[b3 coupe 2.3 NG] problem z kodem 2232
[b3 coupe 2.3 NG] problem z kodem 2232
Witam panowie, a więc tak mam taki problem.Zrobilem dzis test kodów i wyskoczył mi jeden kod a mianowicie 2232 sprawdziłem i jest to kod miernika masy powietrza, a o ile sie nie myle w moim aucie takie cos nie występuje.Co mam z tym zrobić bo nie wiem jak sie za to zabrać. Dodam, że auto nie ma gazu.Pozdarwiam
No czasem obroty falują w granicy 800 do 900 i zawsze jak jade np na 5 biegu i go zadusze do 1200 obr na biegu to jak na luz zrzuce to zawsze obroty intensywnie faluja w przedziale 1200 do 1300 i tylko tyle i miedzy innymi dlatego robiłem ten test kodów.A mam pytanie czy w związku z tym wymienić potencjometr czy do regulacji tarcza spietrzająca dodam że zapala elegancko czy to zimny czy ciepły kopa też ma i spalanie ok 10litrów przy normalnej jezdzie
Sprawdziłem dziś ten potencjometr i znalazłem wykres ktory obrazuje jakie powinno byc napiecie przy danych obrotach i u mnie wyglada to tak
zapłon 0,05v zgadza się
jałowy 1,30v zgadza się
1500rpm 1,55v zgadza się
2000 rpm 1,70v a u mnie jest 1,76
2500rpm 1,80v a u mnie jest 1,96
3000rpm 1,87v a u mnie jest 2,06
3500rpm 1,92v a u mnie jest 2,17
4000rpm 2,05v a u mnie jest 2,38
więc pewnie mam do regulacji klapę spietrzająco ale dlaczego na niskich jest zgodne a im wyższe tym większy rozrzut co o tym sądzicie?
zapłon 0,05v zgadza się
jałowy 1,30v zgadza się
1500rpm 1,55v zgadza się
2000 rpm 1,70v a u mnie jest 1,76
2500rpm 1,80v a u mnie jest 1,96
3000rpm 1,87v a u mnie jest 2,06
3500rpm 1,92v a u mnie jest 2,17
4000rpm 2,05v a u mnie jest 2,38
więc pewnie mam do regulacji klapę spietrzająco ale dlaczego na niskich jest zgodne a im wyższe tym większy rozrzut co o tym sądzicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Wartości rosną bez żadnych skoków :?:
Zobacz jeszcze czy klapa spiętrzająca jest ustawiona poprawnie i czy nie łapie ci lewego powietrza, sprawdź odmę. Szczelność to bardzo ważna sprawa.
Co do wartości to narazie nie przestawiaj potencjometru bo możesz trochę namieszać.
Jak to nie pomoże to będziesz musiał zobaczyć czy z przepływki tym środkowym kablem dochodzi sygnał do kompa i czy jest taki sam, kabel mógł się gdzieś przerwać.
Będziesz musiał odszukać go we wtyczce przy kompie.
Zobacz jeszcze czy klapa spiętrzająca jest ustawiona poprawnie i czy nie łapie ci lewego powietrza, sprawdź odmę. Szczelność to bardzo ważna sprawa.
Co do wartości to narazie nie przestawiaj potencjometru bo możesz trochę namieszać.
Jak to nie pomoże to będziesz musiał zobaczyć czy z przepływki tym środkowym kablem dochodzi sygnał do kompa i czy jest taki sam, kabel mógł się gdzieś przerwać.
Będziesz musiał odszukać go we wtyczce przy kompie.
A i sprostowanie do tego co napisałem wcześniej to 0,05v ma być na zapłonie sory za błąd ok to bede sprzawdzał w week troche posiedze to moze coś nowego zobacze
[ Dodano: 2009-03-30, 20:12 ]
No i troche pogrzebałem i zauważyłem że obroty faluja identycznie jak sie odłączy silnik krokowy czyli wnioskuje ze w czasie jazdy odłacza sie silniczek krokowy tylko dlaczego jaka może być przyczyna co nim steruje wiem ze pewnie wlącznik wolnych obrotow pod pzrepustnica ale on dziala poprawnie prosze o pomoc
[ Dodano: 2009-03-30, 20:12 ]
No i troche pogrzebałem i zauważyłem że obroty faluja identycznie jak sie odłączy silnik krokowy czyli wnioskuje ze w czasie jazdy odłacza sie silniczek krokowy tylko dlaczego jaka może być przyczyna co nim steruje wiem ze pewnie wlącznik wolnych obrotow pod pzrepustnica ale on dziala poprawnie prosze o pomoc