zostawmy temat podbicia przeglądu chodzi łatwiejszy przepływ spalin (co za tym idzie osiągi), o zmniejszenie EGT, i tego typu rzeczy. Przeglądem się nie interesujmytomek1982 pisze:nie kazdy po wywaleniu kata i wstawieniu rury podbije ci przegląd
[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Katalizator
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
ale o czym ty piszesz :?: co ma egt do tego, jeśli kat jest pełny to może wykończyć sprężarkę....na chłopski rozum, egt nie powinno sie zmienić(chyba, że kat jest pełny, nawet i wtedy nie jestem pewny że temp spanie), ponieważ EGT mierzy energie spalin na drodze głowica-turbina.B4ME pisze:o zmniejszenie EGT, i tego typu rzeczy.
Jeśli pisze bzdury to niech mnie ktoś poprawi.
czy luźniejszy wydech nie wpływa na obniżenie EGT ?(jeżeli się myle to mnie poprawcie ) chodziło mi tu nie tylko o wycięcie kata ale również wymotanie coś z tłumikiem końcowym, tak jak napisałem w poście wyżej, cały czas pytam się o jedno czy takie "domowe" sposoby o jakich tu rozmawiamy, dają coś przy większej mocy np 140PS w 1Zecie bo taka ma być docelowa np w moim aucie.FranoF1 pisze:ale o czym ty piszesz :?: co ma egt do tego, jeśli kat jest pełny to może wykończyć sprężarkę....na chłopski rozum, egt nie powinno sie zmienić(chyba, że kat jest pełny, nawet i wtedy nie jestem pewny że temp spanie), ponieważ EGT mierzy energie spalin na drodze głowica-turbina.B4ME pisze:o zmniejszenie EGT, i tego typu rzeczy.
Jeśli pisze bzdury to niech mnie ktoś poprawi.
W serii ci nic nie da, moze moment zejdźie troche w dół, w grzebanym napewno coś da, tyle że cały wydech musi być zrobiony, nie tak że nie będzie kata, środkowy zostanie seria i końcowy wypruty. Najlepiej byłoby wrzucic obydwa tłumiki przelotowe, albo zostawić obydwa serie bo i tak nic nie da jak jeden wyprujesz.
A co do EGT to u znajomego po zmianie kolektora z seryjnego 1.8T na barana o większych kanałach, temperatura zmniejszyła się o 100 stopni. Wydech 2.5 cala obecny z obydwoma kolektorami.
A co do EGT to u znajomego po zmianie kolektora z seryjnego 1.8T na barana o większych kanałach, temperatura zmniejszyła się o 100 stopni. Wydech 2.5 cala obecny z obydwoma kolektorami.
no i o taką odpowiedź mi chodzilabek pisze:W serii ci nic nie da, moze moment zejdźie troche w dół, w grzebanym napewno coś da, tyle że cały wydech musi być zrobiony, nie tak że nie będzie kata, środkowy zostanie seria i końcowy wypruty. Najlepiej byłoby wrzucic obydwa tłumiki przelotowe, albo zostawić obydwa serie bo i tak nic nie da jak jeden wyprujesz.
A co do EGT to u znajomego po zmianie kolektora z seryjnego 1.8T na barana o większych kanałach, temperatura zmniejszyła się o 100 stopni. Wydech 2.5 cala obecny z obydwoma kolektorami.
Baran o krótszych czy o dłuższych kanałach? Bo to dosyć istotne. Nic dziwnego ze EGT spadło, pewnie z powodu energii przepływu, ale weźmy pod uwagę, że kolektor ma duży wpływ nie tylko na EGT, ale także na Laga.A co do EGT to u znajomego po zmianie kolektora z seryjnego 1.8T na barana o większych kanałach, temperatura zmniejszyła się o 100 stopni. Wydech 2.5 cala obecny z obydwoma kolektorami.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 lut 2010, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa