Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all B4] swap 1.6 ADA na 2.0 ACE

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 26 mar 2009, 20:42

tak patrze na to i się zastanawiam ponieważ mam też silnik ADA i mam 2 skrzynie od ABT i 1 od NG może ktoś z was napisac czy będą korpusy pasowaly do tego silnika czy nie?? i czy np. na 1-2 biegu będzie lepiej ciągnać i oczywiście czy na 5 biegu poleci więcej niż 180 dodam że w moim silniku nie ma odcinki zapłonu neci do końca obrotomierza

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 26 mar 2009, 21:10

LOQ pisze: Może ktoś napisać jakie obroty ma 2.0 115 KM na 5 biedu przy 100 i 130km/h ?
Pisałem już ale uściślę: przy 100 km/h 2900 obr., a te 3400 obr. jest przy 120 km/h - można przyjąć 3500 obr. przy 130 km/h :-D

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 mar 2009, 06:10

Skrzynia od NG będzie lepsza od skrzyni ABT w przypadku jej dołączenia do silnika ADA. Obudowa skrzyni jest identyczna. Trzeba tylko zdemontować, lub stoczyć tulejkę ustalajacą skrzynię względem silnika. Ponadto trzeba ze starej skrzyni przełożyć flansze, gdyż w skrzyni od NG są większe.

Silnik ADA i skrzynia od ABT mechanicznie pasują, lecz niestety dobrze to jeździć nie będzie i spalaniu nie wspomnę.

Awatar użytkownika
LOQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 07 paź 2008, 14:30
Lokalizacja: Głogów

Post autor: LOQ » 27 mar 2009, 19:34

willi pisze: dodam że w moim silniku nie ma odcinki zapłonu neci do końca obrotomierza
Specjalnie to jakoś zdjąłeś, czy to usterka, bo u mnie odcina jak każdy silnik na elektronicznym wtrysku.

Jak ma lepiej pracować dłuższa skrzynia od NG z tak słabym silnikiem? Moim zdaniem skrzynia która będzie niewiele obniżać obroty w stosunku do prędkości czyli taka od 2.0 115KM, lepiej się sprawdzi przy tym motorze. ADA jest strasznie słabe na niskich obrotach, dopiero około 2,5tyś zaczyna się trochę zbierać. 3,2tyś obr. to dopiero pokazuje co może. Myślę, że jak przy 130km/h zejdzie z 4tyś na 3,5tyś to będzie dobrze. Jak się mylę to niech mnie ktoś oświeci ;-)

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 27 mar 2009, 20:26

LOQ pisze:
willi pisze: dodam że w moim silniku nie ma odcinki zapłonu neci do końca obrotomierza
Specjalnie to jakoś zdjąłeś, czy to usterka, bo u mnie odcina jak każdy silnik na elektronicznym wtrysku.

Jak ma lepiej pracować dłuższa skrzynia od NG z tak słabym silnikiem? Moim zdaniem skrzynia która będzie niewiele obniżać obroty w stosunku do prędkości czyli taka od 2.0 115KM, lepiej się sprawdzi przy tym motorze. ADA jest strasznie słabe na niskich obrotach, dopiero około 2,5tyś zaczyna się trochę zbierać. 3,2tyś obr. to dopiero pokazuje co może. Myślę, że jak przy 130km/h zejdzie z 4tyś na 3,5tyś to będzie dobrze. Jak się mylę to niech mnie ktoś oświeci ;-)
kolego tego zdjąć się nieda ale zauważyłem ostatnio że po założeniu blosa i filtra stożkowego obrotomierz leci mi na ponad 6500 obr. a nawet za tą skale niewiem czemu tak się dzieje ale nie przeszkadza mi to a wręcz przeciwnie nieraz pomaga przy szybkim wyprzedzaniu :mrgreen:

[ Dodano: 2009-03-27, 20:28 ]
czarekj pisze:Skrzynia od NG będzie lepsza od skrzyni ABT w przypadku jej dołączenia do silnika ADA. Obudowa skrzyni jest identyczna. Trzeba tylko zdemontować, lub stoczyć tulejkę ustalajacą skrzynię względem silnika. Ponadto trzeba ze starej skrzyni przełożyć flansze, gdyż w skrzyni od NG są większe.

Silnik ADA i skrzynia od ABT mechanicznie pasują, lecz niestety dobrze to jeździć nie będzie i spalaniu nie wspomnę.
no to fajowo jutro sprawdze jak to wszystko wygląda w te skrzyni :-P ale mam pytanko flansze- to chodziło ci o to do czego przykręcasz przegób wewnęczny? no i czy ta tulejke jest możliwość przełożenia jej ze skrzyni ADA czy trzeba ją stoczyć?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 mar 2009, 21:49

flansze- to chodziło ci o to do czego przykręcasz przegób wewnęczny?
Tak.
Sprawdź, czy flansze od skrzyni ADA będą pasowały do skrzyni od NG.

Awatar użytkownika
LOQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 07 paź 2008, 14:30
Lokalizacja: Głogów

Post autor: LOQ » 31 mar 2009, 13:15

I jak tam te flansze? W ogóle <willi> będziesz próbował zmieniać tą skrzynię jakby pasowało to wszystko?

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 31 mar 2009, 20:08

jeśli będzie wszystko pasowało to napewno bede próbował ale zastanawiam się czy czasem od NG nie jest inna ponieważ w inną strone jest pochylony silnik i może nie pasowac do silnika, ale to okaże się w najbliższym czasie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl