Audi 80 Avant Quattro (RS2 Replica) 1.9 PD 250 hp 451 nm
Audi 80 Avant Quattro (RS2 Replica) 1.9 PD 250 hp 451 nm
WITAM ...
Przedstawiam moje audi model B4 avant quattro rok 1994
silnik 2.0 16v 140 PS obecnie 1,9 PD TDi AWX
sprowadzony z austri w 2006 ,w bardzo ładnym stanie (typowa seria)
klimatyzacja , 4x el.szyby , el. lusterka , el. szyberdach ,abs , 2x air bag .
Auto zaraz po zakupie 25-05-2006
Zmiany mechaniczne: 2007 rok - 2010 rok
-silnik z vw passat 2002 rok 1.9 tdi 130 PS oznaczenie AWX
-szkrzynia biegów 6-cio biegowa z audi a6 1998 rok (quattro)
-łapy skrzyni biegów audi RS2
-skrócony wał 25mm
-tylny most audi coupe quattro 2.8
-zaciski hamulcowe z audi s2 (dwutłoczkowe)
-tarcze 276 mm brembo + kloci feredo
-montaż IC
-program na 170 PS
-sprzegło speik
-zawieszenie gwintowane H&R
Zmiany wygladu auta: 2008 rok - 2010 rok
-lampy soczewkowe audi RS2
-zderzak przedni audi RS2
-zderzak tylni audi RS2
-lusterka audi RS2
-halogeny + kierunki audi RS2
-tylna blenda audi RS2
-atrapa przód made in JOM
-felgi ATS DTM 17 , bardzo lekkie
-spoiler tzw daszek na tylnej szybie
Zmiany wnętrza auta : 2010 rok - 2011 rok
-kierownica trójramienna
-fotele audi TT (podgrzewane)
-dodatkowe zegary pod panelem nawiewów
-dodatkowe zegary na slópku (cisnienie paliwam, EGT, doładowanie)
W planach na 2010 -2011
-zmiana turba na GTB 2260V
-większy intercooler
-wydech 3 cale kwasniak
-pompowtryski ARL (bardziej wydajne)
Zdięcia auta lata 2008-2010
2010. 06. 01
No i stało się najgorsze , niestety sąsiadka nawracając uszkodziła mi przód auta . :evil: synek załamany
Niestety z braku czasu autko dłuższy czas stało nienaprawiane ale chęć ukończenia projektu i doprowadzenie auta do ładu jest silniejsza niż zdrowy rozsądek :mrgreen:
Dlatego kolejne etapy poniżej
Etap-1 samochód rozebrany był do gołej blachy powodem była chęć zrobienia wszystkiego od początku poprawienie partactwa osób które wcześniej grzebały przy aucie , na pierwszym miejscu do wycięcia i kosza poszły mocowania poduszek silnika , następnie wiązka silnika (ogólnie cała elektronika w aucie ) co niestety przysporzyło mi troszkę problemów i pochłonęło dużo czasu ale efekt porażający :mrgreen:
Etap -2 w pracach była blacha zająłem sie podłogą choć tam najmniej pracy bo przecież to Audi nowa konserwacja oraz środek w profilach zamkniętych pozwoli przetrwać mu kolejne 10 lat bez rdzy
Etap-3 mechanika silnika oraz układu napędowego nowe łapy skrzyni biegów oryginalne z Audi RS2 do skrzyni 6-cio biegowej po obsadzeniu skrzyni zająłem sie dorobieniem łap pod poduszki silnika . silnik siadł o ok 4cm niżej niż poprzednio w końcu wszystko do siebie pasuje nic nie jest ponaciągane oraz idealnie w pionie i poziomie a nie jak poprzednio . Następnym krokiem to przeróbka układu wydechowego gdyż turbo zespawałem wraz z kolektorem ( koniec z transzami ,barankami itp które ciągle się rozszczelniały co skutkowało brakiem mocy i smrodem spalin w kabinie ) wydech oczywiście owinięty taśmą termoizolacyjną . Układa paliwowy , nowe wysokiej klasy przewody paliwowe + instalacja chłodnicy paliwa , nowe przewody wysokociśnieniowe olejowe do smarowania turbinki nowe przewody podciśnieniowe silikonowe , przed odpaleniem si;lnika oczywisie nowe filtry oleje skrzynia + most + silnik . Silnik odpalił od kopa tak więc przystępuje do dalszych prac ...
Etap-4 Środek , nowe wygłuszenia filc 15 mm + nowa wykładzina oczywiście przed ich montażem cała podłoga pomalowana i zabezpieczona na nowo .
Montaż klimatronika + navi audi plus DX
Cała tapicerka odebrana od tapicera oczywiście wykonana jak w oryginale czyli czarna skóra plus środki niebieska al kantara oraz podobnie boczki drzwi .
Etap-5 Hamulce , kupiłem zestaw zacisków Brembo pod tarcze 324mm X 28mm tarcze Textar+klocki oraz adaptery no i nowe przewody w oplocie tarcze dedykowane do fdrda focusa rs mk1 nie chciałem zmieniać rozstawu na 5 x112 tył jeszcze nie wiem ale pewnie bedzie tarcza 280 mm .
ok to na razie tyle w temacie c.d.n.
2014 03
Samochód odebrany z lakierni dorobione wloty na masce subaru impreza gt , auto pomalowane kolor czarna perła , pozostał montaż hamulców no i W-wy na strojonko
fotki niestety mam ale tylko z telefonu
Nareszcie przyszły zaciski + adaptery z renowacji Zaciski z alfy 166 tarcza 324 mm z focusa rs mk1 klocki z alfy 166
i montaz na aucie
Przedstawiam moje audi model B4 avant quattro rok 1994
silnik 2.0 16v 140 PS obecnie 1,9 PD TDi AWX
sprowadzony z austri w 2006 ,w bardzo ładnym stanie (typowa seria)
klimatyzacja , 4x el.szyby , el. lusterka , el. szyberdach ,abs , 2x air bag .
Auto zaraz po zakupie 25-05-2006
Zmiany mechaniczne: 2007 rok - 2010 rok
-silnik z vw passat 2002 rok 1.9 tdi 130 PS oznaczenie AWX
-szkrzynia biegów 6-cio biegowa z audi a6 1998 rok (quattro)
-łapy skrzyni biegów audi RS2
-skrócony wał 25mm
-tylny most audi coupe quattro 2.8
-zaciski hamulcowe z audi s2 (dwutłoczkowe)
-tarcze 276 mm brembo + kloci feredo
-montaż IC
-program na 170 PS
-sprzegło speik
-zawieszenie gwintowane H&R
Zmiany wygladu auta: 2008 rok - 2010 rok
-lampy soczewkowe audi RS2
-zderzak przedni audi RS2
-zderzak tylni audi RS2
-lusterka audi RS2
-halogeny + kierunki audi RS2
-tylna blenda audi RS2
-atrapa przód made in JOM
-felgi ATS DTM 17 , bardzo lekkie
-spoiler tzw daszek na tylnej szybie
Zmiany wnętrza auta : 2010 rok - 2011 rok
-kierownica trójramienna
-fotele audi TT (podgrzewane)
-dodatkowe zegary pod panelem nawiewów
-dodatkowe zegary na slópku (cisnienie paliwam, EGT, doładowanie)
W planach na 2010 -2011
-zmiana turba na GTB 2260V
-większy intercooler
-wydech 3 cale kwasniak
-pompowtryski ARL (bardziej wydajne)
Zdięcia auta lata 2008-2010
2010. 06. 01
No i stało się najgorsze , niestety sąsiadka nawracając uszkodziła mi przód auta . :evil: synek załamany
Niestety z braku czasu autko dłuższy czas stało nienaprawiane ale chęć ukończenia projektu i doprowadzenie auta do ładu jest silniejsza niż zdrowy rozsądek :mrgreen:
Dlatego kolejne etapy poniżej
Etap-1 samochód rozebrany był do gołej blachy powodem była chęć zrobienia wszystkiego od początku poprawienie partactwa osób które wcześniej grzebały przy aucie , na pierwszym miejscu do wycięcia i kosza poszły mocowania poduszek silnika , następnie wiązka silnika (ogólnie cała elektronika w aucie ) co niestety przysporzyło mi troszkę problemów i pochłonęło dużo czasu ale efekt porażający :mrgreen:
Etap -2 w pracach była blacha zająłem sie podłogą choć tam najmniej pracy bo przecież to Audi nowa konserwacja oraz środek w profilach zamkniętych pozwoli przetrwać mu kolejne 10 lat bez rdzy
Etap-3 mechanika silnika oraz układu napędowego nowe łapy skrzyni biegów oryginalne z Audi RS2 do skrzyni 6-cio biegowej po obsadzeniu skrzyni zająłem sie dorobieniem łap pod poduszki silnika . silnik siadł o ok 4cm niżej niż poprzednio w końcu wszystko do siebie pasuje nic nie jest ponaciągane oraz idealnie w pionie i poziomie a nie jak poprzednio . Następnym krokiem to przeróbka układu wydechowego gdyż turbo zespawałem wraz z kolektorem ( koniec z transzami ,barankami itp które ciągle się rozszczelniały co skutkowało brakiem mocy i smrodem spalin w kabinie ) wydech oczywiście owinięty taśmą termoizolacyjną . Układa paliwowy , nowe wysokiej klasy przewody paliwowe + instalacja chłodnicy paliwa , nowe przewody wysokociśnieniowe olejowe do smarowania turbinki nowe przewody podciśnieniowe silikonowe , przed odpaleniem si;lnika oczywisie nowe filtry oleje skrzynia + most + silnik . Silnik odpalił od kopa tak więc przystępuje do dalszych prac ...
Etap-4 Środek , nowe wygłuszenia filc 15 mm + nowa wykładzina oczywiście przed ich montażem cała podłoga pomalowana i zabezpieczona na nowo .
Montaż klimatronika + navi audi plus DX
Cała tapicerka odebrana od tapicera oczywiście wykonana jak w oryginale czyli czarna skóra plus środki niebieska al kantara oraz podobnie boczki drzwi .
Etap-5 Hamulce , kupiłem zestaw zacisków Brembo pod tarcze 324mm X 28mm tarcze Textar+klocki oraz adaptery no i nowe przewody w oplocie tarcze dedykowane do fdrda focusa rs mk1 nie chciałem zmieniać rozstawu na 5 x112 tył jeszcze nie wiem ale pewnie bedzie tarcza 280 mm .
ok to na razie tyle w temacie c.d.n.
2014 03
Samochód odebrany z lakierni dorobione wloty na masce subaru impreza gt , auto pomalowane kolor czarna perła , pozostał montaż hamulców no i W-wy na strojonko
fotki niestety mam ale tylko z telefonu
Nareszcie przyszły zaciski + adaptery z renowacji Zaciski z alfy 166 tarcza 324 mm z focusa rs mk1 klocki z alfy 166
i montaz na aucie
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 14:32 przez quattro, łącznie zmieniany 105 razy.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
turbognoja ? nie lubie jak ktoś tak określa diesla , zresztą wielkiej róznicy niebedzie rs2 4,8 do setki ja planuje zejsć poniżej 5,5 do setki
Ostatnio zmieniony 08 mar 2008, 15:20 przez quattro, łącznie zmieniany 1 raz.
I pozniej go odpaliszwystarczy że dołoże lustrka z porsche 993 i zmineni piasty na 5x112 dodam dwa znaczki rs2 i jak spotkasz to autko na drodze dasz sobie ręke uciąć że to rs2
NIe pisz ze jest to Rs2 tylko jesli juz stylizacja na Rske :-> Kurcze a jak myslalem ze kogos z rska mamy ^^
a tutaj odnosnie danych techn.
http://centrum.audi80.pl/content/view/57/55/
http://www.tots.ch/rs2/index.htm a tutaj co prawda po niemiecku ale znajdziesz wszystkie roznice miedzy zwykla b4 a tym potworem (polecam zakladke TEchnik).
Nie ma sensu o tym dyskutowac.
Ogolnie pokaz jak ten potwor wyglada na lepszych zdjeciach