[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - czy można podkręcić turbo?
wstawienie rezystorka nic nie da jeżeli map sensor jest wyskalowany do 1bara.(starsze ecu tak miały)Wiem to z praktyki. A tu temat wprawdzie po niemiecku ale można poczytać.UKI_XX pisze:albo oszukać MAPsensor, czyli mała dziurka w wężyku do MAPsensora ewentualnie rezystor 18k ~(+100mbar) a 27k ~(+200mbar) zamiast rezystora 10k idącego od środkowej nóżki MAPa w przypadku Pierburg'a albo zmienić mapę doładowania (CHIP)
http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3208
wymień lepiej soft u porządnego tunera.
MAP znajduje się w sterowniku, takie czarne pudełeczko z wężykiem, jeśli chodzi o większy zakres to te z końcówką 210 i 211 miały do 250kPa a skąd wziąć to nie wiem, podobno nowsze sterowniki miały te na większy zakres nie wiem czy przypadkiem np. w AHU
żeby dorzucić rezystor to musisz najpierw znaleźć rezystor 10k idący od środkowej nóżki MAPa (SMD, 5-paskowy) i zamiast niego wlutować odpowiednio większej wartości <ok>
żeby dorzucić rezystor to musisz najpierw znaleźć rezystor 10k idący od środkowej nóżki MAPa (SMD, 5-paskowy) i zamiast niego wlutować odpowiednio większej wartości <ok>
w 1z np w pasku z 95r ecu bylo z map 250kPa a oporniczek ladnie widac i mozna go wylutowac przylutowac jedna nozke i wlutowac kabelki do ktorych podpinamy wlacznik i opornik wtedy jak zwiekszamy dawke zwieksza sie cienienie doladowania, a co do boscha to tylko da rade podnies do 1bara oszukujac opornikiem jezeli damy za duzy opor np 120 omow to komp blokuje i turbo pomuje do 0,5baraUKI_XX pisze:MAP znajduje się w sterowniku, takie czarne pudełeczko z wężykiem, jeśli chodzi o większy zakres to te z końcówką 210 i 211 miały do 250kPa a skąd wziąć to nie wiem, podobno nowsze sterowniki miały te na większy zakres nie wiem czy przypadkiem np. w AHU