[2.3 NG] Im wyższa temp. tym wyższe obr.
Witam. Nastąpił niewielki przełom w mojej walce z Audi hehe mianowicie odnalazły się kostki do wywołania kodów migowych. Noi pytanie. Czy do diody należy przylutować jeszcze jakiś opornik? Jeśli tak to jaki? Bo po podłączeniu świeci a po zwarciu tych odpowiednich przewodów poprostu się pali Spaliłem już chyba z pięc diód i nie wiem co jest grane
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
- Lokalizacja: Krosno Odrz.
dioda powinna błyskać .. jeżeli się świeci i pali ci diody to na ten czas możesz niewielki opornik wstawić ale .. sprawdź miernikiem ile tam wychodzi Volt jeżeli 12 to kup diodę na 12 V i opornik do niej w sklepie powinni wiedzieć jaki Nie wiem tylko dlaczego się cały czas pali ??marcoupe pisze:Witam. Nastąpił niewielki przełom w mojej walce z Audi hehe mianowicie odnalazły się kostki do wywołania kodów migowych. Noi pytanie. Czy do diody należy przylutować jeszcze jakiś opornik? Jeśli tak to jaki? Bo po podłączeniu świeci a po zwarciu tych odpowiednich przewodów poprostu się pali Spaliłem już chyba z pięc diód i nie wiem co jest grane
[ Dodano: 2009-03-27, 16:10 ]
Zaczerpnięte informacje są z internetu nie wiem czyjego Autorstwa jeżeli nie mogę tego zamieścić niech to Moderator usunie a mnie ukarze ale proszę łagodnie Za to ze chciałem pomóc
instrukcja:
Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW
Przeprowadzanie testu:
- Włączyć zapłon
- Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie.
- Pozostawić silnik na biegu jałowym.
- Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy.
- Kody migowe odczytywać za pomocą testera LED lub kontrolki usterek w zestawie wskaźników.
Kasowanie usterek
- Zapłon wyłączyć.
- Przewód danych podłączyć do masy.
- Zapłon włączyć.
- Przewód danych odłączyć.
Odczyt
- Kod startowy: pojedyńcze mignięcie lampki 0,5 sekundy
- Cyfra 1: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 2: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 3: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 4: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Dany kod jest powtarzany dopuki przewód danych nie zostanie zwarty do masy na 5 sekund , wtedy zostanie wygenerowany następny kod
- Gdy zostanie wygenerowany ostatni kod lampka powtarza cykl 2,5 sekundy świeci 2,5 sekundy przerwy.
1 - zasilanie +12V (nie musi byc z tych kostek, oby z akumulatora tego samochodu)
2 - masa (j.w)
3 - przewód danych LED (na zalaczonym schmacie "L" )
4 - przewód danych VAG 1551 (tego w moim nie ma)
1111- Defekt sterownika
1231- Czujnik szybkościomierza
1232- Silnik biegu jałowego
2111- Obrotomierz
2112- Czujnik położenia wałka rozrządu
2113- Czujnik halla
2114- Czujnik punktu zapłonu
2121- Włącznik biegu jałowego
2122- Brak sygnału obrotów
2123- Włącznik pełnego obciążenia
2124- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2132- Brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu
2141- Czujnik stukowy 1 - zły sygnał
2142- Czujnik stukowy 1 - brak sygnału
2143- Czujnik stukowy 2 - zły sygnał
2144- Czujnik stukowy 2 - brak sygnału
2212- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2214- Przekroczone obroty maksymalne
2221- Błędny sygnał podciśnienia
2222- Czujnik podciśnienia w komputerze
2223- Czujnik ciśnienia powietrza
2224- Za wysokie ciśnienie doładowania
2231- Regulacja biegu jałowego
2232- Miernik masy powietrza
2233- Napięcie referencyjne miernika masy powietrza
2234- Napięcie zasilające
2242- Potencjometr CO
2312- Czujnik temperatury płynu
2314- Przesyłanie danych
2322- Czujnik temperatury powietrza
2323- Miernik masy powietrza
2324- Miernik masy powietrza
2341- Mieszanka paliwowa poza tolerancją
2342- Sonda lambda
2343- Spaliny za ubogie
2344- Spaliny za bogate
2411- Recyrkulacja spalin
2412- Czujnik temperatury powietrza
2413- Spaliny za ubogie
4332-
4343- Zawór zbiornika węgla aktywnego
4411- Zawór wtryskowy 1
4412- Zawór wtryskowy 2
4413- Zawór wtryskowy 3
4414- Zawór wtryskowy 4
4421- Zawór wtryskowy 5
4422- Zawór wtryskowy 6
4431- Zawór regulacji biegu jałowego
4432- Silnik regulacji biegu jałowego
4442- Zawór regulacji ciśnienia doładowania
4443- Zawór zbiornika węgla aktywnego
4444- Brak błędów
wtyki znajdują się pod kierownicą nad sprzęgłem
[ Dodano: 2009-03-27, 16:33 ]
Kolego a pali ci się kontrolka check engine albo czy w ogóle takową posiadasz bo nie wszystkie wersie miały... u mnie kiedyś było tak ze paliła się ta właśnie kontrolka Auto było totalnie zmulone ledwo pod górkę moglem podjechać nawet na 1 biegu nie miał siły strasznie szarpało podczas ruszania i w ogóle i paliło benzyny około 15 l/100 gdzie normalnie spala około 8l po mieście i co się okazało z silnika wychodzi kawałek rurki metalowej bądź aluminiowej ( na górze na samym środku silnika) tam w niej są zamontowane od góry 2 czujniki a od spodu jeden okazało się dopiero latem jak czujnik się posypał całkiem i temperatura płynu chłodzącego urosła mi do 120 °C i raptownie spadłą do zera pojechałem do mechanika wymienił mi na nowy i do dziś śmigam i nie mama żadnych problemów :mrgreen: możne sprawdź te czujniki o ile takowe posiadasz ... u mnie siadł dokładnie od góry z brzegu ale nie ten od ślinika tylko ten drugi
Serdeczne dzięki za zainteresowanie tematem.
Kolego kontrolki check engine nie posiadam Tabelke z rozpiskiem kodów błędów mam w jednej z książek ściągniętej z działu download. Ale dzięki
A co do czujników to w NG jest na tym właśnie krućcu jeden od góry (dwu-pinowy) i drugi od spodu (cztero-pinowy).
Ten dwu-pinowy podmieniałem już chyba na 5 innych i bez żadnych kompletnie efektów a z tego co się orientuje to ten od spodu jest tylko od wskazań na desce rozdzielczej. Ostatnio zaobserwowałem że jeden z przewodów w tym właśnie cztero-pinowycm czujniku odpadł od wtyczki bo skorodował. Juz myślałem że znalazłem problem ale co się okazało akurat tego pina w czujniku niema. Czujnik ma 3 piny a wtyczka 4. Ale ten luźny kabalek jest pod napięciem bo po zwarciu do masy iskrzy Czy tak powinno być? Wiem ze on jest potrzebny w samochodach z klimatyzacją której nie posiadam ale może on w tej wtyczce jest w jakiś sposób zmostkowany z jakimś innym?? Sam już nie wiem co mam z tym autem zrobić
Kolego kontrolki check engine nie posiadam Tabelke z rozpiskiem kodów błędów mam w jednej z książek ściągniętej z działu download. Ale dzięki
A co do czujników to w NG jest na tym właśnie krućcu jeden od góry (dwu-pinowy) i drugi od spodu (cztero-pinowy).
Ten dwu-pinowy podmieniałem już chyba na 5 innych i bez żadnych kompletnie efektów a z tego co się orientuje to ten od spodu jest tylko od wskazań na desce rozdzielczej. Ostatnio zaobserwowałem że jeden z przewodów w tym właśnie cztero-pinowycm czujniku odpadł od wtyczki bo skorodował. Juz myślałem że znalazłem problem ale co się okazało akurat tego pina w czujniku niema. Czujnik ma 3 piny a wtyczka 4. Ale ten luźny kabalek jest pod napięciem bo po zwarciu do masy iskrzy Czy tak powinno być? Wiem ze on jest potrzebny w samochodach z klimatyzacją której nie posiadam ale może on w tej wtyczce jest w jakiś sposób zmostkowany z jakimś innym?? Sam już nie wiem co mam z tym autem zrobić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
- Lokalizacja: Krosno Odrz.
No to nie wiem jak ci pomóc pokombinuj z tymi diodami czy jakiś błąd wykaże :-|marcoupe pisze:\
Ten dwu-pinowy podmieniałem już chyba na 5 innych i bez żadnych kompletnie efektów a z tego co się orientuje to ten od spodu jest tylko od wskazań na desce rozdzielczej.
Na to wychodzi że tak musi być pytanie jest inne czy odtykanie do masy kablem pod napięciem jest mile widziane w aucie ???? przypuszczam ze nie bo od tego jest miernik (multimetr) który pokaże czy jest napięcie czy go niema i dodatkowo pokażę wartość mierzonego napięciaOstatnio zaobserwowałem że jeden z przewodów w tym właśnie cztero-pinowycm czujniku odpadł od wtyczki bo skorodował. Juz myślałem że znalazłem problem ale co się okazało akurat tego pina w czujniku niema. Czujnik ma 3 piny a wtyczka 4. Ale ten luźny kabalek jest pod napięciem bo po zwarciu do masy iskrzy Czy tak powinno być?
Wiem ze on jest potrzebny w samochodach z klimatyzacją której nie posiadam ale może on w tej wtyczce jest w jakiś sposób zmostkowany z jakimś innym?? Sam już nie wiem co mam z tym autem zrobić
Jeżeli chcesz sprawdzić czy jest zmostkowany z innym kablem to Miernik do dłoni i sprawdzasz
Bardzo chętnie bym pokombinował jeśli miałoby to jakiś sens Co dioda to spalona
A jeśli chodzi o zwieranie tego przewodu z masą to oczywiscie nie robiłem tego specjalnie Przypadkiem mi sie zwarło i zaiskrzyło więc później juz uważałem
Jutro mam wolne więc może coś wymyslę Żebym chociaż wiedział jaki opornik w tą diode wlutować
A jeśli chodzi o zwieranie tego przewodu z masą to oczywiscie nie robiłem tego specjalnie Przypadkiem mi sie zwarło i zaiskrzyło więc później juz uważałem
Jutro mam wolne więc może coś wymyslę Żebym chociaż wiedział jaki opornik w tą diode wlutować
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
- Lokalizacja: Krosno Odrz.
przypuszczam ze 1,2KΩ 2W powinien wystarczyćmarcoupe pisze:[..]Żebym chociaż wiedział jaki opornik w tą diodę wlutować
Ostatnio zmieniony 27 mar 2009, 21:18 przez skitraszacz, łącznie zmieniany 1 raz.
tym czujnikiem nie musisz sie przejmować, bo on daje tylko wkazanie na zegar. Co do błysków, to u mnie tez "dziwnie" się zachowuje, bo diody świeciły i zanim zdążyłem odczytać kody to zgasły i juz się nie zapaliły. Proponuje Ci podmianke sterownika silnika,aby wykluczyć jego awarię. Włśnie przez przeboje z elektryką szykuje mi się dłuższy postój w garażu, bo nie mam wogóle sterowania elektrozaworem tzn. prąd nie dochodzi nawet do sensora temp. (ten dwu pinowy czujnik o którym pisałeś).marcoupe pisze:z tego co się orientuje to ten od spodu jest tylko od wskazań na desce rozdzielczej. Ostatnio zaobserwowałem że jeden z przewodów w tym właśnie cztero-pinowycm czujniku odpadł od wtyczki bo skorodował. Juz myślałem że znalazłem problem ale co się okazało akurat tego pina w czujniku niema. Czujnik ma 3 piny a wtyczka 4. Ale ten luźny kabalek jest pod napięciem bo po zwarciu do masy iskrzy Czy tak powinno być? Wiem ze on jest potrzebny w samochodach z klimatyzacją której nie posiadam ale może on w tej wtyczce jest w jakiś sposób zmostkowany z jakimś innym?? Sam już nie wiem co mam z tym autem zrobić