Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Zawór N75.

Gero12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2008, 09:29
Lokalizacja: lubelskie

[1.9TDI 1Z] Zawór N75.

Post autor: Gero12 » 31 mar 2009, 22:03

Witam wszystkich klubowiczów!!!!
Mam pytanko czy może mi ktoś powiedzieć jak się zabrać do czyszczenia zaworu n75.
Zrobiłem fotki wydaje mi się,że to ten zawór na zdjęciu Nr 1.
I jeszcze jedno co to jest na zdjęciu Nr2 i do czego służy?
Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2009, 21:03 przez Gero12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
łukib4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:18
Lokalizacja: Kuj-pom

Post autor: łukib4 » 31 mar 2009, 23:03

Jeśli n75 jest walnięty to czyszczenie nic nie da.Wiem z własnego doświadczenia.
Użyj szukajki.Na forum jest mnóstwo informacji na teman n75 ;-)

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 31 mar 2009, 23:05

co do n75 jest to wykonalne tylko trza troszke siły użyć do oderwania górnej części tej w której są podłączone 2 wężyki ;-) a 2 foto to zaworek sterujący pracą EGR(recyrkulacja spalin)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 31 mar 2009, 23:28

z tego co widzę to podpisałeś pierwsze zdjęcie cyferką 2 i jest na nim N75 a na drugim zdjęciu z cyferką 1 jest N18 (sterujący EGR, przykręcony do obudowy filtra powietrza)

jeśli chodzi o N75 to da się go naprawić a czyszczenie nic nie da bo przechodzi przez niego pod ciśnieniem powietrze zmieszane z parami oleju i żadne brudy nie mają szansy się w nim utrzymać :mrgreen:

ja u siebie naprawiłem dziada i zanim zrobiłem wszystko co trzeba rozbierałem go z 5 razy bo jak dorobiłem gumę na grzybku to się okazało że dałem trochę za grubą :-/ ale teraz jest już dobrze ;-)

Gero12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2008, 09:29
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Gero12 » 01 kwie 2009, 08:13

Czyli ten zaworek N75 jest odpowiedzialny za poprawne działanie turbiny bo mam wrażenie .że turbina raz ciągnie raz nie i własnie gdzes na forum wyczytałem o N75 że można go wyczyścić np Wd 40

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 01 kwie 2009, 08:20

jak wyrobił się "grzybek" albo przetarła sprężynka to nic Ci nie da czyszczenie, sprawdź wężyki i jak są całe to załóż ten z turbiny na gruszkę omijając N75 i wtedy się przejedź <ok>

Gero12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2008, 09:29
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Gero12 » 06 kwie 2009, 22:02

zastanawiam sie nad kupnem nowegoa zawor n75
tylko juz nie wiem który to jest znalazłem na aukcji w allegro cos takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=604425329
proszę o opinie

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 06 kwie 2009, 23:46

Gero12 pisze:zastanawiam sie nad kupnem nowegoa zawor n75
tylko juz nie wiem który to jest znalazłem na aukcji w allegro cos takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=604425329
proszę o opinie

ten co podałeś w linku to nie do audi
b4 ;-) tu jest taki co potrzebujesz

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 07 kwie 2009, 08:13


Gero12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2008, 09:29
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Gero12 » 07 kwie 2009, 19:51

no dobra panowie podaliście mi linki tego zaworu na zdjeciu pierwszym oznaczony nr 2 czy tak? a ten zawór z aukcji do której ja podałem link to n18 wydaje mi sie tylko koleś go opisał jako n75

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 kwie 2009, 21:30

jak jest turbo VNT czyli np. w AFN to N75 i N18 to te same zawory a różnią się jedynie kolorem główki (sterowanie podciśnieniem) w B4 turbo jest sterowane nadciśnieniem i N75 jest inny (tamten drugi jest np od AHU a od Audi różni się tylko tym że ma dwa uchwyty mocujące)

Gero12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2008, 09:29
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Gero12 » 09 kwie 2009, 20:44

dzięki juz wiem o co chodzi z tym zaworem N75
przyjrzałem sie dzis mojemu zaworowi tylko że ten mój ma jeden uchwyt mocujacy tzn na jedną srubkę a te na allegro są na dwie mocowane
i nie ma na nim żadnych numerów seryjnych tylko napis pierburg
ale myśle że poradze sobie juz z doborem nowego n75
zastanawia mnie jeszcze ten zawór n18 czy ma duze znaczenie dla pracy turbiny?

UKI XX jestes z Parczewa a czy bywasz w Lubartowie bo ja jestem z okolic byśmy sie stykneli kiedys pogadać tak przy okazji

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 10 kwie 2009, 20:37

A jest jakaś różnica w podpinaniu wężyków do obudowy filtra?,chodzi o kolejność który ma być górny,środkowy,czy dolny,1Z Bosch

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 kwie 2009, 09:11

penki00 pisze:A jest jakaś różnica w podpinaniu wężyków do obudowy filtra?,chodzi o kolejność który ma być górny,środkowy,czy dolny,1Z Bosch
nie nie ma

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 kwie 2009, 08:21

karol121 pisze:penki00 napisał/a:
A jest jakaś różnica w podpinaniu wężyków do obudowy filtra?,chodzi o kolejność który ma być górny,środkowy,czy dolny,1Z Bosch
nie nie ma
Dokładnie, z zaworka wychodzi tylko jeden upust do atmosfery a w którą dziurę w obudowie filtra go wetkniesz to już nie ma znaczenia bo wszystko łączy się i tak w jedno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl