[B4 ABK 2.0] Wątpliwości dotyczące instalacji LPG
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
[B4 ABK 2.0] Wątpliwości dotyczące instalacji LPG
Witam. Niedawno kupiłem Audiczkę. Autko super. Tylko że trochę pali. Nawet przy jeździe weterana 10 musi zeżreć. Już spokojniej się nie da przy tak elastyczym silniku(biorąc pod uwagę troskę o panewki, wał korbowy żeby nie wybić). Otóż gaz jaki chciałem założyć to sekwencja w cenie 2300. Czy jestem w stanie coś zrobić przy silniku (myślałem o diagnostyce czujników, sond i innych elementów które da się za tym sposobem sprawdzić) i w porównywalnej cenie je wymienić. Wystarczy że "jakimś cudem" zaoszczędzę do 2 litrów i daruję sobie zagazowanie. Naprawdę szkoda silniczka. Obecnie mam drugi etat i stać mnie lać do niego ale wszyscy wiedzą jak jest. Obecnie ma 190000 (tak pokazuje licznik) i wiem że na gazie nie zrobi drugie tyle. Na benzynie owszem. Mieszkam w Katowicach i prosiłbym chociaż o polecenie Dobrego diagnosty z mojego rejonu. Byłem na Bomie (niby renoma)i pokazało tylko " kod błyskowy" i facet powiedział że się nie połączył. Chciałem coś więcej od niego wyciągnąć to powiedział tylko że to stary silnik i wszystko. Aha. Miał wtyczkę (???) 5 kabli, z których podłączył 4 gdzieś do przekaźników, wyszukiwał jakieś sterowniki i po ponad 5 minutach pokazał się napis kod błyskowy i to wszystko. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No to już wiesz, że do tego diagnosty/mechanika więcej jeździć nie należy. ECU w ABK jak najbardziej daje się zdiagnozować przy pomocy PC-ta z VAG-iem. Co prawda nie zawsze pozwala to wykryć niedomagania ale wprawne oko dobrego diagnosty potrafi wiele wypatrzyć.Francis1982 pisze:Byłem na Bomie (niby renoma)i pokazało tylko " kod błyskowy" i facet powiedział że się nie połączył. Chciałem coś więcej od niego wyciągnąć to powiedział tylko że to stary silnik i wszystko. Aha. Miał wtyczkę (???) 5 kabli, z których podłączył 4 gdzieś do przekaźników, wyszukiwał jakieś sterowniki i po ponad 5 minutach pokazał się napis kod błyskowy i to wszystko.
Po pierwsze to ja bym ten przebieg pomnożył przez 2. Po drugie skąd teoria, że na LPG nie przejedzie tyle samo? Zapewniam Cię, że spokojnie zrobi.Francis1982 pisze:Obecnie ma 190000 (tak pokazuje licznik) i wiem że na gazie nie zrobi drugie tyle.
A w jakim cyklu to spalanie? Jeśli miasto i bardzo krótkie odcinki na zimnym silniku to spalanie całkiem normalne, jeśli jednak to trasa to: na początek sprawdź słynny przekaźnik nr 30, następnie czujnik temperatury do ECU (niebieski) oraz sondę lambda i regulator ciśnienia paliwa. Możesz też zmierzyć kompresję i sprawdzić skład spalin (tylko zanotuj wszystkie wyniki analizy na biegu jałowym i na podwyższonych obrotach).
- majeczek78
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26
Dlaczego uważasz gas za złe rozwiązanie? Nie miałem tego konkretnego silnika, obecne to 1,8 gaźnik i tylko ten był robiony na gas. Jak narazie 60tyś na gazie i zero problemów. Inne auto innej marki też na gazie 80tyś i też zero problemów. Ja nie widzę nic złego w instalacjach gazowych. U mnie jest inny silnik to fakt. Spalanie tej audicy to 8-9l na setkę.
Nie wiem czy za 2300 zł założysz dobrą instalkę do tego silnika.
Priorytetem do poprawnego działania instalacji sekwencyjnej są szybkie i precyzyjne wtryski, a także poprawnie nawiercony kolektor, bez wyjęcia raczej nie da się tego dobrze zrobić. A rzadko który gazownik ściąga kolektor do nawiercania
Priorytetem do poprawnego działania instalacji sekwencyjnej są szybkie i precyzyjne wtryski, a także poprawnie nawiercony kolektor, bez wyjęcia raczej nie da się tego dobrze zrobić. A rzadko który gazownik ściąga kolektor do nawiercania
witajcie. mam prośbe. Danek widze ty najbardziej orientujesz sie w tym temacie (reszta niech się nie gniewa) :):) mógłbyś opisać w punktach jak powinna wyglądać instalacja gazowa w silniku ABK (jakia założyć to wiem (sekwencja) chodzi mi o dokładniejsze dane począwszy od wtrysku a skończywszy na zbiorniku(ile litrów)) zastanawiam sie nad założeniem gazolinki do awojej laleczki i z tego co gadałem ze znajomym gazownikiem to krzyknal mi 2100 za sekw... bys napisał to bym mu powiedział czarne na białym co powinno być założone i sprawdzł ewentualną cene. wiem że sporo o tym było ale nie ma tego aż tak opisanego całyczas z "wątkami"z góry zdziekuje za "opis" i serdecznie pozdrawiam wszystkich klubowiczów
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
kopec_22, Są bardziej doświadczeni w temacie ode mnie (Kornel, KorNoLio). Nie jestem instalatorem i w związku z tym nie jestem na bieżąco z produktami, a sytuacja zmienia się dość dynamicznie. Jeszcze parę miesięcy temu proponowałbym zbiornik toroidalny w miejsce koła (największy jaki się da tam włożyć - min 45 litrów), reduktor Lovato do 200 KM (konkretnego typu nie pamiętam teraz), wtryski MagicJet 1 ohmowe i dysze 1,8 mm, sterownik Stag300 lub Stag 4. Zapytaj jeszcze wspomnianych kolegów, może doradzą coś nowszego, lepszego, bardziej niezawodnego. Poza tym tak samo ważne jak komponenty jest kto zakłada instalację. Jak widać w tych wątkach: https://audi80.pl/b4-20-abk-94-nowa- ... i&start=50 https://audi80.pl/abk-sekwencja-trze ... ja+wtryski ABK jest wymagającym silnikiem i nie każdy umie go dobrze zagazować. Więc jeśli to Twój znajomy gazownik i masz do niego zaufanie to zapytaj go i poproś o szczerą odpowiedź czy już gazował ABK i jeśli tak to z jakim skutkiem.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Witam, moje ABK 115 kucyków zrobiło dokładnie 99,3km zalałem znowu do pełna i zmieścieło się już tylko dokładnie 8,6litra gazy czyli tyle mi właśnie pali.
W tym 50km na trasie a 50 po mieście.
Założyłem w piątek sekwencję wtryski MagicJest 1 Ohm, reduktor tomasetto, komputer Autronic. Chłopakom zajęło to 5h.
Lata świetnie 2700PLN Nie wiem czy to dużo za to wiem że fachowo, różnicy prawie nie ma chyba że w przyśpieszaniu, ale to naprawdę bardzo subtelna różnica, ile u Was kosztuje sekwencja w podobnej konfiguracji?
W tym 50km na trasie a 50 po mieście.
Założyłem w piątek sekwencję wtryski MagicJest 1 Ohm, reduktor tomasetto, komputer Autronic. Chłopakom zajęło to 5h.
Lata świetnie 2700PLN Nie wiem czy to dużo za to wiem że fachowo, różnicy prawie nie ma chyba że w przyśpieszaniu, ale to naprawdę bardzo subtelna różnica, ile u Was kosztuje sekwencja w podobnej konfiguracji?
No właśnie coś kiedyś mi się gdzieś obiło o oczy i uszy, ale nie wiem dokładnie jak to z tym jest.Danek pisze:Kornel, Autronic oprócz II generacji robi też sterowniki do sekwencji. Jest to bardzo podobne do Diego Ego. Tylko już nie pamiętam czy wymaga MAP sensora do kalibracji.
Mam w moim ABT Autronic AL-700. A przełącznik z napisem Autronic miały też sterowniki Zenita.
A Diego G3 wymaga 2 map sensora, a Autronic nie wiem bo nie widziałem.