[B4 ABK] Zapłon, blokowanie komputera bez VAGa
OK w takim razie jutro postaram się sprawdzić zapłon blokując go VAGiem zobaczymy czy jest inaczej.
Dziś trochę pojeżdżę bo jak się okazało auto zaczęło normalnie odpalać, a nie tak jak na filmiku, jednak było zimne, więc to może przez to. Zagrzeje je porządnie i zobaczę czy odpali bez wariacji.
EDIT------------------------
Jutro nadeszło bardzo szybko, nie wytrzymałem i poszedłem sprawdzić
Silnik zagrzany, podpinam VAGa->Basic Settings
Zapłon wygląda tak jak przy blokowaniu sterownika czujnikiem (fotka w poście wyżej)
Sprawdzam przy podobnych obrotach ale bez blokowania kompa w jakikolwiek sposób i koło zamachowe także stoi w pewnym zakresie obrotów nieruchomo jednak nie widać żadnego znaku.
Po zagrzaniu silnika za którymś razem odpalił wariując obrotami ale 3 na 4 razy odpalił idealnie choć obroty wisiały na 1050 i dopiero po muśnięciu gazem spadły do 860.
Powiedzcie mi jeszcze bo zawsze myślałem, że mieszanka zapala się zaraz PO osiągnięciu przez tłok max górnej pozycji, owe 6* PO. Skoro stojąc przodem do auta wał kręci się w prawo (zgodnie z ruchem zegara) i w okienku najpierw pokazuje się kreska a potem znak "0" to który znak w końcu pokazuje nam 6*?? Jeśli znak "0" na kole oznacza punkt zerowy (zwrotny tłoka) a kreska jest przed nim (pokaże się jako pierwsza) to kreska jest to 6* PRZED, a nie PO górnym położeniu tłoka. Dobrze rozumuje?? <lol>
Z drugiej strony mówi się, że ustawiamy wyprzedzenie zapłonu, czyli PRZED
Ale się zakręciłem... rozjaśnijcie mi to proszę :roll:
Dziś trochę pojeżdżę bo jak się okazało auto zaczęło normalnie odpalać, a nie tak jak na filmiku, jednak było zimne, więc to może przez to. Zagrzeje je porządnie i zobaczę czy odpali bez wariacji.
EDIT------------------------
Jutro nadeszło bardzo szybko, nie wytrzymałem i poszedłem sprawdzić
Silnik zagrzany, podpinam VAGa->Basic Settings
Zapłon wygląda tak jak przy blokowaniu sterownika czujnikiem (fotka w poście wyżej)
Sprawdzam przy podobnych obrotach ale bez blokowania kompa w jakikolwiek sposób i koło zamachowe także stoi w pewnym zakresie obrotów nieruchomo jednak nie widać żadnego znaku.
Po zagrzaniu silnika za którymś razem odpalił wariując obrotami ale 3 na 4 razy odpalił idealnie choć obroty wisiały na 1050 i dopiero po muśnięciu gazem spadły do 860.
Powiedzcie mi jeszcze bo zawsze myślałem, że mieszanka zapala się zaraz PO osiągnięciu przez tłok max górnej pozycji, owe 6* PO. Skoro stojąc przodem do auta wał kręci się w prawo (zgodnie z ruchem zegara) i w okienku najpierw pokazuje się kreska a potem znak "0" to który znak w końcu pokazuje nam 6*?? Jeśli znak "0" na kole oznacza punkt zerowy (zwrotny tłoka) a kreska jest przed nim (pokaże się jako pierwsza) to kreska jest to 6* PRZED, a nie PO górnym położeniu tłoka. Dobrze rozumuje?? <lol>
Z drugiej strony mówi się, że ustawiamy wyprzedzenie zapłonu, czyli PRZED
Ale się zakręciłem... rozjaśnijcie mi to proszę :roll:
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2009, 17:51 przez PMX, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13
Dokładnie tak.PMX pisze:Skoro stojąc przodem do auta wał kręci się w prawo (zgodnie z ruchem zegara) i w okienku najpierw pokazuje się kreska a potem znak "0" to który znak w końcu pokazuje nam 6*?? Jeśli znak "0" na kole oznacza punkt zerowy (zwrotny tłoka) a kreska jest przed nim (pokaże się jako pierwsza) to kreska jest to 6* PRZED, a nie PO górnym położeniu tłoka. Dobrze rozumuje??
Ogólnie zasada jest taka by spowodować (zablokowac sterownik), żeby w pewnym zakresie obrotów silnika sterownik nie zmieniał punktu wystapienia iskry i właśnie wtedy ustawić zapłon na znaczniku 6 stopni. Czasami są to obroty w zakresie 2000-2500 obr/min (dla digifant 1.6) a czasami obroty biegu jałowego. Zdarzyły mi sie dwa skrajne przypadki spowodowane jak przypuszczam wersją softu digifanta 1.75. W jednym z nich trzeba było zwiekszać obroty do ok. 2300 obr/min a w drugim przypadku takiej czynności nie trzeba było robić. Także żeby dokonać prawidłowej regulacji zapłonu trzeba troszkę się "napatrzeć" na znacznik pojawiający sie w okienku, by nabrać doświadczenia w wychwytywaniu momentu gdy sterownik jest odpowiednio zablokowany.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2009, 20:58 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, iskra pojawia się przed ZZ.PMX pisze:Czy wyprzedzenie zapłonu 6* robi się ze względu na opóźnienie i szybkość poruszania się tłoka?
Po prostu mieszanka paliwowo-powietrzna potrzebuje trochę czasu by się zapalić i aby ciśnienie spalających sie gazów osiągnęło swoje maksimum.
Sterownik silnika "samoczynnie" reguluje dynamiczny kąt wyprzedzenia zapłonu w zakresie 0 do ok. 40 stopni. Biorąc pod uwagę statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu z punktu widzenia silnika zapłon występuje wtedy w zakresie 6 do 46 stopni przed ZZ.
Tu przyczyn może być kilka. Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy. No i ten nieszczęsny przepływomierz. Może klapka się blokuje i silnik nie dostaje odpowiednio dużo paliwa.Po ustawieniu zapłonu silnik ładniej się zbiera, lepiej się kręci ale powyżej 4,5 tys już kiepsko ciągnie...
Czarku, przepływka jest na 99% sprawna, auto nigdy nie gazowane, klapka działa idealnie, sprawdzałem napięcia jakie z niej wychodzą i jest OK.
Przekaźnik nr 30 przelutowany
Co do ciśnienia paliwa to w przyszłym tygodniu będę wymieniał filtr bo wygląda jakby nikt go nie ruszał i sondę lambda, która także nie wygląda na sprawną (generuje napięcie od 0,2-0,7V - sprawdzone miernikiem, na VAGu jest podobnie)
Czy jeśli będę sprawdzał ciśnienie to przed czy za regulatorem ciśnienia? Podejrzewam że przed za już jest listwa i ciężko będzie się wpiąć. Sam regulator sprawdzony i nie puszcza bokiem.
Zimny silnik jakby lepiej pracuje, lepiej się zbiera itd, czujnik temp sprawdzany w garnku wody przy 90-100* ma ~213 ohm czyli w miarę OK, czujnik jest oryginalny lecz nie nówka.
Przekaźnik nr 30 przelutowany
Co do ciśnienia paliwa to w przyszłym tygodniu będę wymieniał filtr bo wygląda jakby nikt go nie ruszał i sondę lambda, która także nie wygląda na sprawną (generuje napięcie od 0,2-0,7V - sprawdzone miernikiem, na VAGu jest podobnie)
Czy jeśli będę sprawdzał ciśnienie to przed czy za regulatorem ciśnienia? Podejrzewam że przed za już jest listwa i ciężko będzie się wpiąć. Sam regulator sprawdzony i nie puszcza bokiem.
Zimny silnik jakby lepiej pracuje, lepiej się zbiera itd, czujnik temp sprawdzany w garnku wody przy 90-100* ma ~213 ohm czyli w miarę OK, czujnik jest oryginalny lecz nie nówka.
Witam podlacze sie do tematu moj problem polegal na tym ze mialem spore wahania obrotow podczas hamowania.Dzis pojechalem do mojego mechanika aby sprawdzic zaplon okazalo sie ze byl przestawiony.Zaplon ustwilismy tak jak czarek radzi i problem z obrotami znikl co bardzo mnie ucieszylo i dzieki ci za podanie instrukcji lecz pojawil sie nowy problem podczas przyspieszania wystepuje cos w rodzaju turbo dziury.Podlaczylismy pod vaga wynik 0 bledowco moze byc przyczyna.
Obawiam sie Czarku ze raczej nie ale co mnie jeszcze smuci to fakt ze dodatkowo do braku mocy dochodzi bardzo szybkie lapanie temperatury mowa tu o zegarowych 90 st.Czy przegazowanie 4 krotne ma odbywac sie juz po podlaczeniu wtyczki od czujnika?czy jeszcze przed.Prosba do ciebie o napisanie mi moze na meila procedure ustawienia zaplonu wczoraj 2 godziny poswiecilem na szukaniu w szukajce ale znalazlem tylko szczatkowe informacje a pelne zestawienie mialem na starym kompie ktorego juz sie pozbylem.Moj meil to drklauf4@wp.pl Dzieki