[WSZYSTKIE LPG] dużo pali gazu
Pytanie do Danka. Moja niuńka ABK instalacja (BRC blitz) II generacji pali 12.6 L gazu na 100 km. Instalację mam dopiero od misiąca. Czy takie spalanie jest w normie czy muszę domagać się regulacji. Dodam że odcinki jakie pokonuję to 4 km do pracy plus kilka wypadów do miasta w tygodniu po 15 km. Pozdrawiam
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
mieszko32, Twoje spalanie moim zdaniem jest całkiem normalne.
Koledzy błagam nie piszcie bajek bo jeszcze ktoś uwierzy. Ilość zatankowanego gazu nie zależy od ciśnienia pompy na stacji (w każdym razie nie w jakimś znaczącym stopniu). Już tyle razy o tym pisaliśmy. Największe znaczenie ma długość pływaka wielozaworu i położenie auta względem poziomu w czasie tankowania oraz sprawność samego wielozaworu, nic więcej, kropka.ysiul pisze:no tylko trzeba założyć nawet 50km tolerancje błędu bo na różnych LPG jest rożne ciśnienie i tez rożna ilość gazu może wejść
To po prostu przestrzeń bezpieczeństwa zależna od wyregulowania wielozaworu i niezmienna jeśli wielozawór pracuje prawidłowo. "Poduszka" się nie tworzy sama.ysiul pisze:Z tego co pamietam to jakieś 20% jest zarezerwoane na taka poduszkę powietrzna w butli
nie twierdzę że tworzy się samaDanek pisze:"Poduszka" się nie tworzy sama.
już się nie będę czepiał ale powiedz od czego zależy że na jednej stacji wejdzie mi 32L a na innej 38L :?: no i nie mów że samochód pod innym kątem stoi za każdym razem stoi na idealnie równiej powierzchniDanek pisze:Koledzy błagam nie piszcie bajek bo jeszcze ktoś uwierzy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Czyżbyś jeździł z poziomnicą? Zapewniam Cię, że naprawdę minimalna różnica poziomu może dać dużą różnicę w tankowaniu. Już to kiedyś opisywałem i dalej będę twierdził, że podstawowa sprawa to różnica w poziomie. Szczególnie w małych zbiornikach gdzie pływak wielozaworu ma bardzo krótkie ramię. Jak chcesz się przekonać o słuszności tej tezy to zajrzyj do swojej spłuczki przy kibelku, poprzechylaj ją na boki i zobacz jaki duży wpływ ma położenie w poziomie. Druga sprawa to sam wielozawór. Niektóre wielozawory podnoszą się dość ciężko (nieco mocniej ocierają w jarzmach) i raz pływak podniesie się płynniej i szybciej odblokuje zawór, a innym razem pod koniec tankowania może się przyciąć i wtedy do zbiornika może wejść trochę więcej zanim pływak "odskoczy" i wielozawór "odbije".ysiul pisze:no i nie mów że samochód pod innym kątem stoi za każdym razem stoi na idealnie równiej powierzchni
To akurat nie do Ciebie było tylko do kolegi khoSama różnica w ciśnieniu tankowania nie ma znaczenia na ilość zatankowanego gazu, co najwyżej na szybkość tankowania. Poza tym różnice ciśnień na dystrybutorach są naprawdę niewielkie (to wynika z przepisów dotyczących samych stacji LPG). Większe różnice powodują same zawory do podłączania węży tankujących (te z kulką na końcu).ysiul pisze:nie twierdzę że tworzy się sama
Ostatnio zmieniony 22 mar 2009, 21:46 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
marcin645, użyj szukajki. Już jest temat o spalaniu. Średnie spalanie gazu przy II generacji powinno być nie większe niż 120-130% spalania benzyny. Czyli jeśli benzyny pali 10l/100km to gazu powinien palić 12-13l/100km. Pamiętaj, że na wysokość spalania gazu ogromny wpływ ma temperatura silnika (właściwie reduktora) i jeśli jeździsz zimą notorycznie niedogrzanym silnikiem to spalanie może się bardzo mocno podnieść, nawet do 140-150% spalania benzyny.