Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
polo81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 mar 2008, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: polo81 » 01 lut 2009, 23:42

jaro812 pisze:no tak to patelnie w domu umyj- bez urazy :)
:) Ja tylko podaje co przeczytałem na Forum. Sam bym na to nie wpadł... ;)

Dzięki za rady, zastosuję się jak tylko przyjdzie termostat

KrychaB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:08
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KrychaB4 » 23 mar 2009, 11:29

Witam Koledzy! Podpinając się pod temat napiszę o moim przypadku, a więc chodzi o temperaturę którą pokazuje mój wskaźnik. Wartość wynosi w normalnej jeździe nieco pow. 70°(czyli oscyluje w przedziale 70-90).Stojąc na parkingu(po przejechaniu kilkunastu km) trzymałem gaz wciśnięty do połowy przez ok minuty, czyli silnik był rozgrzany,to wskazówka raczyła podnieść się do ok ¾ odległości pomiędzy 70 a 90.Dodam jeszcze, że dwa dni temu wymieniłem termostat(wahler), przed wymianą na wskaźniku ledwo pojawiała się 50. Myślę, że sam czujnik mam dobry, bo wstawiając nowy nie stwierdziłem różnicy na wskaźniku. Więc go nie wymieniałem. Czy może chodzić o wskaźnik, czy coś innego? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 mar 2009, 20:04

A sprawdzałeś ten termostat?? Jak go kupiłeś to jaka temperatura była na nim napisana??

KrychaB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:08
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KrychaB4 » 24 mar 2009, 22:27

Kolego było na nim 87 napisane, a czy fakt że po dłuższej jeździe temperatura nie dochodzi do 90(wg wskaźnika) może doprowadzić do przegrzania motoru?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 25 mar 2009, 19:55

No moim zdaniem nie może o tym świadczyć... Wręcz przeciwnie motor wygląda na niedogrzany... Podejrzewam, że termostat się nie domyka :-/ Bo pewnie jak autko trochę pogonisz to temp skoczy do 90 stopni...?

KrychaB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:08
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KrychaB4 » 26 mar 2009, 23:10

Kolego jeździłem po mieście ponad godzinę, i cały czas wskazówka stoi pow. cienkiej kreski, pod maską gorąco, górny przewód gorący tak jak chłodnica, dolny zaś chłodny- to chyba normalne objawy prawda? ale temp. na wskaźniku(90°C) dalej nie pokazuje,

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 mar 2009, 11:10

Aha czyli temp 90 stopni jest nieosiągalna?? Ja tak właśnie mam, że 90 mi za ciula nie dojdzie :-/ Będę wymieniał czujnik szary 3 pinowy bo termostat już wymieniłem i nic to nie pomogło... :roll:

Awatar użytkownika
hp13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 09 mar 2009, 16:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: hp13 » 29 mar 2009, 12:36

u mnie temperatura dochodzi do 100st i tak już zostaje... mimo iż muszę wymienić jeden z wentylatorów bo od chwili gdy auto kupiłem (a zorientowałem się dość niedawno) był już zatarty.

wentylatory mam dwa i słyszałem już różne historie na ich temat...
jedni mówią że 2gi wentylator był montowany do autek eksportowanych do "ciepłych krajów", inni mówią że to tylko do aut z klimą (ja nie mam klimy) i że 2gi went. mi się nigdy nie włączy, jeszcze inni mówią że jak nabierze temperatury załączy wentylator1 a jak dojdzie do temperatury krytycznej, uruchomi się drugi (wentylator1 -po stronie kierowcy- mam zatarty) - ktoś wie jak to jest na prawdę ?

admish

Post autor: admish » 29 mar 2009, 21:41

słuchajcie, ja ostatnio wymienilem termostat bo wskazywał około 60-70 stopni, a teraz jak przejade około 6km to też jest 70 stopni :evil:
co robić?

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 29 mar 2009, 21:52

wymienić czujnik na nowy to pomaga :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 mar 2009, 22:03

jak kupiłem samochód było cały czas 70 stopni.po wymianie termostatu przez 2 lata temp nie spadła poniżej 90 stopni na wskaźniku.ostatnio termostat znów padł i po zmianie na nowy mam niecałe 90 stopni czyli termostat jest wadliwy bo powinno wskazywać 90 stopni.niestety nawet nowy termostat może być wadliwy ale nie będę się tym przejmował jeśli jest tylko niecałe 90 stopni tym bardziej że idzie lato i za niedługo na wskaźniku będzie ponad 90 stopni <ok>

admish

Post autor: admish » 30 mar 2009, 13:08

cobra pisze:Z chwilą złapania 90stC (np jazda w mieście) i przy osiaganiu wyższych prędkości (np trasa) temperatura na wskaźniku spada nawet do 70stC. Takie są objawy termostatu otwartego, lub jego całkowitego braku.
PABLO pisze:
U mnie był chyba uszkodzony w pozycji otwartej bo temperatura w czasie jazdy była ok.65-70stopni. Jak się zatrzymałem na światłach szybko rosła do ok 100 stopni. Ruszyłem i znowu szybko spadała. Napisałem chyba bo jak zmieniałem termostat to na zimnym silniku trzymał płyn i dopiero po wyjęciu go z obudowy mogłem dopiero zlać płyn z silnika. Po wymianie termostatu wszystko jest cacy. Temperatura szybko osiąga ok 87 stopni i nie zdażyło mi się żeby była niższa niż te 87 stopni. Jak stane na światłach to wzrasta do ok. 95 stopni.
U mnie są właśnie takie objawy, tylko że po wymianie termostatu :-/
- przy jeździe temp jest około 68stC - 69stC
- na postoju nagrzewa się do 80 - 84stC po czym włącza się wentylator i ochładza znowu do około 70stC :-(

tak chyba nie powinno być. Co muszę zrobić bo nie znalazłem tutaj adekwatnej odpowiedzi:(
ps. mechanik który wymieniał termostat mówi że nie wie dlaczego temp jest 70stC i żeby jechać do elektryka... :cry:

(dodam że przed wymianą termostatu cięzko było złapać 65-70stC także temp nieco się podniosła. Przy wymianie stary termostat był otwarty)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 mar 2009, 17:21

Jak był otwrty to świadczy o tym że był zacięty... Tak jak kolega wcześniej pisał nawet nowe mogą być wadliwe :-/ Ja kupiłem dzisiaj czujnik i mam nadzieję, że to pomoże... :evil:

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 30 mar 2009, 18:27

ja ostatnio wymieniałem termostat i teraz wskazówka stoi cały czas ponad 90 stopni ,
jeszcze sprawdzę odczyty Vagiem ale czy to normalny objaw :?:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 mar 2009, 19:11

admish pisze:mnie są właśnie takie objawy, tylko że po wymianie termostatu :-/
- przy jeździe temp jest około 68stC - 69stC
- na postoju nagrzewa się do 80 - 84stC po czym włącza się wentylator i ochładza znowu do około 70stC :-(

tak chyba nie powinno być. Co muszę zrobić bo nie znalazłem tutaj adekwatnej odpowiedzi:(
ps. mechanik który wymieniał termostat mówi że nie wie dlaczego temp jest 70stC i żeby jechać do elektryka... :cry:

(dodam że przed wymianą termostatu cięzko było złapać 65-70stC także temp nieco się podniosła. Przy wymianie stary termostat był otwarty)
kolego najlepiej było by podpiąć pod komputer i sprawdzić temperaturę bo przyczyną może być: wadliwy wskaźnik, wadliwy termostat lub wadliwy czujnik włączający wentylatory.może też być jednocześnie wadliwy termostat i czujnik.termostat puszcza za wcześnie a czujnik za wcześnie włącza wentylatory...tak więc możesz wymienić wszytkie te elementy albo podpiąć pod vag co wydaje mi się będzie tańsze niż wymiana wszystkiego po kolei...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl