Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC AAH LPG] Instalacja LPG, jak sie sprawuje?

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[B4 ABC AAH LPG] Instalacja LPG, jak sie sprawuje?

Post autor: flgmnft » 09 kwie 2009, 09:58

Witam
Mam takie pytanie, jako ze nie znalazlem odpowiedniego tematu, zakladam ten. Moze mi ktos powiedziec jak sie sprawuja instalacje LPG w tych silnikach. Jestem osobiscie przeciwnikiem gazu ale sytuacja pewnie zmusi mnie do zalozenia jej. Jesli juz to bedzie to tylko i wylacznie BRC sekwencja, ojciec mial w mazdzie taka, mechnik moj tez ma w fordzie galaxy 2.3 i nie maja z nia problemow. Spotkalem sie z opinia ze duze silniki "lubia" gaz. Jak to wyglada w rzeczywistosci.

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 09 kwie 2009, 11:39

Mam starą niesekwencyjną instalację. Działa bez zarzutu. Spalanie w cyklu mieszanym praktycznie pół na pól to 13l LPG/100km. Zimą 100% miasto to 18l LPG/100km. Może to niezbyt mało ale jak na tę generację instalacji i tę pojemność silnika to nie narzekam :-) .

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 09 kwie 2009, 13:04

Sporo osób na forum napisało że ten silnik sprawuje się bardzo dobrze na podtlenku LPG, a zwłaszcza na sekwencji. Oczywiści to tylko moje wnioski z napisanych postów.
Poszukaj na forum bo trochę jest na ten temat.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 09 kwie 2009, 13:31

Rozebraliśmy z ciekawości głowice z silnika 2,6 który przelatał 100 tys. na gazie zgodnie z książką, a wcześniej 130 tys. na benzynie. Oprócz lekkiego dotarcia zaworów i standardowego wyczyszczenia komór absolutnie nic złego nie było widać ani na cylindrach ani na głowicy. Trzeba zaznaczyć że instalacja od początku była porządna sekwencyjna LandiRenzo Omegas. Silnik chodzi na 5w40 a świeczki miał normalne standardowe.
Z kolektora dolotowego jednak plastik, te "kierownice powietrza", wyciągnęliśmy w kawałkach dokładnie w trzech. Podejrzewam, że jednak im kiedyś musiało poprzednikowi lekko strzelić.
Spalanie - nie wiem jeszcze bo nie jeździłem. Dynamika? Słyszałem że przy dobrej regulacji na gazie sekwencyjnym silnik wykręca na hamowni swój nominał mocy.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 09 kwie 2009, 14:24

Tyle mi wystarczy, jesli zaloze instalacje to bedzie to instalacja BRC. Zadnej innej nie chce. Wielkie dzieki chlopaki.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 09 kwie 2009, 20:05

też mam BRC i hula jak należy <ok> zakładaj i się nie martw

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 09 kwie 2009, 22:07

Dynamika? Słyszałem że przy dobrej regulacji na gazie sekwencyjnym silnik wykręca na hamowni swój nominał mocy.
ciężko będzie osiągnąć wynik na benzynie,mam gdzieś wykres AAh na benie i sekwencji 156 bena 138 junkers ;-)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 09 kwie 2009, 22:27

Zapytaj kolegi MacAudio, nie wiem czy tu jeszcze zagląda czasem. On miał 149 HP na gazie. Z resztą jak widać strata i tak niewielka.

Awatar użytkownika
Michalsc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:23

Post autor: Michalsc » 15 kwie 2009, 16:37

A czy np mój silnik, który ma już nalatane na liczniku prawie 200 000, a w rzeczywistości nie wiadomo, może być i 300 000 będzie się dobrze sprawował? Boję się tylko o to, że podobno przy dużych przebiegach jak się wsadzi gaz, to silnikowi się może stać krzywda, nie wiem jak jest w tym przypadku, przy jakich przebiegach zakładaliście instalacje?

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 15 kwie 2009, 17:33

Michalsc pisze:przy jakich przebiegach zakładaliście instalacje?
Ja przy licznikowym 192 000, a w rzeczywistości .. ? może razy dwa ;-) (oby tylko)

Awatar użytkownika
Michalsc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:23

Post autor: Michalsc » 15 kwie 2009, 18:42

To ja mam dokładnie tak, jak ty ;] licznikowe 195, a w rzeczywistości trzy ostatnie cyferki są trochę bardziej przybrudzone niż trzy pierwsze na liczniki, więc ktoś ewidentnie coś ruszał :)
Hmm, jak się zorientuje w cenach instalacji gazowej, to może się zastanowie, bo jednak fajnie by było zaoszczędzić zwłaszcza, jak ten silnik się nadaje :)

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 15 kwie 2009, 18:51

Wiec Panowie. Dzis oddalem moj samochodzik do Panow gazwonikow. Butla w kole, tylko teraz nie wiem jaka mi sie zmiesci 53l albo 60l. Oraz zawor do tankowania gazu umieszczony kolo baku. Taka przyjemnosc z BRC (sekwencja oczywiscie) to koszt rzedu 3900. Jutro powinenem odebrac samochod. Zobaczymy ile mi konikow uleci. Najechane mam na liczniku ok 216tys, ile w rzeczywistosci to szczerze mowiac nie chce wiedziec 8-)

Awatar użytkownika
Michalsc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:23

Post autor: Michalsc » 15 kwie 2009, 19:04

To jak przetestujesz, to daj napisz, ile ci tam bierze tego gazu, a dużo jeździsz, żeby ci się ta instalacja szybko zwróciła? :mrgreen:

baranek2112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:47
Lokalizacja: Zamość

Post autor: baranek2112 » 15 kwie 2009, 19:05

Kolego bież butlę 60L. Ja właśnie mam taką tylko owalną a nie w kole. Zajmuje sporo miejsca w bagażniku :/ a wchodzi w nią 48L gazu. Mam u siebie silnik ABC i właśnie sekwencje BRC. Była zakładana w 2004r. i jak narazie chodzi bez zarzutu. Na pełnej butli przy delikatnej jeździe 400km powinieneś zrobić.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 15 kwie 2009, 19:09

Tylko ze ja chce opcje tylko w kole, inna butla zajmuje za duzo miejsca, w kazdym razie zajmuje go wiecej niz kolo zapasowe. A krece sie glownie po miescie wiec na stacje daleko nie mam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl