Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD RA] Czyszczenie intercoolera i chłodnicy oleju.

ODPOWIEDZ
volfen7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2009, 21:13
Lokalizacja: Wielkopolska Lotyń

[1.6TD RA] Czyszczenie intercoolera i chłodnicy oleju.

Post autor: volfen7 » 28 mar 2009, 21:42

Witam! Mam audi 80 b3 1.6TD + intercooler i chłodnice oleju (zamontowane przez poprzedniego właściciela) Dzisiaj podczas wymiany tarcz hamulcowych zauważyłem, że intercooler jest strasznie zabity syfem, oleje i paprochami. Chłodnica oleju podobnie ale bardziej zalana olejem. Co mogę zrobić ? Jak to wyczyścić zeby nie uszkodzić niczego ? Ostatnio zauważyłem ze Audiszka zaczęła mi lekko kopcić mocniej. Może mieć to związek z tym syfem na tych dwóch chłodnicach ? Prosze po pomoc. Z góry dziękuje. POzdrawima.

P.S. Jeśli nie w tym dziale napisałem to bardzo przepraszam i proszę o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2009, 09:18 przez volfen7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 mar 2009, 23:28

volfen7 pisze:Mam audi 80 b3 1.6TD + intercooler i chłodnice oleju (zamontowane przez poprzedniego właściciela)
Chłodnica oleju i intercooler to standardowe wyposażenie tego modelu.
volfen7 pisze:intercooler jest strasznie zabity syfem, oleje i paprochami. Chłodnica oleju podobnie ale bardziej zalana olejem. Co mogę zrobić ?
Ja używałem sprężonego powietrza. Wcześniej warto trochę "zmiękczyć" cały ten syf. Na przykład rozpuszczalnikiem.
volfen7 pisze:Ostatnio zauważyłem ze Audiszka zaczęła mi lekko kopcić mocniej. Może mieć to związek z tym syfem na tych dwóch chłodnicach ?
Obu nie, ale Intercoolera tak. Jeśli będziesz miał go całego zawalonego syfem i powietrze nie będzie przez niego przepływało to może to być przyczyna. A oprócz tego jeszcze 20 innych :-P

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 mar 2009, 09:19

Umyj wszystko w benzynie ekstrakcyjnej, będzie jak nowe. Ewentualnie środek do czyszczenia silników. <ok>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 mar 2009, 11:14

Ja czyściłem intercooler wlewając do wnętrza benzyny. Poczekałem jakiś czas a później wszystko umyłem karcherem gorącą wodą... Jak się później popatrzyło pod światło to prze żeberka było się widać czyli został odpowiednio przeczyszczony <ok> No i oczywiście zrobił się znacząco lżejszy... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 mar 2009, 11:23

Niki20 pisze:a czyściłem intercooler wlewając do wnętrza benzyny.
Ale jak wlejesz to wnętrza to przecież nie rozpuścisz osadów które są między żeberkami :-P

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 mar 2009, 11:26

Zgadza się ale można jeszcze dodatkowo cały ten przewód przeczyścić bo u mnie był ''troszkę'' brudny :-P Między żeberka także lałem no i karcher za kilka godzin i było cacy... <ok>

volfen7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2009, 21:13
Lokalizacja: Wielkopolska Lotyń

Post autor: volfen7 » 29 mar 2009, 18:51

Labiel pisze:Chłodnica oleju i intercooler to standardowe wyposażenie tego modelu.
zdziwiło mnie to ze jest wpisane w dowód TD a nie TDi i dlatego bylem pewien ze to wersja po modyfikacjach. Czytałem na forum o takich :P Ale dzieki za oświecenie mnie :P

Dziękuje za pomoc wszystkim. W poniedziałek sie za to wezmę. :) :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 mar 2009, 19:15

volfen7 pisze:zdziwiło mnie to ze jest wpisane w dowód TD a nie TDi
Bo to jest TD a nie TDi. TDi nie oznacza turbo diesel intercooler jak co niektórzy myślą. "i" to oznaczenie bezpośredniego wtrysku paliwa a w TD jest wtrysk pośredni.

Awatar użytkownika
IwaN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 27 sty 2008, 20:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: IwaN » 29 mar 2009, 19:35


volfen7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2009, 21:13
Lokalizacja: Wielkopolska Lotyń

Post autor: volfen7 » 31 mar 2009, 13:47

IwaN pisze:Turbodiesel Direct Injection

http://pl.wikipedia.org/w...irect_Injection
no dobra teraz mi głupi :P Dzieki za wyjaśnienie. Nie śmiejcie się dopiero sie ucze :P

Wyczyściłem jak powiedzieliście, smiga. Wydaje mi się, że już tak nie kopci. Dzięki pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 mar 2009, 14:39

volfen7 pisze:Wydaje mi się, że już tak nie kopci.
Jak miałeś zapchany syfem rdzeń tak że nie przepływało przez niego powietrze które miało go chłodzić (czyli w zasadzie tak jak byś nie miał icka) to teraz różnica musi być.

volfen7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2009, 21:13
Lokalizacja: Wielkopolska Lotyń

Post autor: volfen7 » 31 mar 2009, 20:37

Labiel pisze:Jak miałeś zapchany syfem rdzeń tak że nie przepływało przez niego powietrze które miało go chłodzić (czyli w zasadzie tak jak byś nie miał icka) to teraz różnica musi być.
nawet czuje różnice podczas jazdy. Pewnie miało na to wpływ także zmiana ogumienia na letnie ale teraz o wiele lżej jej i czuć różnicę podczas przyspieszania i jazdy na trasie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl