[B4 Avant ADA] Zielona Audiola [more fotos str.1]
[B4 Avant ADA] Zielona Audiola [more fotos str.1]
Witam. Niecały rok temu zakupiłem od jakiegoś helmuta Audi 80 B4 z kosmicznym silnikiem 1,6 101KM ADA Jako, że dałem za niego śmieszne pieniądze musiałem poczynić trochę inwestycji. Ogólnie samochód jest w świetnej kondycji jak na ten rok i przebieg. Przed zakupem wykonałem diagnostykę, aby wykluczyć ewentualnego krzywusa.
Zawieszenie ori jeszcze 75% przód i 57% tył, Hamulce przód ok ale tył 16% sprawności, jak się później okazało - zapowietrzone. Zboczenie z toru jazdy 4mm/1m w prawo, a norma do 1cm więc nie było źle :mrgreen: .
Audi 80 Avant 1,6 74kW/101KM ADA 93r.
przebieg 226tyś km - obecnie już 235tyś km
silnik bierze jakieś 0,3-0,5l oleju na 5 tyś km, nie wiem czy to dobrze.
Wyposażenie:
- 4 koła + 5 w bagażniku
- hamulce tarczowe przód i tył (przód 280mm wentylowane, tył standard, tłoczek 38mm)
- ABS
- wspomaganie kierownicy
- elektrycznie sterowane szyby przednie
- lusterka podgrzewane i elektrycznie sterowane
- centralny zamek
- klimatyzacja manualna
- pełne oświetlenie kabiny
- welurowa tapicerka
- fartuch na narty w podłokietniku (nawet już się przydał)
- siłownik do maski
Wykonane prace:
- wymiana świec na NGK i wszystkie nowe filtry
- wymiana tulei przednich wahaczy
- wymiana tłumika środkowego
- wymiana sprężarki od klimatyzacji
- ogólna regeneracja układu klimatyzacji wraz z płukaniem.
Jakiś pomysłowy Dobromir zalał hipolu do sprężarki i szlak trafił całą sprężarkę i parę innych elementów w układzie.
- założyłem te ringi na zegary i wyczyściłem styki od stabilizatora napięcia, bo świrowały liczniki
- nowy skórzany mieszek
- nowe radyjko Pioneer DEH-4000UB pod kolor czerwone podświetlenie
- ogólna naprawa podświetleń na wskaźnikach, pokrętłach i przyciskach w środku
- montaż sterownika do centralki na pilota (wolkswagenowskie scyzoryki)
- nowe oponki na zimę (tzn używane ale prawie jak nowe) Michelin Alpin A2
- ori kołpali na stalówki 15"
- wymiana żarówek na Osram Night Breaker (polecam)
- wymiana prawego przedniego zacisku do hamulca, przy odpowietrzaniu ukręciłem zawór i za nic nie szło go wykręcić nawet tymi lewymi wkrętami do tego.
- wymieniłem dywaniki na jakieś z giełdy za 50zł - nie polecam takiego szajsu, po 3 miesiącach ta niby gumowa podkładka pod stopy dla kierowcy popękała i teraz haczy i przeszkadza
- ostatnio kupiłem też felgi na lato 16" alu ori od Audi Competition Quattro 2.0 16V
- oponki Continental Premium Contact 205/55/R16 (świetne gumy - polecam)
- nowe kpl. sprzędło Sachs
- uszczelniacz wału
- uszczelka pod miska olejową
- uszczelniacze rozrządu
- pasek rozrządu
- wymiana króćca oraz simeringu od układu chłodzenia
- wymiana uszczelki układu wydechowego
- wymiana poduszek oraz łożysk Sachs zawieszenia przód
- nowy pasek klinowy Good Year
Plany:
- przednie zaciski Girling 60 Malowane na srebrno
- regeneracja tylnych zacisków i malowanie na srebrno
- wymiana wszystkich tarcz na nawiercane i nacinane
- montaż halogenów i kierunków w przedni zderzak (tak jak w wersji 2.8)
- ogólnie tą konsole chce zapełnić przyciskami
- montaż taszków przód i tył
- głośniki JBL lub infinity + wzmacniacz
- wytłumienie wszystkich drzwi, bagażnika i coś muszę wymyślić ze słupkami środkowymi, bo te plastiki skrzypią niemiłosiernie.
- zegary VDO
- AC/BC
- kiera multifunkcyjna lub od tiptronika - podłączenie pod radyjko sterowania głośności i zmiana stacji/piosenki
No to parę fotek:
Zawieszenie ori jeszcze 75% przód i 57% tył, Hamulce przód ok ale tył 16% sprawności, jak się później okazało - zapowietrzone. Zboczenie z toru jazdy 4mm/1m w prawo, a norma do 1cm więc nie było źle :mrgreen: .
Audi 80 Avant 1,6 74kW/101KM ADA 93r.
przebieg 226tyś km - obecnie już 235tyś km
silnik bierze jakieś 0,3-0,5l oleju na 5 tyś km, nie wiem czy to dobrze.
Wyposażenie:
- 4 koła + 5 w bagażniku
- hamulce tarczowe przód i tył (przód 280mm wentylowane, tył standard, tłoczek 38mm)
- ABS
- wspomaganie kierownicy
- elektrycznie sterowane szyby przednie
- lusterka podgrzewane i elektrycznie sterowane
- centralny zamek
- klimatyzacja manualna
- pełne oświetlenie kabiny
- welurowa tapicerka
- fartuch na narty w podłokietniku (nawet już się przydał)
- siłownik do maski
Wykonane prace:
- wymiana świec na NGK i wszystkie nowe filtry
- wymiana tulei przednich wahaczy
- wymiana tłumika środkowego
- wymiana sprężarki od klimatyzacji
- ogólna regeneracja układu klimatyzacji wraz z płukaniem.
Jakiś pomysłowy Dobromir zalał hipolu do sprężarki i szlak trafił całą sprężarkę i parę innych elementów w układzie.
- założyłem te ringi na zegary i wyczyściłem styki od stabilizatora napięcia, bo świrowały liczniki
- nowy skórzany mieszek
- nowe radyjko Pioneer DEH-4000UB pod kolor czerwone podświetlenie
- ogólna naprawa podświetleń na wskaźnikach, pokrętłach i przyciskach w środku
- montaż sterownika do centralki na pilota (wolkswagenowskie scyzoryki)
- nowe oponki na zimę (tzn używane ale prawie jak nowe) Michelin Alpin A2
- ori kołpali na stalówki 15"
- wymiana żarówek na Osram Night Breaker (polecam)
- wymiana prawego przedniego zacisku do hamulca, przy odpowietrzaniu ukręciłem zawór i za nic nie szło go wykręcić nawet tymi lewymi wkrętami do tego.
- wymieniłem dywaniki na jakieś z giełdy za 50zł - nie polecam takiego szajsu, po 3 miesiącach ta niby gumowa podkładka pod stopy dla kierowcy popękała i teraz haczy i przeszkadza
- ostatnio kupiłem też felgi na lato 16" alu ori od Audi Competition Quattro 2.0 16V
- oponki Continental Premium Contact 205/55/R16 (świetne gumy - polecam)
- nowe kpl. sprzędło Sachs
- uszczelniacz wału
- uszczelka pod miska olejową
- uszczelniacze rozrządu
- pasek rozrządu
- wymiana króćca oraz simeringu od układu chłodzenia
- wymiana uszczelki układu wydechowego
- wymiana poduszek oraz łożysk Sachs zawieszenia przód
- nowy pasek klinowy Good Year
Plany:
- przednie zaciski Girling 60 Malowane na srebrno
- regeneracja tylnych zacisków i malowanie na srebrno
- wymiana wszystkich tarcz na nawiercane i nacinane
- montaż halogenów i kierunków w przedni zderzak (tak jak w wersji 2.8)
- ogólnie tą konsole chce zapełnić przyciskami
- montaż taszków przód i tył
- głośniki JBL lub infinity + wzmacniacz
- wytłumienie wszystkich drzwi, bagażnika i coś muszę wymyślić ze słupkami środkowymi, bo te plastiki skrzypią niemiłosiernie.
- zegary VDO
- AC/BC
- kiera multifunkcyjna lub od tiptronika - podłączenie pod radyjko sterowania głośności i zmiana stacji/piosenki
No to parę fotek:
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 22:44 przez LOQ, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
Ladne to wyrwales. Silniczek jak sie sprawuje, mala pojemnosc ale swoja droga ze wzgledu na moc powinien sobie dawac rade z Avantem.
A teraz uwagi
Owszem hamuja duzo lepiej ale... bedziesz zalowal jesli masz zamiar wsadzic jakies "ciekawe" felgi. Takie tarcze szybciej scieraja klocki a co za tym idzie strasznie pyla felgi, non stop trzeba je pucowac zeby jakos wygladalo to.
A teraz uwagi
LOQ pisze:wymiana wszystkich tarcz na nawiercane i nacinane
Owszem hamuja duzo lepiej ale... bedziesz zalowal jesli masz zamiar wsadzic jakies "ciekawe" felgi. Takie tarcze szybciej scieraja klocki a co za tym idzie strasznie pyla felgi, non stop trzeba je pucowac zeby jakos wygladalo to.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR