[all B4] swap 1.6 ADA na 2.0 ACE
tak patrze na to i się zastanawiam ponieważ mam też silnik ADA i mam 2 skrzynie od ABT i 1 od NG może ktoś z was napisac czy będą korpusy pasowaly do tego silnika czy nie?? i czy np. na 1-2 biegu będzie lepiej ciągnać i oczywiście czy na 5 biegu poleci więcej niż 180 dodam że w moim silniku nie ma odcinki zapłonu neci do końca obrotomierza
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Skrzynia od NG będzie lepsza od skrzyni ABT w przypadku jej dołączenia do silnika ADA. Obudowa skrzyni jest identyczna. Trzeba tylko zdemontować, lub stoczyć tulejkę ustalajacą skrzynię względem silnika. Ponadto trzeba ze starej skrzyni przełożyć flansze, gdyż w skrzyni od NG są większe.
Silnik ADA i skrzynia od ABT mechanicznie pasują, lecz niestety dobrze to jeździć nie będzie i spalaniu nie wspomnę.
Silnik ADA i skrzynia od ABT mechanicznie pasują, lecz niestety dobrze to jeździć nie będzie i spalaniu nie wspomnę.
Specjalnie to jakoś zdjąłeś, czy to usterka, bo u mnie odcina jak każdy silnik na elektronicznym wtrysku.willi pisze: dodam że w moim silniku nie ma odcinki zapłonu neci do końca obrotomierza
Jak ma lepiej pracować dłuższa skrzynia od NG z tak słabym silnikiem? Moim zdaniem skrzynia która będzie niewiele obniżać obroty w stosunku do prędkości czyli taka od 2.0 115KM, lepiej się sprawdzi przy tym motorze. ADA jest strasznie słabe na niskich obrotach, dopiero około 2,5tyś zaczyna się trochę zbierać. 3,2tyś obr. to dopiero pokazuje co może. Myślę, że jak przy 130km/h zejdzie z 4tyś na 3,5tyś to będzie dobrze. Jak się mylę to niech mnie ktoś oświeci
kolego tego zdjąć się nieda ale zauważyłem ostatnio że po założeniu blosa i filtra stożkowego obrotomierz leci mi na ponad 6500 obr. a nawet za tą skale niewiem czemu tak się dzieje ale nie przeszkadza mi to a wręcz przeciwnie nieraz pomaga przy szybkim wyprzedzaniu :mrgreen:LOQ pisze:Specjalnie to jakoś zdjąłeś, czy to usterka, bo u mnie odcina jak każdy silnik na elektronicznym wtrysku.willi pisze: dodam że w moim silniku nie ma odcinki zapłonu neci do końca obrotomierza
Jak ma lepiej pracować dłuższa skrzynia od NG z tak słabym silnikiem? Moim zdaniem skrzynia która będzie niewiele obniżać obroty w stosunku do prędkości czyli taka od 2.0 115KM, lepiej się sprawdzi przy tym motorze. ADA jest strasznie słabe na niskich obrotach, dopiero około 2,5tyś zaczyna się trochę zbierać. 3,2tyś obr. to dopiero pokazuje co może. Myślę, że jak przy 130km/h zejdzie z 4tyś na 3,5tyś to będzie dobrze. Jak się mylę to niech mnie ktoś oświeci
[ Dodano: 2009-03-27, 20:28 ]
no to fajowo jutro sprawdze jak to wszystko wygląda w te skrzyni ale mam pytanko flansze- to chodziło ci o to do czego przykręcasz przegób wewnęczny? no i czy ta tulejke jest możliwość przełożenia jej ze skrzyni ADA czy trzeba ją stoczyć?czarekj pisze:Skrzynia od NG będzie lepsza od skrzyni ABT w przypadku jej dołączenia do silnika ADA. Obudowa skrzyni jest identyczna. Trzeba tylko zdemontować, lub stoczyć tulejkę ustalajacą skrzynię względem silnika. Ponadto trzeba ze starej skrzyni przełożyć flansze, gdyż w skrzyni od NG są większe.
Silnik ADA i skrzynia od ABT mechanicznie pasują, lecz niestety dobrze to jeździć nie będzie i spalaniu nie wspomnę.