Witam wszystkich
zamierzam wymienic oslone przegubu zewnetrzengo wedlug instrukcji umieszczonej na forum przez rajdowiec86
https://audi80.pl/b41z-wymiana-oslon ... t15532.htm
tylko mam jedno pytanko..... czy przy dokrecaniu lozyska kola piasty niezbedny jest kluczy dynamometryczny???? czy mozna to zrobic bez niego na tzw OKO ;-p
[B4 1,9 TDI] wymiana oslony przegubu zewnetrznego- pytanko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 14 mar 2007, 19:01
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Hehe na tzw. oko to chłop w szpitalu umarł.
A tak na poważnie wiadomo jak sie nie ma klucza dynamometrycznego to innego wyjścia nie ma. Niemniej jednak śruba ta musi być dokręcona dość mocno bo może zerwać wielowypust na przegubie i (bądź) piaście.
Dobrze po takim zabiegu jest podjechać do jakiegoś znajomego mechanika który posiada takowy klucz i dokręci ja prawidłowym momentem.
Nadmienie dokręcona śruba może powodować nadmierne grznie sie łożyska i w efekcie jego uszkodzenie.
A tak na poważnie wiadomo jak sie nie ma klucza dynamometrycznego to innego wyjścia nie ma. Niemniej jednak śruba ta musi być dokręcona dość mocno bo może zerwać wielowypust na przegubie i (bądź) piaście.
Dobrze po takim zabiegu jest podjechać do jakiegoś znajomego mechanika który posiada takowy klucz i dokręci ja prawidłowym momentem.
Nadmienie dokręcona śruba może powodować nadmierne grznie sie łożyska i w efekcie jego uszkodzenie.
Ja dokręcam śrubę, potem opuszczam auto, robię kilka obrotów kierownicą w prawo i w lewo. Potem trzeba złapać za górę koła i poszarpać. Powinieneś wyczuć luz na łożysku. Zakładasz klucz, trochę podciągasz i znowu sprawdzasz. Robisz tak do momentu aż luz zniknie. Na koniec robisz z wyczuciem 1/4 obrotu i powinno być ok. Na wszelki wypadek po krótkiej jeździe robisz kontrolę.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sposób to może i dobry tylko że raczej do tylnych łożysk. Z przodu jest przgób napędowy i jest dokręcany naprawdę mocno.olek70 pisze:Ja dokręcam śrubę, potem opuszczam auto, robię kilka obrotów kierownicą w prawo i w lewo. Potem trzeba złapać za górę koła i poszarpać. Powinieneś wyczuć luz na łożysku. Zakładasz klucz, trochę podciągasz i znowu sprawdzasz. Robisz tak do momentu aż luz zniknie. Na koniec robisz z wyczuciem 1/4 obrotu i powinno być ok. Na wszelki wypadek po krótkiej jeździe robisz kontrolę.
O ile dobrze pamiętam to na trzy etapy:
1. 200(Nm)
2. 90*
3. 110 (Nm)
Jeśli nie jest tak to zapewne mnie poprawią. <ok>