2007, 15:01
Lokalizacja: Pomorze Środkowe/GS

Post autor: bunio » 16 kwie 2009, 18:48

Mam też 1,8 S z silnikiem PM na wtrysku Mono-Motronic uważam podobnie jak poprzednik, że jest to bardzo udana i oszczędna ;-) jak na tamte czasy konstrukcja.
Jeżdzę tylko na PB i spokojnie - pali mi 6-6,5 na trasie i 9,5-10 w mieście /niestety jeżdżę głównie w szczycie bo napewno spalanko byłoby mniejsze 8-) /.

arni1989

Post autor: arni1989 » 23 wrz 2010, 17:45

witam ja mam audi 80 1.8 na monowtrysku predkosc maksymalna 150 km/h spalanie gazu w trasie 9,5 zas trasa i miasto 11 litrow wydaje mi sie ze duzo pali mozna go jakos przykrecic na spalaniu

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 16 paź 2010, 18:51

Posiadam też PM i mi właśnie spaliło 17l LPG z czego jeździłem 30% na trasie!
Czy może to być spowodowane rozregulowaniem/zepsuciem regulatora wolnych obrotów (chyba TPS? taki bolec co np się wysuwa i otwiera przepustnicę jak silnik jest zimny)? Auto jak stoi na jałowym mimowolnie przyśpiesza zapłon (sprawdzane lampą strobo oraz ssanie z kabelka podciśnienia do aparatu zapłonu na jałowym). Ale to są przecież zakłócenia wolnych obrotów, a ja nie jeżdżę w korkach (prawie cały czas w ruchu tylko na światłach staję), więc chyba nie powinno być takiego wzrostu spalanie :cry:
Wszelkie części okresowo wymienne zmienione, sonda lambda była zmieniana parę miesięcy temu na NGK. Katalizator usunięty. Czy mała dziura przy złączeniu rury przedniej z kolektorem wydechowym może zakłócać pracę sondy? Wcześniej też dużo palił, później wróciło do normy a teraz znowu :cry:

Chyba trzeba będzie wyrzucić złoma i przesiąść się w autobus bo z takim wydatkami to trzeba całą wypłatę przeznaczyć na auto.

Awatar użytkownika
maciek88psl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 wrz 2010, 21:56
Lokalizacja: Przemyśl - Rzeszów

Post autor: maciek88psl » 19 paź 2010, 12:19

grzesiu88 pisze:Posiadam też PM i mi właśnie spaliło 17l LPG z czego jeździłem 30% na trasie!
Czy może to być spowodowane rozregulowaniem/zepsuciem regulatora wolnych obrotów (chyba TPS? taki bolec co np się wysuwa i otwiera przepustnicę jak silnik jest zimny)? Auto jak stoi na jałowym mimowolnie przyśpiesza zapłon (sprawdzane lampą strobo oraz ssanie z kabelka podciśnienia do aparatu zapłonu na jałowym). Ale to są przecież zakłócenia wolnych obrotów, a ja nie jeżdżę w korkach (prawie cały czas w ruchu tylko na światłach staję), więc chyba nie powinno być takiego wzrostu spalanie :cry:
Wszelkie części okresowo wymienne zmienione, sonda lambda była zmieniana parę miesięcy temu na NGK. Katalizator usunięty. Czy mała dziura przy złączeniu rury przedniej z kolektorem wydechowym może zakłócać pracę sondy? Wcześniej też dużo palił, później wróciło do normy a teraz znowu :cry:

Chyba trzeba będzie wyrzucić złoma i przesiąść się w autobus bo z takim wydatkami to trzeba całą wypłatę przeznaczyć na auto.
Ja mam niestety podobnie abt gaz 2 gen, regulowany 3 razy i ciągle mi pali ok.17l w mieście, testowałeś swoją na PB??

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 19 paź 2010, 12:50

Z tego co piszecie to strasznie słebe te PM.
150 max to jakas tragedia.
Ja mam służbowego kangura silnik 1.2 60 KM i leci 160 bez problemu
A moje B3 1.8 Gaźnik leci 200 bez problemu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl