Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 coupe 2.3 NG] problem z kodem 2232

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marasss2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:58

[b3 coupe 2.3 NG] problem z kodem 2232

Post autor: marasss2 » 22 mar 2009, 20:05

Witam panowie, a więc tak mam taki problem.Zrobilem dzis test kodów i wyskoczył mi jeden kod a mianowicie 2232 sprawdziłem i jest to kod miernika masy powietrza, a o ile sie nie myle w moim aucie takie cos nie występuje.Co mam z tym zrobić bo nie wiem jak sie za to zabrać. Dodam, że auto nie ma gazu.Pozdarwiam

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 22 mar 2009, 21:03

Chodzi o przepływomierz, a raczej pewnie jego potencjometr, dzieje się coś z smochodem :?:

Awatar użytkownika
marasss2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:58

Post autor: marasss2 » 22 mar 2009, 21:23

No czasem obroty falują w granicy 800 do 900 i zawsze jak jade np na 5 biegu i go zadusze do 1200 obr na biegu to jak na luz zrzuce to zawsze obroty intensywnie faluja w przedziale 1200 do 1300 i tylko tyle i miedzy innymi dlatego robiłem ten test kodów.A mam pytanie czy w związku z tym wymienić potencjometr czy do regulacji tarcza spietrzająca dodam że zapala elegancko czy to zimny czy ciepły kopa też ma i spalanie ok 10litrów przy normalnej jezdzie

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 23 mar 2009, 09:31

Należało by skontrolować czy dobrze jest ustawiona klapa spiętrzająca, jeżeli będzie to poprawić ustawienie.

Jak nie to sprawdzić czy poprawnie jest ustawiony potencjometr przepływomierza, i czy nie ma przerw.

Awatar użytkownika
marasss2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:58

Post autor: marasss2 » 24 mar 2009, 21:04

Sprawdziłem dziś ten potencjometr i znalazłem wykres ktory obrazuje jakie powinno byc napiecie przy danych obrotach i u mnie wyglada to tak
zapłon 0,05v zgadza się
jałowy 1,30v zgadza się
1500rpm 1,55v zgadza się
2000 rpm 1,70v a u mnie jest 1,76
2500rpm 1,80v a u mnie jest 1,96
3000rpm 1,87v a u mnie jest 2,06
3500rpm 1,92v a u mnie jest 2,17
4000rpm 2,05v a u mnie jest 2,38
więc pewnie mam do regulacji klapę spietrzająco ale dlaczego na niskich jest zgodne a im wyższe tym większy rozrzut co o tym sądzicie?

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 25 mar 2009, 00:59

Cześć jeśli mogę chciałbym zadać pytanko na temat tego pomiaru;
W jaki sposób mam wpiąć miernik, żeby zmierzyć te wartości?
Wtyczka przepływomierza ma 3 piny. Na których dwóch mierzyć te napięcia?

Awatar użytkownika
marasss2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:58

Post autor: marasss2 » 25 mar 2009, 16:33

Ja też nie wiedziałem i zrobiłem to przez próby tzn do tej kostki wpiołem trzy luźne kable i po kolej sprawdzałem aż pojawi mi sie na jałowym nap 0.05v i tak też sie stało na reszcie było cos koło 5 v

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 25 mar 2009, 17:35

Wartości rosną bez żadnych skoków :?:

Zobacz jeszcze czy klapa spiętrzająca jest ustawiona poprawnie i czy nie łapie ci lewego powietrza, sprawdź odmę. Szczelność to bardzo ważna sprawa.

Co do wartości to narazie nie przestawiaj potencjometru bo możesz trochę namieszać.

Jak to nie pomoże to będziesz musiał zobaczyć czy z przepływki tym środkowym kablem dochodzi sygnał do kompa i czy jest taki sam, kabel mógł się gdzieś przerwać.

Będziesz musiał odszukać go we wtyczce przy kompie.

Awatar użytkownika
marasss2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:58

Post autor: marasss2 » 25 mar 2009, 22:57

A i sprostowanie do tego co napisałem wcześniej to 0,05v ma być na zapłonie sory za błąd ok to bede sprzawdzał w week troche posiedze to moze coś nowego zobacze

[ Dodano: 2009-03-30, 20:12 ]
No i troche pogrzebałem i zauważyłem że obroty faluja identycznie jak sie odłączy silnik krokowy czyli wnioskuje ze w czasie jazdy odłacza sie silniczek krokowy tylko dlaczego jaka może być przyczyna co nim steruje wiem ze pewnie wlącznik wolnych obrotow pod pzrepustnica ale on dziala poprawnie prosze o pomoc

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 21 lut 2014, 17:15

jak sobie z tym poradziłeś kolego? mam identyczny problem i nie mogę tego ogarnąć:/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl