[B3, 1.8s, 91/96] Duże spalanie, identyfikacja silnika
[B3, 1.8s, 91/96] Duże spalanie, identyfikacja silnika
Witam!
Jestem nowy tu na forum i jednocześnie posiadaczem swojego pierwszego Audi (dodatkowo jest to moje pierwsze własne auto). Jest to B3 1.8s 1991/96 (składak).
Mam do Was koledzy kilka pytań:
1. Jak poprawnie zidentyfikować model silnika w autku? Czy monowtrysk, to jest to samo, co gaźnik? Przyznam szczerze, że próbowałem poszukać o tym w sieci, jednak zgłupiałem już zupełnie i się już pogubiłem.
2. Prawdopodobnie autko za dużo pali. Kolega, który ma ten sam model ale z 87 roku i na pełnym wtrysku ostatnio zauważył, że moje przejeżdża dużo mniej kilometrów na podobnej ilości paliwa. Autko dymi na biało, nawet dość widocznie. To jest ponoć efekt za bogatej mieszanki (to wyczytałem w netku). Czy można samodzielnie spróbować wyregulować skład mieszanki w takim silniku, czy konieczne jest odwiedzenie mechanika? Jak to ew. można zrobić?
Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Krzysiek
Dodaję wg zaleceń Wojtka zdjęcia silnika
(nie odkręciłem niestety całkiem filtra, ale mam nadzieję, że to wystarczy)
Dodatkowo przy okazji zajrzenia pod maskę, dojrzałem jakąś odłączoną wtyczkę z przodu. Czy ktoś może podpowiedzieć od czego to może być (zaznaczona na czerwono)?
Jeszcze raz z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Jestem nowy tu na forum i jednocześnie posiadaczem swojego pierwszego Audi (dodatkowo jest to moje pierwsze własne auto). Jest to B3 1.8s 1991/96 (składak).
Mam do Was koledzy kilka pytań:
1. Jak poprawnie zidentyfikować model silnika w autku? Czy monowtrysk, to jest to samo, co gaźnik? Przyznam szczerze, że próbowałem poszukać o tym w sieci, jednak zgłupiałem już zupełnie i się już pogubiłem.
2. Prawdopodobnie autko za dużo pali. Kolega, który ma ten sam model ale z 87 roku i na pełnym wtrysku ostatnio zauważył, że moje przejeżdża dużo mniej kilometrów na podobnej ilości paliwa. Autko dymi na biało, nawet dość widocznie. To jest ponoć efekt za bogatej mieszanki (to wyczytałem w netku). Czy można samodzielnie spróbować wyregulować skład mieszanki w takim silniku, czy konieczne jest odwiedzenie mechanika? Jak to ew. można zrobić?
Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Krzysiek
Dodaję wg zaleceń Wojtka zdjęcia silnika
(nie odkręciłem niestety całkiem filtra, ale mam nadzieję, że to wystarczy)
Dodatkowo przy okazji zajrzenia pod maskę, dojrzałem jakąś odłączoną wtyczkę z przodu. Czy ktoś może podpowiedzieć od czego to może być (zaznaczona na czerwono)?
Jeszcze raz z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2009, 17:44 przez KrYdE, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak jak kolega już napisał to wygląda na PM , te numery co podałeś to głowica , numer z symbolem silnika masz nieco niżej pod świecami . Tak dla ciekawości to powiem ci że mam identyczny numer tej głowicy .
Co do spalania to musisz pomierzyć to dokładnie przy tankowaniu , jeśli auto odpala normalnie i ma w miarę przyspieszenie to w tym silniku nie ma co za bardzo regulować - mam na myśli wtrysk , ale jest szereg czujników w koło tego wtrysku jak np. czujnik temperatury cieczy itp.
Co do spalania to musisz pomierzyć to dokładnie przy tankowaniu , jeśli auto odpala normalnie i ma w miarę przyspieszenie to w tym silniku nie ma co za bardzo regulować - mam na myśli wtrysk , ale jest szereg czujników w koło tego wtrysku jak np. czujnik temperatury cieczy itp.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2009, 20:33 przez darioj1, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziękuje bardzo za odpowiedzi. Czyli już wiem, mniej więcej co jest pod maską
Co do spalania i filtrów, to filtr oleju i powietrza były wymieniane. Przyjrzę sie w takim razie pozostałym sugestiom. Tymczasem dziękuje za pomoc.
Hmm.. co do spalania, to możę warto jeszcze dodać, że sam silnik nie sprawia kłopotów. Pali bez problemów, chodzi równo, nie faluje, nie przerywa i nic z podobnych rzeczy. Pozatym, że dymi na biało, to wszystko wygląda OK. Przy próbie zmierzenia prędkości maksymalnej udało się to autko rozpędzić do 160 km/h - dalej już nie chciał. Czy to też może być oznaka np. problemu złej mieszanki itp?
Co do spalania i filtrów, to filtr oleju i powietrza były wymieniane. Przyjrzę sie w takim razie pozostałym sugestiom. Tymczasem dziękuje za pomoc.
Hmm.. co do spalania, to możę warto jeszcze dodać, że sam silnik nie sprawia kłopotów. Pali bez problemów, chodzi równo, nie faluje, nie przerywa i nic z podobnych rzeczy. Pozatym, że dymi na biało, to wszystko wygląda OK. Przy próbie zmierzenia prędkości maksymalnej udało się to autko rozpędzić do 160 km/h - dalej już nie chciał. Czy to też może być oznaka np. problemu złej mieszanki itp?
KrYdE, co to znaczy, że silnik spala "dużo"? dla każdego ma to inne znaczenie. napisz ile Ci spala na 100 km i w jakim trybie było to mierzone (trasa, miejski, czy mieszany).
Watro również zmienić filtr paliwa. U mnie po jego wymianie spalanie spadło - tylko załóż jakiś dobry (Mann albo Knecht).
Poza tym, na ten temat było dużo na forum. O spalaniu w monowtrysku dowiesz się dużo z tego tematu: https://audi80.pl/b4-20-abt-duze-spa ... t18357.htm
Watro również zmienić filtr paliwa. U mnie po jego wymianie spalanie spadło - tylko załóż jakiś dobry (Mann albo Knecht).
Poza tym, na ten temat było dużo na forum. O spalaniu w monowtrysku dowiesz się dużo z tego tematu: https://audi80.pl/b4-20-abt-duze-spa ... t18357.htm
Witam. Masz identyczny silnik jak moja niunia, rodzaj PM , monowtrysk, 1.8s z tego co moge pomóc to napisze moje dane co do spalania, mam inst.LpG zwykłą, Trasa ok 7 litrów mieszany ok 9 litrów gazu miasto to różnie czasem i 12 schochluje ale ogólnie to nie tak dużo, co do prędkości to spokojnie o ile masz zdrowy motor powinna pojechć ok 180 , a wiec moim zdaniem masz za bogatą mieszanke A ile tobie pali?? I nie patrz ze dobrze chodzi to nie gażnik, jak masz za bogatą mieszanke nie odczujesz za bardzo.
Cześć
KrYdE, mam identyczny silnik - PM z 1991 roku.
Spalanie w mieście (jazda średnio dynamiczna) maksymalnie 12 l LPG,
Trasa - około 8 litrów LPG.
Rekord to 7 litrów przy jednostajnej niemal jeździe 80-90 km/h.
Wydaje mi się, że biorąc pod uwagę wagę auta i pojemność, spalanie jest optymalne.
Ogólnie PM to bardzo udana konstrukcja, prosta i dość niezawodna.
Martini
KrYdE, mam identyczny silnik - PM z 1991 roku.
Spalanie w mieście (jazda średnio dynamiczna) maksymalnie 12 l LPG,
Trasa - około 8 litrów LPG.
Rekord to 7 litrów przy jednostajnej niemal jeździe 80-90 km/h.
Wydaje mi się, że biorąc pod uwagę wagę auta i pojemność, spalanie jest optymalne.
Ogólnie PM to bardzo udana konstrukcja, prosta i dość niezawodna.
Martini
Mam też 1,8 S z silnikiem PM na wtrysku Mono-Motronic uważam podobnie jak poprzednik, że jest to bardzo udana i oszczędna jak na tamte czasy konstrukcja.
Jeżdzę tylko na PB i spokojnie - pali mi 6-6,5 na trasie i 9,5-10 w mieście /niestety jeżdżę głównie w szczycie bo napewno spalanko byłoby mniejsze 8-) /.
Jeżdzę tylko na PB i spokojnie - pali mi 6-6,5 na trasie i 9,5-10 w mieście /niestety jeżdżę głównie w szczycie bo napewno spalanko byłoby mniejsze 8-) /.
Posiadam też PM i mi właśnie spaliło 17l LPG z czego jeździłem 30% na trasie!
Czy może to być spowodowane rozregulowaniem/zepsuciem regulatora wolnych obrotów (chyba TPS? taki bolec co np się wysuwa i otwiera przepustnicę jak silnik jest zimny)? Auto jak stoi na jałowym mimowolnie przyśpiesza zapłon (sprawdzane lampą strobo oraz ssanie z kabelka podciśnienia do aparatu zapłonu na jałowym). Ale to są przecież zakłócenia wolnych obrotów, a ja nie jeżdżę w korkach (prawie cały czas w ruchu tylko na światłach staję), więc chyba nie powinno być takiego wzrostu spalanie :cry:
Wszelkie części okresowo wymienne zmienione, sonda lambda była zmieniana parę miesięcy temu na NGK. Katalizator usunięty. Czy mała dziura przy złączeniu rury przedniej z kolektorem wydechowym może zakłócać pracę sondy? Wcześniej też dużo palił, później wróciło do normy a teraz znowu :cry:
Chyba trzeba będzie wyrzucić złoma i przesiąść się w autobus bo z takim wydatkami to trzeba całą wypłatę przeznaczyć na auto.
Czy może to być spowodowane rozregulowaniem/zepsuciem regulatora wolnych obrotów (chyba TPS? taki bolec co np się wysuwa i otwiera przepustnicę jak silnik jest zimny)? Auto jak stoi na jałowym mimowolnie przyśpiesza zapłon (sprawdzane lampą strobo oraz ssanie z kabelka podciśnienia do aparatu zapłonu na jałowym). Ale to są przecież zakłócenia wolnych obrotów, a ja nie jeżdżę w korkach (prawie cały czas w ruchu tylko na światłach staję), więc chyba nie powinno być takiego wzrostu spalanie :cry:
Wszelkie części okresowo wymienne zmienione, sonda lambda była zmieniana parę miesięcy temu na NGK. Katalizator usunięty. Czy mała dziura przy złączeniu rury przedniej z kolektorem wydechowym może zakłócać pracę sondy? Wcześniej też dużo palił, później wróciło do normy a teraz znowu :cry:
Chyba trzeba będzie wyrzucić złoma i przesiąść się w autobus bo z takim wydatkami to trzeba całą wypłatę przeznaczyć na auto.
- maciek88psl
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 21:56
- Lokalizacja: Przemyśl - Rzeszów
Ja mam niestety podobnie abt gaz 2 gen, regulowany 3 razy i ciągle mi pali ok.17l w mieście, testowałeś swoją na PB??grzesiu88 pisze:Posiadam też PM i mi właśnie spaliło 17l LPG z czego jeździłem 30% na trasie!
Czy może to być spowodowane rozregulowaniem/zepsuciem regulatora wolnych obrotów (chyba TPS? taki bolec co np się wysuwa i otwiera przepustnicę jak silnik jest zimny)? Auto jak stoi na jałowym mimowolnie przyśpiesza zapłon (sprawdzane lampą strobo oraz ssanie z kabelka podciśnienia do aparatu zapłonu na jałowym). Ale to są przecież zakłócenia wolnych obrotów, a ja nie jeżdżę w korkach (prawie cały czas w ruchu tylko na światłach staję), więc chyba nie powinno być takiego wzrostu spalanie :cry:
Wszelkie części okresowo wymienne zmienione, sonda lambda była zmieniana parę miesięcy temu na NGK. Katalizator usunięty. Czy mała dziura przy złączeniu rury przedniej z kolektorem wydechowym może zakłócać pracę sondy? Wcześniej też dużo palił, później wróciło do normy a teraz znowu :cry:
Chyba trzeba będzie wyrzucić złoma i przesiąść się w autobus bo z takim wydatkami to trzeba całą wypłatę przeznaczyć na auto.