Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0] Wątpliwości dotyczące instalacji LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[B4 ABK 2.0] Wątpliwości dotyczące instalacji LPG

Post autor: Francis1982 » 30 mar 2009, 20:11

Witam. Niedawno kupiłem Audiczkę. Autko super. Tylko że trochę pali. Nawet przy jeździe weterana 10 musi zeżreć. Już spokojniej się nie da przy tak elastyczym silniku(biorąc pod uwagę troskę o panewki, wał korbowy żeby nie wybić). Otóż gaz jaki chciałem założyć to sekwencja w cenie 2300. Czy jestem w stanie coś zrobić przy silniku (myślałem o diagnostyce czujników, sond i innych elementów które da się za tym sposobem sprawdzić) i w porównywalnej cenie je wymienić. Wystarczy że "jakimś cudem" zaoszczędzę do 2 litrów i daruję sobie zagazowanie. Naprawdę szkoda silniczka. Obecnie mam drugi etat i stać mnie lać do niego ale wszyscy wiedzą jak jest. Obecnie ma 190000 (tak pokazuje licznik) i wiem że na gazie nie zrobi drugie tyle. Na benzynie owszem. Mieszkam w Katowicach i prosiłbym chociaż o polecenie Dobrego diagnosty z mojego rejonu. Byłem na Bomie (niby renoma)i pokazało tylko " kod błyskowy" i facet powiedział że się nie połączył. Chciałem coś więcej od niego wyciągnąć to powiedział tylko że to stary silnik i wszystko. Aha. Miał wtyczkę (???) 5 kabli, z których podłączył 4 gdzieś do przekaźników, wyszukiwał jakieś sterowniki i po ponad 5 minutach pokazał się napis kod błyskowy i to wszystko. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 mar 2009, 20:30

Francis1982 pisze:Byłem na Bomie (niby renoma)i pokazało tylko " kod błyskowy" i facet powiedział że się nie połączył. Chciałem coś więcej od niego wyciągnąć to powiedział tylko że to stary silnik i wszystko. Aha. Miał wtyczkę (???) 5 kabli, z których podłączył 4 gdzieś do przekaźników, wyszukiwał jakieś sterowniki i po ponad 5 minutach pokazał się napis kod błyskowy i to wszystko.
No to już wiesz, że do tego diagnosty/mechanika więcej jeździć nie należy. ECU w ABK jak najbardziej daje się zdiagnozować przy pomocy PC-ta z VAG-iem. Co prawda nie zawsze pozwala to wykryć niedomagania ale wprawne oko dobrego diagnosty potrafi wiele wypatrzyć.
Francis1982 pisze:Obecnie ma 190000 (tak pokazuje licznik) i wiem że na gazie nie zrobi drugie tyle.
Po pierwsze to ja bym ten przebieg pomnożył przez 2. Po drugie skąd teoria, że na LPG nie przejedzie tyle samo? Zapewniam Cię, że spokojnie zrobi.
A w jakim cyklu to spalanie? Jeśli miasto i bardzo krótkie odcinki na zimnym silniku to spalanie całkiem normalne, jeśli jednak to trasa to: na początek sprawdź słynny przekaźnik nr 30, następnie czujnik temperatury do ECU (niebieski) oraz sondę lambda i regulator ciśnienia paliwa. Możesz też zmierzyć kompresję i sprawdzić skład spalin (tylko zanotuj wszystkie wyniki analizy na biegu jałowym i na podwyższonych obrotach).

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 31 mar 2009, 14:24

Najlepiej znajdź kogoś kto ma wprawę w gazowaniu ABK. To nie jest prosty silniczek i moża narobić sobie gnoju. Dobry gazownik przed zagazowaniem zrobi na pewno dokładną analizę by wiedzieć co sam zmienil a co było.

Awatar użytkownika
majeczek78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26

Post autor: majeczek78 » 31 mar 2009, 16:48

Ja jeżdżę zagazowaną ABK tyle za mam instalację z parownikiem i kompem od gazu. Autko pali mi około 12L w mieście. Na trasie nie sprawdzałem. Instalacja sekwencyjna na pewno będzie lepsza do tego silnika i ogólnie jezdzi sie całkiem całkiem.

Awatar użytkownika
AUDI_80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:08

Post autor: AUDI_80 » 01 kwie 2009, 14:18

Dlaczego uważasz gas za złe rozwiązanie? Nie miałem tego konkretnego silnika, obecne to 1,8 gaźnik i tylko ten był robiony na gas. Jak narazie 60tyś na gazie i zero problemów. Inne auto innej marki też na gazie 80tyś i też zero problemów. Ja nie widzę nic złego w instalacjach gazowych. U mnie jest inny silnik to fakt. Spalanie tej audicy to 8-9l na setkę.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 01 kwie 2009, 21:09

Nie wiem czy za 2300 zł założysz dobrą instalkę do tego silnika.

Priorytetem do poprawnego działania instalacji sekwencyjnej są szybkie i precyzyjne wtryski, a także poprawnie nawiercony kolektor, bez wyjęcia raczej nie da się tego dobrze zrobić. A rzadko który gazownik ściąga kolektor do nawiercania :-/

kopec_22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 15 gru 2008, 21:17
Lokalizacja: płońsk

Post autor: kopec_22 » 01 kwie 2009, 21:28

witajcie. mam prośbe. Danek widze ty najbardziej orientujesz sie w tym temacie (reszta niech się nie gniewa) :):):) mógłbyś opisać w punktach jak powinna wyglądać instalacja gazowa w silniku ABK (jakia założyć to wiem (sekwencja) chodzi mi o dokładniejsze dane począwszy od wtrysku a skończywszy na zbiorniku(ile litrów)) zastanawiam sie nad założeniem gazolinki do awojej laleczki i z tego co gadałem ze znajomym gazownikiem to krzyknal mi 2100 za sekw... bys napisał to bym mu powiedział czarne na białym co powinno być założone i sprawdzł ewentualną cene. wiem że sporo o tym było ale nie ma tego aż tak opisanego całyczas z "wątkami"z góry zdziekuje za "opis" i serdecznie pozdrawiam wszystkich klubowiczów :)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 kwie 2009, 21:14

kopec_22, Są bardziej doświadczeni w temacie ode mnie (Kornel, KorNoLio). Nie jestem instalatorem i w związku z tym nie jestem na bieżąco z produktami, a sytuacja zmienia się dość dynamicznie. Jeszcze parę miesięcy temu proponowałbym zbiornik toroidalny w miejsce koła (największy jaki się da tam włożyć - min 45 litrów), reduktor Lovato do 200 KM (konkretnego typu nie pamiętam teraz), wtryski MagicJet 1 ohmowe i dysze 1,8 mm, sterownik Stag300 lub Stag 4. Zapytaj jeszcze wspomnianych kolegów, może doradzą coś nowszego, lepszego, bardziej niezawodnego. Poza tym tak samo ważne jak komponenty jest kto zakłada instalację. Jak widać w tych wątkach: https://audi80.pl/b4-20-abk-94-nowa- ... i&start=50 https://audi80.pl/abk-sekwencja-trze ... ja+wtryski ABK jest wymagającym silnikiem i nie każdy umie go dobrze zagazować. Więc jeśli to Twój znajomy gazownik i masz do niego zaufanie to zapytaj go i poproś o szczerą odpowiedź czy już gazował ABK i jeśli tak to z jakim skutkiem.

Nemo 28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 lip 2008, 19:20

Post autor: Nemo 28 » 04 kwie 2009, 21:43

W mojej audiczce gazownia za 2 tyg. ma zmieniać komputer ze staga300 na staga300+ więc zobaczę jak będzie. Jeżeli Twój temat będzie aktualny to napiszę jak się sprawuje.Ps. Moje audi quattro pali na trasie 9 a w mieście ok 11 przy jeździe do 120km/h.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 05 kwie 2009, 05:30

Nemo 28 pisze:W mojej audiczce gazownia za 2 tyg. ma zmieniać komputer ze staga300 na staga300+ więc zobaczę jak będzie. Jeżeli Twój temat będzie aktualny to napiszę jak się sprawuje.Ps. Moje audi quattro pali na trasie 9 a w mieście ok 11 przy jeździe do 120km/h.
9 litrów LPG?

Nemo 28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 lip 2008, 19:20

Post autor: Nemo 28 » 05 kwie 2009, 13:21

Tak 9l LPG, benzyny średnio paliła 8 przy takiej samej jeździe.

Awatar użytkownika
daroRK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Krosno

Post autor: daroRK » 14 kwie 2009, 01:03

Witam, moje ABK 115 kucyków zrobiło dokładnie 99,3km zalałem znowu do pełna i zmieścieło się już tylko dokładnie 8,6litra gazy czyli tyle mi właśnie pali.
W tym 50km na trasie a 50 po mieście.

Założyłem w piątek sekwencję wtryski MagicJest 1 Ohm, reduktor tomasetto, komputer Autronic. Chłopakom zajęło to 5h.

Lata świetnie ;-) 2700PLN Nie wiem czy to dużo za to wiem że fachowo, różnicy prawie nie ma chyba że w przyśpieszaniu, ale to naprawdę bardzo subtelna różnica, ile u Was kosztuje sekwencja w podobnej konfiguracji?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 14 kwie 2009, 17:01

MagicJet ma 1.8ohm a nie 1.

Komputer Autronic hmmmm może zrób fotkę albo coś więcej napisz, nie pokręciłeś czegoś z tą nazwą :?: Chyba, że taki masz napis na przycisku, ale to nie jest nazwa kompa ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 kwie 2009, 18:23

Kornel, Autronic oprócz II generacji robi też sterowniki do sekwencji. Jest to bardzo podobne do Diego Ego. Tylko już nie pamiętam czy wymaga MAP sensora do kalibracji.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 14 kwie 2009, 20:42

Danek pisze:Kornel, Autronic oprócz II generacji robi też sterowniki do sekwencji. Jest to bardzo podobne do Diego Ego. Tylko już nie pamiętam czy wymaga MAP sensora do kalibracji.
No właśnie coś kiedyś mi się gdzieś obiło o oczy i uszy, ale nie wiem dokładnie jak to z tym jest.

Mam w moim ABT Autronic AL-700. A przełącznik z napisem Autronic miały też sterowniki Zenita.


A Diego G3 wymaga 2 map sensora, a Autronic nie wiem bo nie widziałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl