Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT 2.0+LPG] Problem z wentylatorem chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

[ABT 2.0+LPG] Problem z wentylatorem chłodnicy

Post autor: radziobiker » 04 kwie 2009, 11:34

Witam. Problem jest taki, że nie włącza się pierwszy bieg wentylatora (wentylator włącza sie dopiero przy 98-100 C), a zaczyna się robic cieplej i zaczyna sie grzać. Sprawdziłem bezpieczniki (nie miałem nr 20, więc go dołożyłem) ale problem nie zniknął.

Awatar użytkownika
rafałsz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 516
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:26
Lokalizacja: RDE

Post autor: rafałsz » 04 kwie 2009, 12:33

Czujnik temperatury sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 04 kwie 2009, 13:33

Ten w chłodnicy?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 04 kwie 2009, 13:49

Tak ten w chłodnicy (termowyłącznik)

z postu wnioskuję ze masz dwubiegowy wentylator chłodnicy (3 przewody do wentylatora) i załącza ci się dopiero 2 bieg

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 04 kwie 2009, 14:04

:oops: Tego nie sprwadziłem (czy trzy przewody). A gdzie je znajdę?

Awatar użytkownika
pasiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 18:28
Lokalizacja: Ziemia Święta
Kontakt:

Post autor: pasiak » 04 kwie 2009, 14:17

radziobiker pisze::oops: Tego nie sprwadziłem (czy trzy przewody). A gdzie je znajdę?
na wtyczce która wkładasz w czujnik (termowyłącznik)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 04 kwie 2009, 15:04

pasiak pisze:radziobiker napisał/a:
:oops: Tego nie sprwadziłem (czy trzy przewody). A gdzie je znajdę?
na wtyczce która wkładasz w czujnik (termowyłącznik)
Albo we wtyczce którą masz wpiętą do wentylatora chłodnicy

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 05 kwie 2009, 12:24

Trzy przewody.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 05 kwie 2009, 13:33

miałem 2 ABT i za każdym razem wentylator był jednobiegowy

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 kwie 2009, 13:52

olek70 pisze:miałem 2 ABT i za każdym razem wentylator był jednobiegowy
te egzemplarze z fabryczną klimą miały wentylatory 2 biegowe oraz te egzemplarze ze wzmocnionym układem chłodzenia
moja B4 ma dokładaną klime w serwisie we Włoszech i mam wentylator jednobiegowy oraz dodatkowy wentylator do klimy

Radziobiker

na 99% masz uwalony czujnik załączenia wentylatora, w twoim przypadku I bieg sie nie włącza, bo skoro piszesz że dopiero włącza się dopiero przy 98-100*C to w takim wypadku włącza ci się II bieg wentylatora

Wentylator skoro działa na II biegu to musi byc także sprawny na I biegu (są ze sobą powiązane)

Ewentualnie moze styki w czujniku załączenia wentylatora są (ten od I biegu) są zaśniedziałe lub gdzieś jest przerwa na przewodzie co raczej wykluczam.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 05 kwie 2009, 23:02

A jakiej firmy najlepiej kupić ten czujnik?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 kwie 2009, 23:23

radziobiker pisze:A jakiej firmy najlepiej kupić ten czujnik?
moze napisze jakiej firmy unikać będzie prościej ;-)

Topran oraz Hanspreis

natomiast dobre czujniki robi:

FAE, Wahler, Vernet

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 12 kwie 2009, 16:08

Nie chcę zakładać nowego tematu. Chodzi o układ chłodzenia. Zrobiło się cieplej i znowu mam problemy. Silnik się przegrzewa i robi sie tak duże ciśnienie w układzie, że wczoraj pękł mi jeden z węży. Co może byc przyczyną takiej sytuacji? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 12 kwie 2009, 18:57

przyczyną może być zaciety termostat , uszkodzony termowłącznik w chłodnicy lub uszkodzona uszczelka pod głowicą (dostają ci się spaliny do układu chłodzenia).

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 kwie 2009, 20:35

do tego dochodzi nieszczelność układu ->wyciek -> podsysanie powietrza -> zapowietrzanie układu.

Tak jak pisał kolega wyżej sprawdź działąnie termostatu, czujnika załączenia wentylatora najlepiej gdy jest zdemontowane z auta.
sprawdź 2 plastikowe kroćce głowicy i wszystkie połaczenie węży.
sprawdź czy w zbiorniczku wyrónawczym czuć zapach spalin i gdy silnik jest rozgrzany to czy gotuje płyn a w zbiorniczku są charakterystyczne bąble.
Jeśli nie ma widocznego wycieku płynu a go ubywa moze być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica.
Można pokusić się o wykręcenie świec i sprawdzeniu jak wyglądają świecie oraz tłoki (przez otwory na świece) jesli płyn idzie na tłoki będzie widać wyraźnie czysty tłok i świecę. Tłoki po stronie kolektora ssącego będą czyste natomiast reszta tłoka powinna być szara lub czarna.

Jeśli wszystko wygląda na sprawne tj brak wycieków, nie ubywa płynu, węże i ich połączenia są szczelne,czujnik w chłodnicy i termostat sprawne, kroćce całe, brak zapachu płynu w kabinie. należy porządnie odpowietrzyć układ chłodzenia najlepiej podciśnieniowo :arrow: za pomocą przyrządu o nazwie Inżektor podciśnieniowy niewiele osób (prywatnych) i wartsztatów go posiada. Wg mnie jedyna skuteczna, bardzo szybka i ekonomiczna metoda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl