[80 B4 ABT] Pierścienie tłokowe - wymiana
[80 B4 ABT] Pierścienie tłokowe - wymiana
Witam,
mam wielki problem. Wczoraj odbyłem moja audiczką podróz do Niemiec, ok. 1500km. Jechałem z prędkością 140-160km/h. Gdy dzis rano sprawdziłem poziom oleju okazało się, że silnik zjadł litr oleju. Silnik jest suchutki i na 100 procent nie ma najmniejszego wycieku oleju. Silnik dymymi na LPG, ale to jest para wodna, a nie spalony olej. Poza tym silnik wydaje się słaby, z trudem osiaga 170km/h i słabo przyspiesza. Auto też dużo pali (13L/benzyny, 16L/LPG na 100km w mieście)ztym, że instalacja LPG jest nowa i jeszcze wymaga ułożenia się i regulacji. Na tej trasie spalił mi średnio.12L/LPG.To była moja pierwsza dłuższa jazda tym autem, gdyż posiadam go od miesiąca. Wiem z doświadczenia, że takie zużycie oleju jest nienormalne i tłumaczenie, że jeżeli zużycie oleju wynosi 1,5L oleju na 1000km to jest ok, to dla mnie bzdura. Zmierzyłem również ciśnienie sprężania i wynosi ono ok 9 bar na każdym cylindrze. Chce wymienić uszczelniacze zaworów oraz pierścienie tłokowe. Moje pytanie, czy da się zdjąć miske olejowa bez wymontowania silnika? Czy przy tej robocie czyhają jakieś niespodzianki, czy jest jakaś specjalna metoda, bo na dole jest belka zawieszenia. O odpowiedź proszę szczególnie te osoby, które już kiedyś wymieniały pierścienie bez wymontowania silnika.
mam wielki problem. Wczoraj odbyłem moja audiczką podróz do Niemiec, ok. 1500km. Jechałem z prędkością 140-160km/h. Gdy dzis rano sprawdziłem poziom oleju okazało się, że silnik zjadł litr oleju. Silnik jest suchutki i na 100 procent nie ma najmniejszego wycieku oleju. Silnik dymymi na LPG, ale to jest para wodna, a nie spalony olej. Poza tym silnik wydaje się słaby, z trudem osiaga 170km/h i słabo przyspiesza. Auto też dużo pali (13L/benzyny, 16L/LPG na 100km w mieście)ztym, że instalacja LPG jest nowa i jeszcze wymaga ułożenia się i regulacji. Na tej trasie spalił mi średnio.12L/LPG.To była moja pierwsza dłuższa jazda tym autem, gdyż posiadam go od miesiąca. Wiem z doświadczenia, że takie zużycie oleju jest nienormalne i tłumaczenie, że jeżeli zużycie oleju wynosi 1,5L oleju na 1000km to jest ok, to dla mnie bzdura. Zmierzyłem również ciśnienie sprężania i wynosi ono ok 9 bar na każdym cylindrze. Chce wymienić uszczelniacze zaworów oraz pierścienie tłokowe. Moje pytanie, czy da się zdjąć miske olejowa bez wymontowania silnika? Czy przy tej robocie czyhają jakieś niespodzianki, czy jest jakaś specjalna metoda, bo na dole jest belka zawieszenia. O odpowiedź proszę szczególnie te osoby, które już kiedyś wymieniały pierścienie bez wymontowania silnika.
kerpen_rp, aby niepotrzebnie nie wpędzać się w koszty, zacznij od samej wymiany uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy. poczytaj na forum ilu osobom ten zabieg pomógł. mi silnik zużywał ok. 0,5L oleju/1000 km i po wymianie uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania głowicy zużycie oleju ustało. A pierścienie i tak zawsze możesz wymienić
Co do dużego zużycia paliwa, to polecam lekturę tego tematu: https://audi80.pl/b4-20-abt-duze-spa ... t18357.htm
Pozdrawiam
Co do dużego zużycia paliwa, to polecam lekturę tego tematu: https://audi80.pl/b4-20-abt-duze-spa ... t18357.htm
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
Grze, wiem co masz na myśli, oszczędności itd, ale ja naprawde zrobiłem kilkanaście silników grupy VW i wiem, że jedyna droga to wymiana pierścieni. Kiedys miałem diesla, który palił 5 l oleju na 100km i po wymianie pierścieni jak ręką odją, czyli 1L na 10 000km.
[ Dodano: 2009-03-28, 21:02 ]
Ja wiem jakie piereścienie itd. ale czy zdejme miske bez wyjmowania motoru, to jest dla mnie najwazniejsze!!!
[ Dodano: 2009-03-28, 21:02 ]
Ja wiem jakie piereścienie itd. ale czy zdejme miske bez wyjmowania motoru, to jest dla mnie najwazniejsze!!!
kerpen_rp, może Ci się przyda to, co napisał Kolega widmo w swoich postach do tego tematu: https://audi80.pl/19d-1y-ukrecona-sr ... t26449.htm
Jakby co, to napisz do Niego. Na pewno Ci podpowie.
Jakby co, to napisz do Niego. Na pewno Ci podpowie.
Zdejmiesz tylko trzeba sanki ściągnąć a potem żeliwny kołnierz który jest przykręcony od połowy miski w stronę skrzyni i do skrzyni. Jak go zdejmiesz to pod nim jest reszta śrub od miski. Co do części to pierścionki GETZA proponuję najlepiej na pierwszy szlif. Każdy komplet dopasujesz sobie do cylindra ( tzn doszlifujesz zamki do wartości minimalnych) i będzie wtedy śmigać jak nówka. 8-)kerpen_rp pisze:Ja wiem jakie piereścienie itd. ale czy zdejme miske bez wyjmowania motoru, to jest dla mnie najwazniejsze!!!
Uszczelki pierścienie itp najlepiej GETZA albo ERING, VICTOR REINZ żadnych podrób nie kupuj. Bo jak ostatnio kupiłem jakąś tania uszczelkę pod głowicę, była za duza i toki w nią waliły także lepiej trochę więcej dać i żeby było zrobione na gites.tomek1982 pisze:panowie szukuje sie powoli do remontu silnika i mam kilka pytan jakich firm kupywac czesci
uszczelniacze , pierscienie , uszczelki