[B4 ALL] AC a rezerwa paliwa
[B4 ALL] AC a rezerwa paliwa
WItam Klubowiczów.
mam taki problem. jestem szczesliwym posiadaczem modułu AC zamiast MC i pojawil sie delikatny problem z ustawieniem rezerwy paliwa.
jesli chodzi o wskazania zbiornika to do czerwonych kresek jest wielka przestrzeń a od czasu do czasu rezerwa zwlaszcza przy skrecie w lewo zapala sie (( szukalem juz na forum i jeden Klubowicz podpowiedzial abym zmienil ustawienie AC na benzyne ale to rowniez nic nie zmienilo ( z tego co sie doczytalem to moduly AC/BC maja potencjometr do ustawienia rezerwy no ale niestety przy samym AC nic takiego nie zauwazylem...
moze ktorys z Klubowiczow mial podobny problem i jakos Sobie z tym poradzil...
prosze o jakakolwiek pomoc
mam taki problem. jestem szczesliwym posiadaczem modułu AC zamiast MC i pojawil sie delikatny problem z ustawieniem rezerwy paliwa.
jesli chodzi o wskazania zbiornika to do czerwonych kresek jest wielka przestrzeń a od czasu do czasu rezerwa zwlaszcza przy skrecie w lewo zapala sie (( szukalem juz na forum i jeden Klubowicz podpowiedzial abym zmienil ustawienie AC na benzyne ale to rowniez nic nie zmienilo ( z tego co sie doczytalem to moduly AC/BC maja potencjometr do ustawienia rezerwy no ale niestety przy samym AC nic takiego nie zauwazylem...
moze ktorys z Klubowiczow mial podobny problem i jakos Sobie z tym poradzil...
prosze o jakakolwiek pomoc
- KLAKSON
- Forum Audi 80
- Posty: 1767
- Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
- Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
- Kontakt:
Witaj. Sam AC nie ma niestety tego potencjo metra do ustawienia rezerwy. Próbowałeś ustawiać rezerwę tak jak było o tym na forum?. U mnie mam ACBC i nawet mi sie nigdy jeszcze nie zapaliła ta rezerwa . Nawet wyjeździłem wszystko do końca i nic, zero informacji. I co najgorsze nikt nie umie mi pomóc z tym
U mnie jest jeszcze inaczej... Rezerwa co prawda działa idealnie tzn. nie zapala się na zakrętach itp. ale kiedy jest już blisko rezerwy i np szybko ruszę do tyłu to podświetli się AC ale jeszcze nie zmieni się ikonka na dystrybutor po czym gaśnie. Skutkuje to tym że mruga AC z napisem OK Jak paliwka jest mniej to oczywiście zapali się dystrybutor
Też sobie tak pomyślałem bo pojawiło się to po zrobieniu porządków w kablach za licznikiem, a że po zatankowaniu zjawisko się nie pojawiało natomiast teraz przy rezerwie powróciło postawiłem na dziwne działanie rezerwy...KLAKSON pisze:masz gdzieś zwarcie. Nie może się pojawiać napis OK od tak :mrgreen:PMX pisze:Skutkuje to tym że mruga AC z napisem OK
Musze oblookać te kabelki raz jeszcze :roll:
dziwne to jest ze jednemu działa, jednemu czasami a innemu wogóle :shock:
Ja mam moduł ACBC
Ja u siebie mam rezerwe ustawioną książkowo (w koncu pisałem opis)
Gdy mam mało paliwa (tj wskazówka zaczyna wchodzić na czerwone pole) to nawet na bardzo ostrych zakrętach (gdy pasażerowie latają po aucie :lol: ) nie zapala sie rezerwa paliwa.
Gdy mam wskazówke w połowie czerwonego pola to ACBC sygnalizuje mi na wyswietlaczu od BordComputera migającą ilością KM jaką mogę przejechać ( 50km)
gdy wyjeżdzę paliwo bardziej tj wskazówka na tuż przeg grubą czerwoną kreską
ACBC sygnalizuje na wyswietlaczu BordComputera migającą ilośc km jaką mogę przejechać (LO - od słowa LOW czyli niski)
Dopiero jak wskazówka wejdzie na grubą czerwoną kreskę zaświeca się główny księgowy (rezerwa)
gdy postawię samochód na pochyłym podjeździe (nachylenie ok 30*) tak że paliwo sie przelewa na stronę pasażera to wtedy gdy mam wskazówkę na początku czerwonego pola wtedy zapali sie rezerwa. gdy wyjadę na równą drogę rezerwa znika a wskaznik sie podnosi.
Mi juz wiele razy sie zapalała rezerwa paliwa gdy jechałem np autostradą.
ale nigdy gdy skręcałem w lewo nie zapaliła sie rezerwa.
Może warto zrobić taki test.
gdy jest niski poziom paliwa wyjąć wtyczkę od baku i zmierzyć oporność potencjometru pływaka
dotankować pare litrów paliwa i ponownie wyjąć wtyczkę która przychodzi do baku (4 pin)
i sprawdzić oporność potencojetru pływaka.
Porównac wyniki bo nie pamietam juz jak to było:
1. Niski poziom - niski opór potencjometru
2. niski poziom - wysoki opór potencjometru
następnie dorwać potencjometr nastawny ze sklepu elektronicznego o podobnych parametrach regulacujnych
i podłączyć go do tejrze wtyczki na krótko. i sprawdzić czy jak się zmniejszy (lub zwiększy) opór to wtedy wskaznik będzie reagował podnoszeniem lub opuszczaniem i czy wkoncu zapali sie rezerwa i przy jakim oporze.
Ja mam moduł ACBC
Ja u siebie mam rezerwe ustawioną książkowo (w koncu pisałem opis)
Gdy mam mało paliwa (tj wskazówka zaczyna wchodzić na czerwone pole) to nawet na bardzo ostrych zakrętach (gdy pasażerowie latają po aucie :lol: ) nie zapala sie rezerwa paliwa.
Gdy mam wskazówke w połowie czerwonego pola to ACBC sygnalizuje mi na wyswietlaczu od BordComputera migającą ilością KM jaką mogę przejechać ( 50km)
gdy wyjeżdzę paliwo bardziej tj wskazówka na tuż przeg grubą czerwoną kreską
ACBC sygnalizuje na wyswietlaczu BordComputera migającą ilośc km jaką mogę przejechać (LO - od słowa LOW czyli niski)
Dopiero jak wskazówka wejdzie na grubą czerwoną kreskę zaświeca się główny księgowy (rezerwa)
gdy postawię samochód na pochyłym podjeździe (nachylenie ok 30*) tak że paliwo sie przelewa na stronę pasażera to wtedy gdy mam wskazówkę na początku czerwonego pola wtedy zapali sie rezerwa. gdy wyjadę na równą drogę rezerwa znika a wskaznik sie podnosi.
Mi juz wiele razy sie zapalała rezerwa paliwa gdy jechałem np autostradą.
ale nigdy gdy skręcałem w lewo nie zapaliła sie rezerwa.
Może warto zrobić taki test.
gdy jest niski poziom paliwa wyjąć wtyczkę od baku i zmierzyć oporność potencjometru pływaka
dotankować pare litrów paliwa i ponownie wyjąć wtyczkę która przychodzi do baku (4 pin)
i sprawdzić oporność potencojetru pływaka.
Porównac wyniki bo nie pamietam juz jak to było:
1. Niski poziom - niski opór potencjometru
2. niski poziom - wysoki opór potencjometru
następnie dorwać potencjometr nastawny ze sklepu elektronicznego o podobnych parametrach regulacujnych
i podłączyć go do tejrze wtyczki na krótko. i sprawdzić czy jak się zmniejszy (lub zwiększy) opór to wtedy wskaznik będzie reagował podnoszeniem lub opuszczaniem i czy wkoncu zapali sie rezerwa i przy jakim oporze.
Tak się zastanawiam czy wskazywanie rezerwy przez AC przy połowie baku itp. nie jest spowodowane tym że wszyscy, którzy mają z tym kłopot mają AC od B3 w B4.
W B3 zbiornik paliwa był pionowo za siedzeniem, u mnie w B4 Cabrio też tak jest i AC działa dobrze.
W B4 jak dobrze pamiętam zbiornik leży płasko i paliwko inaczej się układa przy przechyłach czy skręcie, ma większą powierzchnie i możliwości "rozlania" się na jedną stronę, co za tym idzie w miejscu potencjometru poziomu paliwa łatwiej robi się go mniej.
W B3 zbiornik paliwa był pionowo za siedzeniem, u mnie w B4 Cabrio też tak jest i AC działa dobrze.
W B4 jak dobrze pamiętam zbiornik leży płasko i paliwko inaczej się układa przy przechyłach czy skręcie, ma większą powierzchnie i możliwości "rozlania" się na jedną stronę, co za tym idzie w miejscu potencjometru poziomu paliwa łatwiej robi się go mniej.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
pragne zwrocic uwage ze kolega Widmo opisuej AC dla benzyniaka, widac w podpisie ze mial A80 z silnikiem ABT, a tam sie AC inaczej zachowuje niz dla diesla
w "kułatro" B4 zbiornik paliwa jest tak powykrecany ze szkoda gadac, i w jednym ze schematow znalazlem przekaznik ktory wlasnie koryguje zbyt czeste przechyly plywaka przy opcji z AC, mysle rowniez ze dla diesli B4 przy opcji z AC fabrycznie wystepowal ten przekaznik, bo jakos trudno mi uwierzyc ze tak ma byc ze byle przechyl a pol baku i rezerwa pokazuje sie na AC
rozpiska pinow wyglada tak, plus po stacyjce (pin 75) minus (pin 31) i przewod z plywaka(pin A)
w "kułatro" B4 zbiornik paliwa jest tak powykrecany ze szkoda gadac, i w jednym ze schematow znalazlem przekaznik ktory wlasnie koryguje zbyt czeste przechyly plywaka przy opcji z AC, mysle rowniez ze dla diesli B4 przy opcji z AC fabrycznie wystepowal ten przekaznik, bo jakos trudno mi uwierzyc ze tak ma byc ze byle przechyl a pol baku i rezerwa pokazuje sie na AC
rozpiska pinow wyglada tak, plus po stacyjce (pin 75) minus (pin 31) i przewod z plywaka(pin A)
Ostatnio zmieniony 05 cze 2013, 20:26 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 4 razy.