Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 13 lis 2008, 14:07

to nie czules że auto jest zamulone? nie chce mi sie wierzyć że turbo padło w przeciągu 2-3 dni.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lis 2008, 20:44

dawaj fotki sam jestem ciekaw <ok> ja mam z93r i turbona g t02 w 95r montowano o ile sie nie myle T05 a T15 jest w golfie, oblukaj dokladnie skad tej olej wyciekl, moze przewod pekl od smarowanka turbiny

szper2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2008, 21:29

[1.6TD SB] Koniec turbiny.

Post autor: szper2 » 29 mar 2009, 23:25

witam
w związku z tym że ostatnio na trasie ok 150 km z prędkością 120-160 km/h pełno było z tyłu niebieskiego dymu a oleju ubyło prawie 1l :shock:, po zdjęciu rury z kolektora dolotowego, przystawieniu ręki i dodaniu gazu cała ręka pokryła się olejem.
stwierdziłem więc, że pewnie turbo padło chociaż pompuje dość dobrze bo ok 0,9 bara tyle że dopiero od ok. 3k obr/min.
Tak więc chcę wymienić turbo najlepiej na większe np k24 :mrgreen:
moje pytanie czy turbo musi być od 1,6 td czy może być np od 100 s4 , czy nie będzie problemu z montażem tej turbiny
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 20:16 przez szper2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 30 mar 2009, 16:29

to ze wrzucisz k24 albo t3, spowoduje ci LAGA. Bo te turbinki ekhm lochy, na zwyklej nie kreconej pompce dosc pozno zaczynaja dmuchac. Wrzuc sobie lepiej t2 albo k14, podkrec na 1,2bara wraz z LDA i jazda <ok>

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 30 mar 2009, 16:41

mrozoo, eeetam gadasz ja miałem obie w SB i polecam K24 podkręcisz pompe i reszte wtedy zobaczysz co potrafi większe turbo,małe turbineczki sa dobre do seryjnych aut ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 30 mar 2009, 16:47

dokladnie tak:) bez podkrecenia pompki to niewiele da,

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 30 mar 2009, 17:44

Czy podniesienie ciśnienia doładowania do 1.2 bara na garrecie T2 i przekręcenie pina gwarantuje wydmuchanie standardowej uszczelki po głowicą? Pytam bo jak zrobi się ładna pogoda to w swoim bolidzie bym coś stjuningował... Motor oczywiście SB.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 30 mar 2009, 18:37

ryzyko jakies tam jest, Labiel na takim doladowaniu sporo czasu smiga i nic nie wydmuchalo. A jak juz wydmucha, to laduj metalowa i z glowy <ok>

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 30 mar 2009, 21:21

dajac nawet 1.5bara z T2 i jeżdząc z głową pozwoli ci jeździć długo,co do uszczelek metalowych z 1.9 nie każdemu 1.6TD podpasuje,znam przypadki gdzie uszczelkę metalową szybko wymieniano na dobrą seryjną poprostu były problemy ze szczelnościa układu chłodzenia.Jak masz dobry silnik i znasz go na wylot bierz klucz 10 i śrubokręt i do dzieła :lol:

szper2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2008, 21:29

Post autor: szper2 » 30 mar 2009, 21:46

dzięki za podpowiedzi ale ja pompę ma już podkręconą i dlatego myślę o większym turbo.
chodzi mi o to czy muszę kupować turbo od 1,6 czy np tak jak pisałem może być od benz. 2,2turbo. czy turbo montowane w dieslu różni się od tego z benzyny i czy nie ma problemów z montażem

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 mar 2009, 22:09

mrozoo pisze:Labiel na takim doladowaniu sporo czasu smiga i nic nie wydmuchalo.
Dokładnie.
Krzylu pisze:eeetam gadasz ja miałem obie w SB i polecam K24 podkręcisz pompe i reszte wtedy zobaczysz co potrafi większe turbo
Ale o co w tym wszystkich tak dokładnie chodzi? No o to aby osiągać jakieś tam ciśnienie doładowania i najlepiej jak najszybciej. Co za różnica czy to 1,2 napompuje T2 czy K24. Tu i tu będzie 1,2 bara. Nie miałem przyjemności z k24 więc nie wiem jak się zbiera ale myślę że jak ktoś nie planuje większych ciśnień niż to 1,2 to nie ma sensu pakować większego turbo. T2 na pewno będzie łatwiej napędzić niż K24.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 mar 2009, 22:15

większe turbo to większa dziura przy zmianie biegów ale jak się wkręci to ostro wymiata :mrgreen: słyszałem że turbo od 2.2 benzyny bardzo ładnie pompowało w 1.9 ale jak chcesz do swojego założyć to już naprawdę ostre mody by się przydały a w szczególności większe wtryski żeby miało co napędzić taką turbinkę ;-) nie wiem czy dla Ciebie nie byłaby lepsza Garrett T15, małe ale za to szybko się wkręca <ok>

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 30 mar 2009, 22:42

fakt jest taki,że małe turbo jest dobre do miasta duże jest dobre jak ciśniesz diesla przy wyższych prędkościach.Najwidoczniej to widać gdy masz wyższe obroty depniesz do końca i na wiekszej turbinie zaczyna odrazu ciągnąc i to dość soczyście a małe turbo już zdycha kiedyś robiłem porównie dwa golfy jeden z K24 drugi T2 takie same ciśnienie 1,2bara i co sie okazało,że dzięki małemu jest lepsze przyśpieszenie do 2/3biegu później już rozhuśtane K24 robi swoje i zostajesz z tyłu
z mojego spostrzeżenia na wiekszej turbinie i dobrze ustawionej pompie TD lepiej rozwija moc tzn spokojniej niema wgniotu z dołu ale za to ciagnie cały czas.
Podstawą jest dobrze ustawiona dawka paliwa żeby napchać wieksze turbo spalinami różnica między rozpędzaniem sie turbin T2/K24 jest raptem 200obrotów więc tragedii niema ;-) nikogo nie zmuszam do zmiany myślenia ze T2 jest bleee ale jeśli miałbym jeszcze kiedyś TD napewno bym wymienił turbine na wiekszą
:-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 mar 2009, 23:00

Krzylu pisze:Najwidoczniej to widać gdy masz wyższe obroty depniesz do końca i na wiekszej turbinie zaczyna odrazu ciągnąc i to dość soczyście a małe turbo już zdycha kiedyś robiłem porównie dwa golfy jeden z K24 drugi T2 takie same ciśnienie 1,2bara i co sie okazało,że dzięki małemu jest lepsze przyśpieszenie do 2/3biegu później już rozhuśtane K24 robi swoje i zostajesz z tyłu
Ale czym by to szło :?: Przecież jedna i druga turbina dawały takie samo ciśnienie w układzie dolotowym, więc nie powinno to mieć znaczenia. Bynajmniej u mnie tak jest, że jak depnę to ciśnienie skacze na maks i tak już trzyma do końca dopóki nie puszczę nogi z gazu. Nie ma efektu "zdychania" turbiny tak jak piszesz, cokolwiek miałoby to znaczyć. Turbo daj maks ciśnienie jakie jej ustawiłem i takie trzyma już do końca obrotów.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 mar 2009, 23:02

Krzylu zgoda, jak robisz większe mody to i turbo musi być większe <ok> z tymi golfami co piszesz to żeby mieć całkowicie rzetelny wynik musiały by być dwa identyczne samochody co do masy, aerodynamiki, ustawione takie same dawki paliwa na całej charakterystyce a najlepiej by było zrobić 4 testy:

1. obaj kierowcy w swoich samochodach
2. zamiana kierowców
3. zamiana turbin
4. zamiana kierowców przy zamienionych turbinach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl