[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny
[1.6TD SB] Koniec turbiny.
witam
w związku z tym że ostatnio na trasie ok 150 km z prędkością 120-160 km/h pełno było z tyłu niebieskiego dymu a oleju ubyło prawie 1l :shock:, po zdjęciu rury z kolektora dolotowego, przystawieniu ręki i dodaniu gazu cała ręka pokryła się olejem.
stwierdziłem więc, że pewnie turbo padło chociaż pompuje dość dobrze bo ok 0,9 bara tyle że dopiero od ok. 3k obr/min.
Tak więc chcę wymienić turbo najlepiej na większe np k24 :mrgreen:
moje pytanie czy turbo musi być od 1,6 td czy może być np od 100 s4 , czy nie będzie problemu z montażem tej turbiny
w związku z tym że ostatnio na trasie ok 150 km z prędkością 120-160 km/h pełno było z tyłu niebieskiego dymu a oleju ubyło prawie 1l :shock:, po zdjęciu rury z kolektora dolotowego, przystawieniu ręki i dodaniu gazu cała ręka pokryła się olejem.
stwierdziłem więc, że pewnie turbo padło chociaż pompuje dość dobrze bo ok 0,9 bara tyle że dopiero od ok. 3k obr/min.
Tak więc chcę wymienić turbo najlepiej na większe np k24 :mrgreen:
moje pytanie czy turbo musi być od 1,6 td czy może być np od 100 s4 , czy nie będzie problemu z montażem tej turbiny
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 20:16 przez szper2, łącznie zmieniany 1 raz.
dajac nawet 1.5bara z T2 i jeżdząc z głową pozwoli ci jeździć długo,co do uszczelek metalowych z 1.9 nie każdemu 1.6TD podpasuje,znam przypadki gdzie uszczelkę metalową szybko wymieniano na dobrą seryjną poprostu były problemy ze szczelnościa układu chłodzenia.Jak masz dobry silnik i znasz go na wylot bierz klucz 10 i śrubokręt i do dzieła :lol:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie.mrozoo pisze:Labiel na takim doladowaniu sporo czasu smiga i nic nie wydmuchalo.
Ale o co w tym wszystkich tak dokładnie chodzi? No o to aby osiągać jakieś tam ciśnienie doładowania i najlepiej jak najszybciej. Co za różnica czy to 1,2 napompuje T2 czy K24. Tu i tu będzie 1,2 bara. Nie miałem przyjemności z k24 więc nie wiem jak się zbiera ale myślę że jak ktoś nie planuje większych ciśnień niż to 1,2 to nie ma sensu pakować większego turbo. T2 na pewno będzie łatwiej napędzić niż K24.Krzylu pisze:eeetam gadasz ja miałem obie w SB i polecam K24 podkręcisz pompe i reszte wtedy zobaczysz co potrafi większe turbo
większe turbo to większa dziura przy zmianie biegów ale jak się wkręci to ostro wymiata :mrgreen: słyszałem że turbo od 2.2 benzyny bardzo ładnie pompowało w 1.9 ale jak chcesz do swojego założyć to już naprawdę ostre mody by się przydały a w szczególności większe wtryski żeby miało co napędzić taką turbinkę nie wiem czy dla Ciebie nie byłaby lepsza Garrett T15, małe ale za to szybko się wkręca <ok>
fakt jest taki,że małe turbo jest dobre do miasta duże jest dobre jak ciśniesz diesla przy wyższych prędkościach.Najwidoczniej to widać gdy masz wyższe obroty depniesz do końca i na wiekszej turbinie zaczyna odrazu ciągnąc i to dość soczyście a małe turbo już zdycha kiedyś robiłem porównie dwa golfy jeden z K24 drugi T2 takie same ciśnienie 1,2bara i co sie okazało,że dzięki małemu jest lepsze przyśpieszenie do 2/3biegu później już rozhuśtane K24 robi swoje i zostajesz z tyłu
z mojego spostrzeżenia na wiekszej turbinie i dobrze ustawionej pompie TD lepiej rozwija moc tzn spokojniej niema wgniotu z dołu ale za to ciagnie cały czas.
Podstawą jest dobrze ustawiona dawka paliwa żeby napchać wieksze turbo spalinami różnica między rozpędzaniem sie turbin T2/K24 jest raptem 200obrotów więc tragedii niema nikogo nie zmuszam do zmiany myślenia ze T2 jest bleee ale jeśli miałbym jeszcze kiedyś TD napewno bym wymienił turbine na wiekszą
z mojego spostrzeżenia na wiekszej turbinie i dobrze ustawionej pompie TD lepiej rozwija moc tzn spokojniej niema wgniotu z dołu ale za to ciagnie cały czas.
Podstawą jest dobrze ustawiona dawka paliwa żeby napchać wieksze turbo spalinami różnica między rozpędzaniem sie turbin T2/K24 jest raptem 200obrotów więc tragedii niema nikogo nie zmuszam do zmiany myślenia ze T2 jest bleee ale jeśli miałbym jeszcze kiedyś TD napewno bym wymienił turbine na wiekszą
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ale czym by to szło :?: Przecież jedna i druga turbina dawały takie samo ciśnienie w układzie dolotowym, więc nie powinno to mieć znaczenia. Bynajmniej u mnie tak jest, że jak depnę to ciśnienie skacze na maks i tak już trzyma do końca dopóki nie puszczę nogi z gazu. Nie ma efektu "zdychania" turbiny tak jak piszesz, cokolwiek miałoby to znaczyć. Turbo daj maks ciśnienie jakie jej ustawiłem i takie trzyma już do końca obrotów.Krzylu pisze:Najwidoczniej to widać gdy masz wyższe obroty depniesz do końca i na wiekszej turbinie zaczyna odrazu ciągnąc i to dość soczyście a małe turbo już zdycha kiedyś robiłem porównie dwa golfy jeden z K24 drugi T2 takie same ciśnienie 1,2bara i co sie okazało,że dzięki małemu jest lepsze przyśpieszenie do 2/3biegu później już rozhuśtane K24 robi swoje i zostajesz z tyłu
Krzylu zgoda, jak robisz większe mody to i turbo musi być większe <ok> z tymi golfami co piszesz to żeby mieć całkowicie rzetelny wynik musiały by być dwa identyczne samochody co do masy, aerodynamiki, ustawione takie same dawki paliwa na całej charakterystyce a najlepiej by było zrobić 4 testy:
1. obaj kierowcy w swoich samochodach
2. zamiana kierowców
3. zamiana turbin
4. zamiana kierowców przy zamienionych turbinach
1. obaj kierowcy w swoich samochodach
2. zamiana kierowców
3. zamiana turbin
4. zamiana kierowców przy zamienionych turbinach