[2.3 NG] Im wyższa temp. tym wyższe obr.
Witam. Nastąpił niewielki przełom w mojej walce z Audi hehe mianowicie odnalazły się kostki do wywołania kodów migowych. Noi pytanie. Czy do diody należy przylutować jeszcze jakiś opornik? Jeśli tak to jaki? Bo po podłączeniu świeci a po zwarciu tych odpowiednich przewodów poprostu się pali
Spaliłem już chyba z pięc diód i nie wiem co jest grane 
-
skitraszacz
- Forum Audi 80

- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
- Lokalizacja: Krosno Odrz.
dioda powinna błyskać .. jeżeli się świeci i pali ci diody to na ten czas możesz niewielki opornik wstawić ale .. sprawdź miernikiem ile tam wychodzi Volt jeżeli 12 to kup diodę na 12 V i opornik do niej w sklepie powinni wiedzieć jakimarcoupe pisze:Witam. Nastąpił niewielki przełom w mojej walce z Audi hehe mianowicie odnalazły się kostki do wywołania kodów migowych. Noi pytanie. Czy do diody należy przylutować jeszcze jakiś opornik? Jeśli tak to jaki? Bo po podłączeniu świeci a po zwarciu tych odpowiednich przewodów poprostu się paliSpaliłem już chyba z pięc diód i nie wiem co jest grane
[ Dodano: 2009-03-27, 16:10 ]
Zaczerpnięte informacje są z internetu nie wiem czyjego Autorstwa jeżeli nie mogę tego zamieścić niech to Moderator usunie a mnie ukarze ale proszę łagodnie
instrukcja:
Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW
Przeprowadzanie testu:
- Włączyć zapłon
- Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie.
- Pozostawić silnik na biegu jałowym.
- Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy.
- Kody migowe odczytywać za pomocą testera LED lub kontrolki usterek w zestawie wskaźników.
Kasowanie usterek
- Zapłon wyłączyć.
- Przewód danych podłączyć do masy.
- Zapłon włączyć.
- Przewód danych odłączyć.
Odczyt
- Kod startowy: pojedyńcze mignięcie lampki 0,5 sekundy
- Cyfra 1: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 2: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 3: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 4: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Dany kod jest powtarzany dopuki przewód danych nie zostanie zwarty do masy na 5 sekund , wtedy zostanie wygenerowany następny kod
- Gdy zostanie wygenerowany ostatni kod lampka powtarza cykl 2,5 sekundy świeci 2,5 sekundy przerwy.
1 - zasilanie +12V (nie musi byc z tych kostek, oby z akumulatora tego samochodu)
2 - masa (j.w)
3 - przewód danych LED (na zalaczonym schmacie "L" )
4 - przewód danych VAG 1551 (tego w moim nie ma)
1111- Defekt sterownika
1231- Czujnik szybkościomierza
1232- Silnik biegu jałowego
2111- Obrotomierz
2112- Czujnik położenia wałka rozrządu
2113- Czujnik halla
2114- Czujnik punktu zapłonu
2121- Włącznik biegu jałowego
2122- Brak sygnału obrotów
2123- Włącznik pełnego obciążenia
2124- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2132- Brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu
2141- Czujnik stukowy 1 - zły sygnał
2142- Czujnik stukowy 1 - brak sygnału
2143- Czujnik stukowy 2 - zły sygnał
2144- Czujnik stukowy 2 - brak sygnału
2212- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2214- Przekroczone obroty maksymalne
2221- Błędny sygnał podciśnienia
2222- Czujnik podciśnienia w komputerze
2223- Czujnik ciśnienia powietrza
2224- Za wysokie ciśnienie doładowania
2231- Regulacja biegu jałowego
2232- Miernik masy powietrza
2233- Napięcie referencyjne miernika masy powietrza
2234- Napięcie zasilające
2242- Potencjometr CO
2312- Czujnik temperatury płynu
2314- Przesyłanie danych
2322- Czujnik temperatury powietrza
2323- Miernik masy powietrza
2324- Miernik masy powietrza
2341- Mieszanka paliwowa poza tolerancją
2342- Sonda lambda
2343- Spaliny za ubogie
2344- Spaliny za bogate
2411- Recyrkulacja spalin
2412- Czujnik temperatury powietrza
2413- Spaliny za ubogie
4332-
4343- Zawór zbiornika węgla aktywnego
4411- Zawór wtryskowy 1
4412- Zawór wtryskowy 2
4413- Zawór wtryskowy 3
4414- Zawór wtryskowy 4
4421- Zawór wtryskowy 5
4422- Zawór wtryskowy 6
4431- Zawór regulacji biegu jałowego
4432- Silnik regulacji biegu jałowego
4442- Zawór regulacji ciśnienia doładowania
4443- Zawór zbiornika węgla aktywnego
4444- Brak błędów

wtyki znajdują się pod kierownicą nad sprzęgłem
[ Dodano: 2009-03-27, 16:33 ]
Kolego a pali ci się kontrolka check engine albo czy w ogóle takową posiadasz bo nie wszystkie wersie miały... u mnie kiedyś było tak ze paliła się ta właśnie kontrolka Auto było totalnie zmulone ledwo pod górkę moglem podjechać nawet na 1 biegu nie miał siły strasznie szarpało podczas ruszania i w ogóle i paliło benzyny około 15 l/100 gdzie normalnie spala około 8l po mieście i co się okazało z silnika wychodzi kawałek rurki metalowej bądź aluminiowej ( na górze na samym środku silnika) tam w niej są zamontowane od góry 2 czujniki a od spodu jeden okazało się dopiero latem jak czujnik się posypał całkiem i temperatura płynu chłodzącego urosła mi do 120 °C i raptownie spadłą do zera pojechałem do mechanika wymienił mi na nowy i do dziś śmigam i nie mama żadnych problemów :mrgreen: możne sprawdź te czujniki o ile takowe posiadasz ... u mnie siadł dokładnie od góry z brzegu ale nie ten od ślinika tylko ten drugi

Serdeczne dzięki za zainteresowanie tematem.
Kolego kontrolki check engine nie posiadam
Tabelke z rozpiskiem kodów błędów mam w jednej z książek ściągniętej z działu download. Ale dzięki 
A co do czujników to w NG jest na tym właśnie krućcu jeden od góry (dwu-pinowy) i drugi od spodu (cztero-pinowy).
Ten dwu-pinowy podmieniałem już chyba na 5 innych i bez żadnych kompletnie efektów a z tego co się orientuje to ten od spodu jest tylko od wskazań na desce rozdzielczej. Ostatnio zaobserwowałem że jeden z przewodów w tym właśnie cztero-pinowycm czujniku odpadł od wtyczki bo skorodował. Juz myślałem że znalazłem problem ale co się okazało akurat tego pina w czujniku niema. Czujnik ma 3 piny a wtyczka 4. Ale ten luźny kabalek jest pod napięciem bo po zwarciu do masy iskrzy
Czy tak powinno być? Wiem ze on jest potrzebny w samochodach z klimatyzacją której nie posiadam ale może on w tej wtyczce jest w jakiś sposób zmostkowany z jakimś innym?? Sam już nie wiem co mam z tym autem zrobić 
Kolego kontrolki check engine nie posiadam
A co do czujników to w NG jest na tym właśnie krućcu jeden od góry (dwu-pinowy) i drugi od spodu (cztero-pinowy).
Ten dwu-pinowy podmieniałem już chyba na 5 innych i bez żadnych kompletnie efektów a z tego co się orientuje to ten od spodu jest tylko od wskazań na desce rozdzielczej. Ostatnio zaobserwowałem że jeden z przewodów w tym właśnie cztero-pinowycm czujniku odpadł od wtyczki bo skorodował. Juz myślałem że znalazłem problem ale co się okazało akurat tego pina w czujniku niema. Czujnik ma 3 piny a wtyczka 4. Ale ten luźny kabalek jest pod napięciem bo po zwarciu do masy iskrzy
-
skitraszacz
- Forum Audi 80

- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
- Lokalizacja: Krosno Odrz.
No to nie wiem jak ci pomóc pokombinuj z tymi diodami czy jakiś błąd wykaże :-|marcoupe pisze:\
Ten dwu-pinowy podmieniałem już chyba na 5 innych i bez żadnych kompletnie efektów a z tego co się orientuje to ten od spodu jest tylko od wskazań na desce rozdzielczej.
Na to wychodzi że tak musi byćOstatnio zaobserwowałem że jeden z przewodów w tym właśnie cztero-pinowycm czujniku odpadł od wtyczki bo skorodował. Juz myślałem że znalazłem problem ale co się okazało akurat tego pina w czujniku niema. Czujnik ma 3 piny a wtyczka 4. Ale ten luźny kabalek jest pod napięciem bo po zwarciu do masy iskrzyCzy tak powinno być?
Wiem ze on jest potrzebny w samochodach z klimatyzacją której nie posiadam ale może on w tej wtyczce jest w jakiś sposób zmostkowany z jakimś innym?? Sam już nie wiem co mam z tym autem zrobić
Jeżeli chcesz sprawdzić czy jest zmostkowany z innym kablem to Miernik do dłoni i sprawdzasz
Bardzo chętnie bym pokombinował jeśli miałoby to jakiś sens
Co dioda to spalona 
A jeśli chodzi o zwieranie tego przewodu z masą to oczywiscie nie robiłem tego specjalnie
Przypadkiem mi sie zwarło i zaiskrzyło więc później juz uważałem 
Jutro mam wolne więc może coś wymyslę
Żebym chociaż wiedział jaki opornik w tą diode wlutować 
A jeśli chodzi o zwieranie tego przewodu z masą to oczywiscie nie robiłem tego specjalnie
Jutro mam wolne więc może coś wymyslę
-
skitraszacz
- Forum Audi 80

- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sie 2007, 15:37
- Lokalizacja: Krosno Odrz.
przypuszczam ze 1,2KΩ 2W powinien wystarczyćmarcoupe pisze:[..]Żebym chociaż wiedział jaki opornik w tą diodę wlutować
Ostatnio zmieniony 27 mar 2009, 21:18 przez skitraszacz, łącznie zmieniany 1 raz.
tym czujnikiem nie musisz sie przejmować, bo on daje tylko wkazanie na zegar. Co do błysków, to u mnie tez "dziwnie" się zachowuje, bo diody świeciły i zanim zdążyłem odczytać kody to zgasły i juz się nie zapaliły. Proponuje Ci podmianke sterownika silnika,aby wykluczyć jego awarię. Włśnie przez przeboje z elektryką szykuje mi się dłuższy postój w garażu, bo nie mam wogóle sterowania elektrozaworem tzn. prąd nie dochodzi nawet do sensora temp. (ten dwu pinowy czujnik o którym pisałeś).marcoupe pisze:z tego co się orientuje to ten od spodu jest tylko od wskazań na desce rozdzielczej. Ostatnio zaobserwowałem że jeden z przewodów w tym właśnie cztero-pinowycm czujniku odpadł od wtyczki bo skorodował. Juz myślałem że znalazłem problem ale co się okazało akurat tego pina w czujniku niema. Czujnik ma 3 piny a wtyczka 4. Ale ten luźny kabalek jest pod napięciem bo po zwarciu do masy iskrzy Czy tak powinno być? Wiem ze on jest potrzebny w samochodach z klimatyzacją której nie posiadam ale może on w tej wtyczce jest w jakiś sposób zmostkowany z jakimś innym?? Sam już nie wiem co mam z tym autem zrobić









