Miałem ten sam problem. Wycie było czy jechałem na luzie czy przyśpieszałem, przy 80 cieżko było rozmawiać. Był luz na łożyskach, wystarczyło złapać reką za półoś i wyczówalny był luz, wg mnie najprostszy test. Skrzynia poszła do wymiany. I cisza
A też wiele osób sugerowało że to łozysko w kole i wymyślało co raz to nowe testy na sprawdzenie stanu tego łożyska.
[80 b2 1.6 DT] huczy skrzynia czy łożyska?
sluchaj ja mialem dokladnie ten sam problem w moim B3 quattro i co sie okazalo ze to jednak łozyska na pólośkach,a jakie ty wymieniłeś ???matt_s pisze:Ja tez sie podepne bo mam podobny problem. U mnie jest to bardziej gwizd, wraz ze zwiekszeniem predkosci głosniejszy, niezaleznie od tego czy jade na biegu czy na luzie. Łożyska oba wymieniane...
czy mam to rozumieć tak że jak są ciepłe (gorące) to wtedy łożyska są do wymiany?grze pisze: Dotknij opon, felg, śrub od kół i zobacz czy się nie nagrzewają - to samo z każdym kołem.
[ Dodano: 2010-03-19, 18:07 ]
i jeszcze jedno pytanie. może wydawać się głupie ale ja tego nie wiem i jestem ciekaw
ile łożysk jest w przednim kole? a ile w tylnim (hamulce bębnowe)?
Witam, mam problem podobny jak wy, a mianowicie jak jadę prosto to od 50 na godzinę zaczyna lekko chuczeć a czym szybciej tym głośniej i nawet jak jadę na biegu też i jak puszczę gaz lecz nie wiem czy jak puszcze bieg i jadę na luzie ale to sprawdzę i jutro napiszę. A jak jadę do przodu to jest huk ale jak skręcam w lewo jest prawie 2 razy głośniejszy a jak w prawo to nie ma wcale. Co wy na to ? Byłem u mechanika i stwierdził że to łożysko w kole. Umówiłem się z nim na środę na wymianę obu chodź jedna strona 80zł wymiana i łożysko z SKF około120zł więc jak mi wymieni 2 to 400zł nie moje. A jak to nie będzie to ?
ja zrobilem najprostszy test - mi pomogl to i tobie pomoze. podnioslem przod na lewarkach i podlozylem po kobylce pod wahacze tak ze kola byly w powietrzu. zaciagnalem reczny i uruchomilem silnik. wlaczylem 5 bieg i zablokowalem gaz (moze ci pomoc druga osoba) na jakis 90km/h. nastepnie podszedlem raz pod jedno raz pod drugie kolo i sluchalem z ktorego slychac buczenie. zmieniajac predkosc kol mozna sie upewnic czy to na 100% dane kolo. moj sposob nic nie kosztuje. odradzam podnoszenie tylko jednej strony samochodu i wykonywania tego testu jak radza niektorzy bo mozna nabawic sie problemow z mechanizmem roznicowym (jedno kolo bedzie mialo prednosci rzedu 90km/h a drugie bedzie stalo w miejscu)