Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Katalizator

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 14 kwie 2009, 15:49

tomek1982 pisze:nie kazdy po wywaleniu kata i wstawieniu rury podbije ci przegląd
zostawmy temat podbicia przeglądu chodzi łatwiejszy przepływ spalin (co za tym idzie osiągi), o zmniejszenie EGT, i tego typu rzeczy. Przeglądem się nie interesujmy

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 kwie 2009, 16:14

a ile zyskasz na mocy wywalajac katalizator jak ktos ma mulasty silnik to potwora dróg nie zrobisz wycinaniem

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 14 kwie 2009, 16:38

ja ci proponuje wybebeszyć puchę w środek wspawać rurę i będzie ok, co do przyrostu mocy raczej jakichś większych zmian nie odczujesz chyba że twój kat był już nie źle zabity ;-)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 14 kwie 2009, 19:23

B4ME, wywal kata, wspawaj rurke nie bedzie berzeczec bedzie dobrze jechac. negatywnych skutow jeszce nikt nie zanotował, no chyba ze konus sie o sondzie lambda zapomnialo, upsss :lol:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 kwie 2009, 19:32

Konrad ja w 80 tce zrobiłem jak słonik napisał delikatnie jest mocniejsza a jeśli chodzi o hałas to czasami jak dam gaz w podłogę i puszczę to słychać takie strzelanie ale to nie przeszkadza ;-)

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 14 kwie 2009, 19:51

B4ME pisze:o zmniejszenie EGT, i tego typu rzeczy.
ale o czym ty piszesz :?: co ma egt do tego, jeśli kat jest pełny to może wykończyć sprężarkę....na chłopski rozum, egt nie powinno sie zmienić(chyba, że kat jest pełny, nawet i wtedy nie jestem pewny że temp spanie), ponieważ EGT mierzy energie spalin na drodze głowica-turbina.
Jeśli pisze bzdury to niech mnie ktoś poprawi.

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 14 kwie 2009, 22:15

Około rok temu wymieniałem tłumnik w swojej B3 1.8 kat i zamiast katalizatora wstawiłem zaminnik (ok 30-40zł kosztował). Stary katalizator sprzedałem w Tarnowie za 150zł. Nowy katalizator wahał się w cenie ok 200zl ....ale jak mówie to było dobry rok temu..

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 15 kwie 2009, 11:28

FranoF1 pisze:
B4ME pisze:o zmniejszenie EGT, i tego typu rzeczy.
ale o czym ty piszesz :?: co ma egt do tego, jeśli kat jest pełny to może wykończyć sprężarkę....na chłopski rozum, egt nie powinno sie zmienić(chyba, że kat jest pełny, nawet i wtedy nie jestem pewny że temp spanie), ponieważ EGT mierzy energie spalin na drodze głowica-turbina.
Jeśli pisze bzdury to niech mnie ktoś poprawi.
czy luźniejszy wydech nie wpływa na obniżenie EGT ?(jeżeli się myle to mnie poprawcie ;) ) chodziło mi tu nie tylko o wycięcie kata ale również wymotanie coś z tłumikiem końcowym, tak jak napisałem w poście wyżej, cały czas pytam się o jedno czy takie "domowe" sposoby o jakich tu rozmawiamy, dają coś przy większej mocy np 140PS w 1Zecie bo taka ma być docelowa np w moim aucie.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 15 kwie 2009, 13:58

W serii ci nic nie da, moze moment zejdźie troche w dół, w grzebanym napewno coś da, tyle że cały wydech musi być zrobiony, nie tak że nie będzie kata, środkowy zostanie seria i końcowy wypruty. Najlepiej byłoby wrzucic obydwa tłumiki przelotowe, albo zostawić obydwa serie bo i tak nic nie da jak jeden wyprujesz.

A co do EGT to u znajomego po zmianie kolektora z seryjnego 1.8T na barana o większych kanałach, temperatura zmniejszyła się o 100 stopni. Wydech 2.5 cala obecny z obydwoma kolektorami.

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 15 kwie 2009, 14:33

labek pisze:W serii ci nic nie da, moze moment zejdźie troche w dół, w grzebanym napewno coś da, tyle że cały wydech musi być zrobiony, nie tak że nie będzie kata, środkowy zostanie seria i końcowy wypruty. Najlepiej byłoby wrzucic obydwa tłumiki przelotowe, albo zostawić obydwa serie bo i tak nic nie da jak jeden wyprujesz.

A co do EGT to u znajomego po zmianie kolektora z seryjnego 1.8T na barana o większych kanałach, temperatura zmniejszyła się o 100 stopni. Wydech 2.5 cala obecny z obydwoma kolektorami.
no i o taką odpowiedź mi chodzi <piwo>

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 15 kwie 2009, 19:08

A co do EGT to u znajomego po zmianie kolektora z seryjnego 1.8T na barana o większych kanałach, temperatura zmniejszyła się o 100 stopni. Wydech 2.5 cala obecny z obydwoma kolektorami.
Baran o krótszych czy o dłuższych kanałach? Bo to dosyć istotne. Nic dziwnego ze EGT spadło, pewnie z powodu energii przepływu, ale weźmy pod uwagę, że kolektor ma duży wpływ nie tylko na EGT, ale także na Laga.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 16 kwie 2009, 10:36

Robił to Dżordżyk z racingforum, niewiem czy widziałeś ten kolektor? Wpływa na laga, ale to ośka więc troche wiekszy lag nie zaszkodzi <ok>

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 16 kwie 2009, 10:40

labek pisze:Robił to Dżordżyk z racingforum, niewiem czy widziałeś ten kolektor? Wpływa na laga, ale to ośka więc troche wiekszy lag nie zaszkodzi <ok>
Tak widziałem, nawet ładnie mu spawy wyszły jak na spawarkę transformatorową :-)
sorry za ot.

Marianek_396
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 28 lut 2010, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marianek_396 » 28 lut 2010, 17:36

Ja właśnie wydłubałem kata i jest wporządku mocy jak by więcej i przyspieszenie lepsze:)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 28 lut 2010, 19:18

ja tez wycialem, ale wiekszych osiagow nie spostrzeglem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl