Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI] wymiana oslony przegubu zewnetrznego- pytanko

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
tarantura13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 14 mar 2007, 19:01

[B4 1,9 TDI] wymiana oslony przegubu zewnetrznego- pytanko

Post autor: tarantura13 » 15 kwie 2009, 13:56

Witam wszystkich

zamierzam wymienic oslone przegubu zewnetrzengo wedlug instrukcji umieszczonej na forum przez rajdowiec86

https://audi80.pl/b41z-wymiana-oslon ... t15532.htm

tylko mam jedno pytanko..... czy przy dokrecaniu lozyska kola piasty niezbedny jest kluczy dynamometryczny???? czy mozna to zrobic bez niego na tzw OKO ;-p

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 kwie 2009, 16:45

Hehe na tzw. oko to chłop w szpitalu umarł. :-P
A tak na poważnie wiadomo jak sie nie ma klucza dynamometrycznego to innego wyjścia nie ma. Niemniej jednak śruba ta musi być dokręcona dość mocno bo może zerwać wielowypust na przegubie i (bądź) piaście.
Dobrze po takim zabiegu jest podjechać do jakiegoś znajomego mechanika który posiada takowy klucz i dokręci ja prawidłowym momentem.
Nadmienie dokręcona śruba może powodować nadmierne grznie sie łożyska i w efekcie jego uszkodzenie.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 16 kwie 2009, 10:04

Jak nie posiadasz klucza bierzesz przedłużkę (rurę) a pózniej tak jak Radek napisał ;-)

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 16 kwie 2009, 12:17

Ja dokręcam śrubę, potem opuszczam auto, robię kilka obrotów kierownicą w prawo i w lewo. Potem trzeba złapać za górę koła i poszarpać. Powinieneś wyczuć luz na łożysku. Zakładasz klucz, trochę podciągasz i znowu sprawdzasz. Robisz tak do momentu aż luz zniknie. Na koniec robisz z wyczuciem 1/4 obrotu i powinno być ok. Na wszelki wypadek po krótkiej jeździe robisz kontrolę.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 16 kwie 2009, 20:21

olek70 pisze:Ja dokręcam śrubę, potem opuszczam auto, robię kilka obrotów kierownicą w prawo i w lewo. Potem trzeba złapać za górę koła i poszarpać. Powinieneś wyczuć luz na łożysku. Zakładasz klucz, trochę podciągasz i znowu sprawdzasz. Robisz tak do momentu aż luz zniknie. Na koniec robisz z wyczuciem 1/4 obrotu i powinno być ok. Na wszelki wypadek po krótkiej jeździe robisz kontrolę.
Sposób to może i dobry tylko że raczej do tylnych łożysk. Z przodu jest przgób napędowy i jest dokręcany naprawdę mocno.
O ile dobrze pamiętam to na trzy etapy:
1. 200(Nm)
2. 90*
3. 110 (Nm)
Jeśli nie jest tak to zapewne mnie poprawią. <ok>

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 17 kwie 2009, 10:31

Dla łożyska które ma najechane kilkadziesiąt tysięcy ja tak dokręcam. Dla nowego czasami
i metrowa rura to za mało. Zawsze można potem podjechać do mechanika żeby to sprawdził kluczem dynamometrycznym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl